Díky za názor Miloši.
Těžko se mi odhaduje kolik/jak často budu jezdit po dálnicích, ale protože mě to dost štve u toho Focuse, tak asi víc/častěji než je mi milo.
Z Tvé odpovědi mi přijde, že to asi bude podobné jako u toho Focuse... Turbo za kurvítko úplně nepovažuju. To mi spíš vadí přímý vstřik jako u nafty..
Kolik teda točí háčko 1.8 na 5ku při 130?
Výběr auta a motoru
- Reklama
Re: Výběr auta a motoru
Ahoj Jirko, pozri si tu:
https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f17.html
Ak myslis motor Z18XER, bude tam prevodovka F17+CR s prevodom na hriadel 3.944. Na patke je pomer prevodov 33/37, tzn. jedna otacka kolesa = 0,892 otacky hriadele (vstupujucej do prevodovky). Pri rozmere disku 6.5Jx16 a pneumatike 205/55 je polomer kolesa 20.32cm (16"/2) + 11.275cm (55% z 205mm) = 31.595cm. Teoreticky obvod kolesa je tym padom 198.42cm, pri dobre nafukanom kolese povedzme 190cm. Cize pri rychlosti 130km/h sa bude koleso tocit 68421 otacok / hod = 1140ot/min. Po prenasobeni pomeru na piatom stupni a prevodom dostaneme otacky motora 4011ot/min. Ak som to teda dobre poratal.
https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f17.html
Ak myslis motor Z18XER, bude tam prevodovka F17+CR s prevodom na hriadel 3.944. Na patke je pomer prevodov 33/37, tzn. jedna otacka kolesa = 0,892 otacky hriadele (vstupujucej do prevodovky). Pri rozmere disku 6.5Jx16 a pneumatike 205/55 je polomer kolesa 20.32cm (16"/2) + 11.275cm (55% z 205mm) = 31.595cm. Teoreticky obvod kolesa je tym padom 198.42cm, pri dobre nafukanom kolese povedzme 190cm. Cize pri rychlosti 130km/h sa bude koleso tocit 68421 otacok / hod = 1140ot/min. Po prenasobeni pomeru na piatom stupni a prevodom dostaneme otacky motora 4011ot/min. Ak som to teda dobre poratal.
Re: Výběr auta a motoru
2mironto:
Dík za vyčerpávající a naprosto exaktní odpověď.
Suma sumárum je to stejné jak na Focusovi co mám a nevyhovuje mi.
Zbývá jen otázka: Jaká benzinová Astra je ta pravá na dálnici?
Dík za vyčerpávající a naprosto exaktní odpověď.
Suma sumárum je to stejné jak na Focusovi co mám a nevyhovuje mi.
Zbývá jen otázka: Jaká benzinová Astra je ta pravá na dálnici?
Re: Výběr auta a motoru
Zde jsou výkony motorů a jejich grafy u AH. Dále jsou tam přiřazené převodovky k různým typům motorů a jejich převody.
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search
Podobný výpočet rychlosti jako od Mironta si můžeš udělat pro všechny rychlosti podle vzorce:
V = 0,06 . o . n / Is . Ip
V = rychlost
0,06 = konstanta . o = obvod kola . n = otáčky motoru / Is = převod stálý . Ip = převod převodového stupně
Tabulka výpočtu pro obvod kola: https://www.rajpneu.cz/pneumatika-rozmery/
Všechny benzinové motory do obsahu 1,8l mimo motoru Z16LET (turbo) mají jen 5°převodovku
většinou F17+CR (CR = krátký sportovní převod, WR = delší ekonomický převod) a stálý převod 3,94
Převodovku 6° M32 mají pak tyto benzinové motory Z16LET, Z20LEL, Z20LER a Z20LEH
Doplnění pro výpočet: V odkazu tabulky - převodové poměry jednotlivých převodových stupňů,
chybí u některých převodových poměrů desetiná čárka a obvod kola se převádí na metry.
Např. 1.98 pro obvod kola 205/55 R16" (obvod 1984 mm je počítán u nové pneumatiky).
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Výběr auta a motoru
Díky.