chip
Re: chip
Ne on-line z Prahy, asi jsem to spatne popsal, technikovi poslali upraveny softwer on-line, to ano, ten ho pak do auta nahral na miste pres kabel.
Opel ASTRA Caravan 1.9 CDTI 16 V / 88 kw - chip na 110 kw / 330 Nm
- Reklama
- JohnyBA
- Příspěvky: 470
- Registrován: 09 kvě 2009, 09:58
- Bydliště: Bratislava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chip
to som pochopil, ja som to myslel ze ten tvoj SW upravovali asi niekde v kancly v prahe, kde tvoje auto ani nevideli a mechanik akurat pripojil kabel a stlacil tlacitko uploadJenda píše:Ne on-line z Prahy, asi jsem to spatne popsal, technikovi poslali upraveny softwer on-line, to ano, ten ho pak do auta nahral na miste pres kabel.
Ked si pozeram ponuku roznych chip-firiem, tak kazda ponuka tvoj motor chipnut na 150konikov a pritom casto krat pisu ze robia chip na mieru k autu. Mne to pripada ako by mali vsetci kupeny jeden SW a len ho nahravaju do auta. Na tych 150konikov chipuje aj nemecka EDS tak ci nahodou nemaju skopceny SW od nej (neviem ci je to nejaka ikona ale na nemeckom fore o nej pisu dost) alebo od niekoho ineho
Re: chip
Chlapi, zabudnite na porovnavanie "chiptuningu" podla vykonovej spicky, ktoru realne vyuzivame tak 0,004% casu jazdenia, schvalne skuste odsledovat kolko sekund budete na 100km streke mat motor v otackach s max.vykonom. Rozdiely medzi 150PS softom a 150PS softom nie su v tom ci vam to niekto odskusa na brzde alebo si to doma sami z kvazi USBportu nahrate cez OBD sami, (urcite ale nemyslim Jozefa Chytreho ktory pride k vam pred barak s notebookom), rozdiel je ale v navyseni vykonu a krutaku v strednych otackach, resp. v celom spektre otacok, pripadne v ktorej casti otacok prichadza gro vykonu resp. krutaku, alebo ci to vsetko stupa linearne.
Jeden obrazok za vsetko, ide o dve Corsy s motorom 1,6turbo, bledsie ciary nakreslilo auto so softom od Superschipsu (doma uploadnuty soft cez Bluefin) a tmavsie od Profituningu.
Na grafoch je teda jasne vidiet:
1. ak sa aj tuning firmy chvalia ze vam vykon odmeraju na super valcovej najviac-tuti brzde, tak sa treba informovat aky napor vzduchu simuluje vetrak alebo na Slovensku skor vetracik ktory vam postavia pred medzichladic. (alebo merat vykon vylucne v obdobii december-februar) Vacsina tychto vrtuliek dava akvivalent 80-90kmh a teda si viete sami predstavit co to robi s teplotou stlaceneho vzduchu za turbom ked motor toci 4 a viac tisic otacok so zaradenym predposlednym stupnom, teda na kolesach sa snazi roztacat nejakych 170-2xx kmh. To je dovod preco motor v Bluefin Corse znizil vykon pri 4500ot (zmenil predzapal kvoli teplote vzduchu 96C!) - prosim nech sa paci, nechajte si takto trapit motor 5 a viac krat kym sa par ludmi uznavanym chip-tunerom podari, viacmenej systemom pokus-omyl, odladit soft na vasom motore, ktorych mali v rukach tak 10 mozno 12 exemplarov, o ktorych ani netusili v akych pripadnych detailoch sa od seba odlisovali. Ked novy soft tak od ludi ktory sa specializuju na jednu-dve znacky a maju za sebou stovky upravenych jednotiek s rovnakym motorom ake su v nasich autach. Nie ze niekto "robi pre diesel-power" tak hned vie urobit ten best soft pre kazdy diesel. Podla mna ked soft do Opla tak su tri moznosti: Superchips, EDS, Klasen
2. pri rovnakom max vykone v 6tisic otackach moze byt rozdiel v 4tisicoch aj viac ako 20 konikov a 60Nm
3. benzin a diesel ide rovnako dobre chipovat, skor treba rozlisovat preplnane a atmo motory, dechtovu Ochtafku 1,9SDi ani Dieselpower neupravi o viac ako 5 PS (neberte to ze sa navazam do D-power-u, len mi to sem padlo ako zastupca takych tych vseobecnych firiem na preprogramovavanie jednotiek)
Jeden obrazok za vsetko, ide o dve Corsy s motorom 1,6turbo, bledsie ciary nakreslilo auto so softom od Superschipsu (doma uploadnuty soft cez Bluefin) a tmavsie od Profituningu.
