Výkonové křivky A16XER

Na co vše si dát pozor, rady při koupi ze zahraničí a další
Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Westler » 01 úno 2012, 03:07

Jak uz bylo receno jde o 16V motor, takze v nizkych otackych je "mrtvy". Proti zminene Octavii s 8V motorem bude vyzadovat zmenu jizdniho stylu.

Prubeh vykonu a toc.momentu mam z netu, je tam toho vic pokud bys mel zajem, prubehy toc. momentu dle prevodovych stupnu, atd.



Zralok: Zkus misto do 3 tak do 3.5 ;)
Přílohy
motor_16.jpg
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Reklama
 

Uživatelský avatar
zralok
Příspěvky: 929
Registrován: 23 říj 2011, 17:35
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od zralok » 01 úno 2012, 04:19

Myslíš že 3,5t./min. za studena není moc ?

Vlkodlac
Příspěvky: 18
Registrován: 31 led 2012, 09:29

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Vlkodlac » 01 úno 2012, 08:35

Westler píše:Jak uz bylo receno jde o 16V motor, takze v nizkych otackych je "mrtvy". Proti zminene Octavii s 8V motorem bude vyzadovat zmenu jizdniho stylu.

Prubeh vykonu a toc.momentu mam z netu, je tam toho vic pokud bys mel zajem, prubehy toc. momentu dle prevodovych stupnu, atd...
Tak moment, chlapi :)
Především ty křivky krouťáku jsou divný, vypadá to, jako by měl starší motor o dost vyšší hodnoty. Ten zdroj od Jockera to vidí asi trošku realističtěji.

Mně je celkem jedno, jestli má motor ventily tři nebo čtyřiašedesát (dokud se to neprojeví na servisních nákladech :D). Chápu, že jsou tu řidiči-fajnšmekři, kteří si užívají jízdu samu o sobě, nic proti. Ale já jsem řidič-karavanista. Auto používám pro přemisťování osob a nákladu z místa na místo. Při tom od něj žádám maximalizaci užitku při minimalizaci nákladů a toto hledisko uplatňuji už při pořizování. Což neznamená, že bych přitom já nebo to auto měl nebo musel trpět. Naprosto odmítám, že by se to dělo s mou starou ŠO 1.6/74kW. Na pětku řadím co nejdřív, na rovině v městě jedu plynule padesátkou s otáčkami hluboko pod 2000/min, bez jakýchkoliv akustických či jiných protestů motoru, a dělám to tak dlouhodobě. Za to se mi oktávka v tomto režimu odměňuje nízkou okamžitou spotřebou, což je logické a potvrzuje to i palubní počítač (což mě na Astře mrzí, že to asi neumí). Víceméně jsem předpokládal, že Astru budu muset víc točit, ale včil jsem trošku zmatený. Někteří říkají, že zvládne v poho i nízké otáčky, druzí, že je to trápení motoru (což se projeví na nějakých zvýšených nákladech). Tak jak to teda je? :?
Naposledy upravil(a) Vlkodlac dne 01 úno 2012, 11:11, celkem upraveno 2 x.

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Jocker » 01 úno 2012, 09:45

Co neumí pal. pc?

Uživatelský avatar
emvee
Příspěvky: 687
Registrován: 20 úno 2009, 10:14
Bydliště: HK

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od emvee » 01 úno 2012, 09:58

Vlkodlac: Máš tu dva tábory majitelů benzínové 1.6. Zjednodušeně řečeno - jedni točej, druhý netočej. Jezdí to oběma táborům a ani jednomu se ta auta výrazně ne*erou. Čili bych tipoval, že ten motor umí obojí ;-)
OPEL ASTRA H CARAVAN, 1.6 TWINPORT, 77kW (2006)
Obrázek

Uživatelský avatar
Nerez
Příspěvky: 1885
Registrován: 20 úno 2011, 15:37
Bydliště: Haná

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Nerez » 01 úno 2012, 10:10

No, mně příjde křivka od Westlera reálnější. Ta od Jockera je podlě mě snad křivka optimalizace výkonu. Jockerova ukazuje nějakých 90kW což standartní motor 1.6 nemá. Křivky od Westlera ukazují výkon a točivý moment předchozího motoru 1.6(77kW) a aktuálního motoru 1.6(85kW)

Vlkodlac
Příspěvky: 18
Registrován: 31 led 2012, 09:29

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Vlkodlac » 01 úno 2012, 10:58

Jocker píše:Co neumí pal. pc?
Ukazovat okamžitou spotřebu? :?

Vlkodlac
Příspěvky: 18
Registrován: 31 led 2012, 09:29

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Vlkodlac » 01 úno 2012, 11:03

Nerez píše:No, mně příjde křivka od Westlera reálnější. Ta od Jockera je podlě mě snad křivka optimalizace výkonu. Jockerova ukazuje nějakých 90kW což standartní motor 1.6 nemá. Křivky od Westlera ukazují výkon a točivý moment předchozího motoru 1.6(77kW) a aktuálního motoru 1.6(85kW)
Pardon, zaměnil jsem křivky, takže jsem si myslel, že to ukazuje u staršího motoru větší krouťák. Ale i tak mi přijdou ty průběhu krouťáku nerealistický. Že by měl novější motor v celým spektru větší krouťák o 5 až 10 Nm?

Teď ještě koukám, že tam má motor Z16XER. To existuje, nebo je to jen jiné označení pro A16XER?

Jocker
Příspěvky: 979
Registrován: 17 dub 2011, 19:57
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Jocker » 01 úno 2012, 11:14

A nato jsi přišel jak?

Uživatelský avatar
emvee
Příspěvky: 687
Registrován: 20 úno 2009, 10:14
Bydliště: HK

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od emvee » 01 úno 2012, 11:42

Z16XER = A16XER, u Astry Classic III je v označení A, když to ještě nebyl classic, bylo tam Z.
OPEL ASTRA H CARAVAN, 1.6 TWINPORT, 77kW (2006)
Obrázek

Odpovědět