Stránka 1 z 2

Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 12 zář 2012, 11:26
od Skrolant
Chtěl bych tímto oslovit minoritní menšinu - majitele plnokrevných A-H a Z-B OPC s motorem 177KW 240 koní s označením Z20LEH.

Dlouho jsem se úprav ECU vyhýbal, ale nic jiného mi nyní nezbývá. Úprava ECU (chipování – nesnáším to slovo) není náročná, jen jde o to mít správnou mapu pro daný motor. Zabývám se jen OPC se Z20LEH. Jiné mapy nemám.
Na trhu je mnoho „expertů“, kteří garantují vše od minimálně spotřeby, přes dvojnásobný nárust výkonu a kroutícího momentu. Já prostě tomu nevěřím. Fyzika nejde „přečůrat“. Nikdo v ČR mi nebyl schopný odpovědět v jakých režimech je mapa změněná. „Experti“ tam něco nahrají co někde získali v databázi ze sotwarem pro chiptunig a tím jejich servis končí. Určitě je plno firem co má zkušenosti, ale s OPC jsem nenarazil na nikoho.

Nicméně nyní jsem zakoupil přímo od autora 3 mapy pro řídící jednotky těchto motorů, které upravuji návýšení ve 3 výkonových fázích (stage). Autorem je britská společnost Superchips, která dodává software např. pro Courtenay sport. To u mne jako reference zvítězilo.
Z20LEH má sériové turbo KKK K04, 177 KW (240PS) a 320Nm s převodovkou M32. Upozorňuji, že mapy jsem kupoval s cílem navýšení výkonu, potlačení rozsvícení kontrolky ECU díky absenci katalyzátoru, co největší životnosti motoru a pro denní ježdění s rodinou a u mne i s LPG 8-) Nestojím o 600 koní a životnost 500 km :!:

Pokud má někdo zájem o uvedené mapy a myslí to vážně, kontaktujte mne přes SZ. A měli bychom s RomanemK umět dostat zpět originální mapu, popřípadě veškeré úpravy provést v Brně :P

Stage1 – 281 PS a 349 Nm – je vhodná pro seriové úpravu navýšení výkonu + používát více než 98 oktanové palivo
stage1.jpg
Stage 2 – 289 PS a 408 Nm – je nutná úprava laděného výfuku (Miltek, Remus…) + sportovní vzduchový filtr + samozřejmě více než 98 oktanů
stage2.jpg
Stage 3 – 301 PS a 429 Nm – je nutná úprava laděného výfuku (Miltek, Remus…) + sportovní vzduchový filtr + samozřejmě více než 98 oktanů + větší interkoler s upraveným sáním + iridiové svíčky
stage3.jpg

Re: Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 12 zář 2012, 13:47
od colli
Tobě ten výkon stále nestačí :D Tak už pomalu koukej po náký rodinný V8 :D :D

Re: Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 12 zář 2012, 14:45
od lukin66
nikdy jsem se moc nezajímal o tento motor ale kolik snese výkonu? chci si koupit astru opc ale něják mám strach že když je poladěná na 280ps tak nemusí všechno vydržet.vím třeba že astra g coupé s motorem z20let moc nevydržela ani v sérii natož s nějakou větší úpravou 230+ps.jak moc se tyto motory liší?let a leh? ted mám na mysli komponenty v motoru nikoli elektriku

Re: Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 12 zář 2012, 19:42
od Skrolant
Dle referencí je 290-300 koní maximální strop pro běžný provoz.

Re: Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 12 zář 2012, 20:34
od Frydex
8-) Kterou mapu budeš provozovat ty ?

Re: Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 12 zář 2012, 20:37
od Skrolant
Zatím jsem u dvojky :idea:

Re: Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 12 zář 2012, 20:42
od silver
modry raketoplan pure passion opc,co ktomu dodat,snad potom len videjko akceleracie 8-) 8-)

Re: Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 23 zář 2012, 21:36
od irmscher
lukin66 píše:nikdy jsem se moc nezajímal o tento motor ale kolik snese výkonu? chci si koupit astru opc ale něják mám strach že když je poladěná na 280ps tak nemusí všechno vydržet.vím třeba že astra g coupé s motorem z20let moc nevydržela ani v sérii natož s nějakou větší úpravou 230+ps.jak moc se tyto motory liší?let a leh? ted mám na mysli komponenty v motoru nikoli elektriku
tady to je jinak a poctivěji,válce,ventily,ostřik válců olejem atd... ;)

Re: Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 25 zář 2012, 00:20
od Skrolant
Zkušenosti s týdeního létání:

Stage1 - normální jako 280 koňové "Jéčko" :mrgreen: Spotřeba 9-10l na 100km
results: NUDA !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Stage2 - při vypnutém tlačítku sport turbo tlačí do 2 barů a chová se jako sériovka z 240 PS. Při aktivovaném tlačítku sport - turbo tlačí do 2,25 barů !!!!! super při zátahu od 3000 otáček. Spotřeba 10-12l-100km
results: Božííííííííí :?: :?: :?:

Stage3 - při vypnutém tlačítku sport turbo tlačí do 2 barů a chová se jako sériovka čipnutá na stage 1 - 280 PS. Při aktivovaném tlačítku sport - turbo tlačí do 2,5 barů !!!!! super při zátahu od 3000 otáček a ve 4000 otáčkách dojde ke kopanci od motoru jako by byla odpálená nálož rakety. Spotřeba 12-15l-100km níže to nešlo. :cry: :cry:
results: MASAKRÁLNÍ :mrgreen: 8-) :lol: Tlačítkem sport se zvoní přímo na samotného 429 newtonmetrového Lucifera :!: - PURE PASSION tralala a nejdu a nejdu spát :mrgreen:

Vše poctivě na LPG a Natural 95 8-) 8-) 8-) spotřeba testována v průměrném městském provozu.
PS: Miluji ranní teploty vzduchu 2,5°C :mrgreen:

To Frydex: Ty pilot stage 2 ;)

Re: Chipování OPC - Z20LEH 177KW (240PS)

Napsal: 25 zář 2012, 20:56
od Frydex
Fajny popis :mrgreen:

BTW: já jsem měl stage 2 ?? Hmm, bych to typnul na čtverku :D Jako je to dělo pánové... Pokud o tom někdo uvažujete, tak do toho jděte !

To Skrolant: Vymysli, jak by se dalo dosáhnout trvale těch ranních 2,5° C 8-)