Na grafoch je teda jasne vidiet:
1. ak sa aj tuning firmy chvalia ze vam vykon odmeraju na super valcovej najviac-tuti brzde, tak sa treba informovat aky napor vzduchu simuluje vetrak alebo na Slovensku skor vetracik ktory vam postavia pred medzichladic. (alebo merat vykon vylucne v obdobii december-februar) Vacsina tychto vrtuliek dava akvivalent 80-90kmh a teda si viete sami predstavit co to robi s teplotou stlaceneho vzduchu za turbom ked motor toci 4 a viac tisic otacok so zaradenym predposlednym stupnom, teda na kolesach sa snazi roztacat nejakych 170-2xx kmh. To je dovod preco motor v Bluefin Corse znizil vykon pri 4500ot (zmenil predzapal kvoli teplote vzduchu 96C!) - prosim nech sa paci, nechajte si takto trapit motor 5 a viac krat kym sa par ludmi uznavanym chip-tunerom podari, viacmenej systemom pokus-omyl, odladit soft na vasom motore, ktorych mali v rukach tak 10 mozno 12 exemplarov, o ktorych ani netusili v akych pripadnych detailoch sa od seba odlisovali. Ked novy soft tak od ludi ktory sa specializuju na jednu-dve znacky a maju za sebou stovky upravenych jednotiek s rovnakym motorom ake su v nasich autach. Nie ze niekto "robi pre diesel-power" tak hned vie urobit ten best soft pre kazdy diesel. Podla mna ked soft do Opla tak su tri moznosti: Superchips, EDS, Klasen
2. pri rovnakom max vykone v 6tisic otackach moze byt rozdiel v 4tisicoch aj viac ako 20 konikov a 60Nm
3. benzin a diesel ide rovnako dobre chipovat, skor treba rozlisovat preplnane a atmo motory, dechtovu Ochtafku 1,9SDi ani Dieselpower neupravi o viac ako 5 PS (neberte to ze sa navazam do D-power-u, len mi to sem padlo ako zastupca takych tych vseobecnych firiem na preprogramovavanie jednotiek)
Astra GTC 1,6 turbo / EDS-Motorsport 235PS/330Nm, 2.5"Downpipe, AMA intercooler & catback exhaust, Bailey blow-off, Walbro Benzinpumpe, Quaife LSD, Eibach Pro kit, Whiteline RARB, EBC groove discs + cooling ducts
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: chip
No zajimavy,mazat to nebudu
nicmene jsem dale brouzdal na netu
EDS
http://www.eds-motorsport.at/Popup/ASTRA-D.html
ASTRA se 120 PS na konci s 200 PS ??? Jenom softwerova uprava ???
Klasen
http://www.klasen-motors.com/shop/produ ... cts_id=113
Astra se 120 PS na konci 185 PS ??? Opet jen uprava řídící jednotky ???
Superchips
http://www.superchips.co.uk/search?make ... ariant=422
Opet Astra se 120 PS na konci upravy 150 PS ??? Opet jen soft.
Jeste nemecky chiptuning
http://www.chiptuning.com/car-config-vi ... no_cache=1
http://www.car-tuningchip.de/chiptuning-opel.html
A jedna 150 PS pro Darka
http://www.turboperformance.de/chiptuni ... astra/1207
Ceny jste si nejspis porovnali sami, zajedu nekdy na brzdu zmerit jak vypada obrazek
nicmene jsem dale brouzdal na netu
EDS
http://www.eds-motorsport.at/Popup/ASTRA-D.html
ASTRA se 120 PS na konci s 200 PS ??? Jenom softwerova uprava ???
Klasen
http://www.klasen-motors.com/shop/produ ... cts_id=113
Astra se 120 PS na konci 185 PS ??? Opet jen uprava řídící jednotky ???
Superchips
http://www.superchips.co.uk/search?make ... ariant=422
Opet Astra se 120 PS na konci upravy 150 PS ??? Opet jen soft.
Jeste nemecky chiptuning
http://www.chiptuning.com/car-config-vi ... no_cache=1
http://www.car-tuningchip.de/chiptuning-opel.html
A jedna 150 PS pro Darka
http://www.turboperformance.de/chiptuni ... astra/1207
Ceny jste si nejspis porovnali sami, zajedu nekdy na brzdu zmerit jak vypada obrazek
Opel ASTRA Caravan 1.9 CDTI 16 V / 88 kw - chip na 110 kw / 330 Nm
Re: chip
Traba dat pozor ci hodnoty po uprave udavaju pri rovnakom 120PS 1,9 diesli. Do H-ciek sa tusim na zaciatku daval 16V model DTJ rovnako ako do 150PS DTH verzie a teda by mal ist upravit niekde k 180-200PS, pricom neskor (od 2006?) tam davali 8V motor DT rovnaky ako 100PS DTL verzia pri ktorych EDS pise max 160PS
Astra GTC 1,6 turbo / EDS-Motorsport 235PS/330Nm, 2.5"Downpipe, AMA intercooler & catback exhaust, Bailey blow-off, Walbro Benzinpumpe, Quaife LSD, Eibach Pro kit, Whiteline RARB, EBC groove discs + cooling ducts
Re: chip
to candy X : .....ked sa vratime spat na slovensko a cesko, koho by si odporucil ako tak znaleho a fundovaneho na OPEL ? Z minulosti mam skusenost, ale nie dobru, s jednou vychytenou spolocnostou z BA ( myslim, ze v BA su 2 najznamejsie, meno jednej z nich zacina ako moj nick ), a myslim, ze tiez som dopadol ako vysledok systemu pokus omyl. Aj ked ma chip laka, som uz velmi obozretny komu to dam robit. Preto ta otazka na zaciatku a preto, aj ked som toto vlakno zacal, este nemam urobeny chip.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Re: chip
Milan, v ramci SR ti neviem moc poradit, tiez som vbehol do MMracingu a po 15minutach zutekal. Podla vsetkych SK for pan expert Marek ma presviedcal ze mam v aute motor 1.6THP, mimo softwarovych uprav som sa od neho dozvedel ze s Eibach pruzinami sa zabijem a ze dvoj-piestikovi blow-off mi bude nasavat falosny(navyse) vzduch. Diky-dovi-dopo ak toto je top firma v SR.
Poznam dvoch chalanov co maju RJ prerobene u Profituningu, jeden ma uz spominanu Corsu OPC a druhy Pezota 207GT, obaja vyzeraju spokojne, ale Corsa je myslim znatelne horsie upravena ako druha so softom z UK a v 207-cke mu pri dodatocnej uprave odpalili RJ - treba ale dopisat ze na treti den mu do auta zohnali novu. Upravy oboch aut robili na niekolko pokusov. Myslim ze opat nic pre cloveka ktoremu trochu zalezi aj na aute.
Z vlastnej skusenosti ti mozem odporucit zastupenie EDSmotorsport vo Viedni: http://www.eds-motorsport.at/Home.html - urcite nesud podla webu velmi ochotne sa mi venoval Alex Trpin na ktorom som hlavne ocenoval ze na mail s napr. siedmymi otazkami prislo presne 7 odpovedi z ktorych min.5 bolo pomerne siroko rozvedenych. Za par tyzdnov som si k nemu prisiel pre kufrik s flashovaciou jednotkou (IPF), v PC nainstaloval aplikaciu, z auta do IPF stiahol povodny origo software a potom na PC zo servera v DE natiahol novu "silnejsiu" mapu. Ku kazdemu motoru maju viacero variant so strucnym popisom (detaily lahko najdes na AstraH.de fore), softy vratane originalneho mozes menit kolkokrat chces. Za rok a pol sa mi nestalo ze by bol ich server nepristupny (ani som take nieco tusim nikde necital) a ked po nastupe WIN7 do tej PC aplikacie doladovali kompatibilitu a mne to pod XP nechcelo fachcit, odpisali na mail behom hodky a za dalsiu som mal v maily upravenu verziu.
Poznam dvoch chalanov co maju RJ prerobene u Profituningu, jeden ma uz spominanu Corsu OPC a druhy Pezota 207GT, obaja vyzeraju spokojne, ale Corsa je myslim znatelne horsie upravena ako druha so softom z UK a v 207-cke mu pri dodatocnej uprave odpalili RJ - treba ale dopisat ze na treti den mu do auta zohnali novu. Upravy oboch aut robili na niekolko pokusov. Myslim ze opat nic pre cloveka ktoremu trochu zalezi aj na aute.
Z vlastnej skusenosti ti mozem odporucit zastupenie EDSmotorsport vo Viedni: http://www.eds-motorsport.at/Home.html - urcite nesud podla webu velmi ochotne sa mi venoval Alex Trpin na ktorom som hlavne ocenoval ze na mail s napr. siedmymi otazkami prislo presne 7 odpovedi z ktorych min.5 bolo pomerne siroko rozvedenych. Za par tyzdnov som si k nemu prisiel pre kufrik s flashovaciou jednotkou (IPF), v PC nainstaloval aplikaciu, z auta do IPF stiahol povodny origo software a potom na PC zo servera v DE natiahol novu "silnejsiu" mapu. Ku kazdemu motoru maju viacero variant so strucnym popisom (detaily lahko najdes na AstraH.de fore), softy vratane originalneho mozes menit kolkokrat chces. Za rok a pol sa mi nestalo ze by bol ich server nepristupny (ani som take nieco tusim nikde necital) a ked po nastupe WIN7 do tej PC aplikacie doladovali kompatibilitu a mne to pod XP nechcelo fachcit, odpisali na mail behom hodky a za dalsiu som mal v maily upravenu verziu.
Astra GTC 1,6 turbo / EDS-Motorsport 235PS/330Nm, 2.5"Downpipe, AMA intercooler & catback exhaust, Bailey blow-off, Walbro Benzinpumpe, Quaife LSD, Eibach Pro kit, Whiteline RARB, EBC groove discs + cooling ducts
Re: chip
...aha, pana Mareka tiez poznas ! Ale k veci. EDS firma sa podla vsetkeho venuje vyhradne Oplom. To je pozitivum. Pre mna osobne je tu ale jeden zadrhel, jazykovy problem. Nemcina vobec a anglictina len trosku, aby som sa vo svete nestratil.
Ak to nie je tajomstvo, na kolko ta to vyslo ? Predpokladam, ze to nie je lacne. Podla obsahu tvojho mailu, po nainstalovani prveho cipu to dalej funguje ako "samoobsluha", teda, ze si ten soft sam obnovujes a vyladujes podla to co ti poslu cez net, resp. len menis verzie, variantu ? Len na ozrejmenie, technickej stranke chipu nerozumiem, len viem vseobecne co to je, preto mozno niektore moje pripomienky nemusia byt presne.
P.S. Aj tu na Slovensku, priamo v Dubnici nad Vahom, poznam jedneho dobreho a spolahliveho manika, ktoremu by som s doverou zveril auto na nachipovanie, ale tiez je to chlapik, ktory sa venuje chipovaniu aut vseobecne bez toho, aby poznal osobitosti zn. OPEL. A kedze sme na Slovensku, predpokladam, ze najlepsie skusenosti ma so skupinou VW. Inak dlhe roky posobil v DE, kde sa venoval praci s RJ a vecami s tym suvisiacimi.
Ak to nie je tajomstvo, na kolko ta to vyslo ? Predpokladam, ze to nie je lacne. Podla obsahu tvojho mailu, po nainstalovani prveho cipu to dalej funguje ako "samoobsluha", teda, ze si ten soft sam obnovujes a vyladujes podla to co ti poslu cez net, resp. len menis verzie, variantu ? Len na ozrejmenie, technickej stranke chipu nerozumiem, len viem vseobecne co to je, preto mozno niektore moje pripomienky nemusia byt presne.
P.S. Aj tu na Slovensku, priamo v Dubnici nad Vahom, poznam jedneho dobreho a spolahliveho manika, ktoremu by som s doverou zveril auto na nachipovanie, ale tiez je to chlapik, ktory sa venuje chipovaniu aut vseobecne bez toho, aby poznal osobitosti zn. OPEL. A kedze sme na Slovensku, predpokladam, ze najlepsie skusenosti ma so skupinou VW. Inak dlhe roky posobil v DE, kde sa venoval praci s RJ a vecami s tym suvisiacimi.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006
Opel Astra H, hatchback, 1,9 CDTi, 88 kw, Z19DT, r.v. 3/2006