Stránka 1 z 3
Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 27 srp 2012, 22:55
od petrusek
Což takhle pokusit se dát dohromady ucelený přehled servisního menu pro BID? Mám pocit že na tomto fóru pořád chybí... Jsou tady útžkovité informace o teplotě chladící kapaliny, palubním napětí a podobně, pak je
tady popis menu na GIDu, ale všechno mi to připadá jakési neúplné. Bohužel mi pořád není jasný význam všech položek a tak bych toto téma rád pojal zároveň jako výměnu informací ze zkoumání a pozorování, případně nám někdo fundovaný může poskytnout údaje úplné... Bude to takový seriál na pokračování, protože do jednoho příspěvku jdou vložit jen 3 fotky.
První řádek nebudu popisovat pro každou obrazovku zvlášť, snad postačí nápověda že jsem to fotil dopoledne před půl devátou a venku bylo zhruba 13°C.
Aktivace: při zapnutém rádiu stisknout tlačítko SETTINGS a držet až do pípnutí. Pokud chcete vidět nápis "Test Mode", stiskněte SETTINGS jednou krátce (objeví se "Audio") a pak dlouze (současně s pípnutím se objeví "Test Mode"):
Přepínání obrazovek se pak provádí opakovaným stiskem tlačítka BC. Po prvním stisku BC od aktivace (pípnutí) se tuším ještě zobrazí naposledy zvolená klasická obrazovka palubního počítače, ale po druhém stisku se dostáváme na první obrazovku servisního menu:
...nic moc, jakési označení verze hardware (otázka je čeho - jestli displeje samotného nebo snad něčeho důležitějšího v autě)
...a snad datum instalace, v mém případě bych tipl, že to datum koresponduje s datem výroby auta
...ještě o něco záhadnější verze, tentokrát asi software. Schválně, máte někdo jiný než já?
...datum, tentokrát hádám vázano k software/firmware (ale zase kdoví čeho přesně). Co máte vy?
Re: Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 27 srp 2012, 23:03
od petrusek
...zase záhadné verze kdoví čeho
...a kód také kdoví čeho
...na této obrazovce jsem nikdy nezpozoroval žádnou změnu a těžko říct co by ta záhadná čísla mohla znamenat. Jak se tak snažím vypozorovat analogii u GIDu (viz. SCL-LS a SCL-MS), tipl bych že ty údaje mohou mít nějakou sovislost s digi klimou (která je s BIDem nekombinovatelná) ...nebo snad i s obyčejným topením?
...na této obrazovce jsou údaje o jasu displeje - čísla se mění když při rozsvícených světlech nastavujete intenzitu osvětlení přístrojové desky
Re: Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 27 srp 2012, 23:14
od stanomata
neviem co by si rad na tomto type zistil
mam ho tiez, mna zaujim teplota motora a v dalsom prekliknuti spotreba a dojazd
Re: Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 27 srp 2012, 23:23
od petrusek
...teplota displeje? proč? ...proč ne.
...hurá, teprve 6. obrazovka a máme zde první užitečný údaj - U30: palubní napětí ve voltech! Hodí se sledovat při zimních startech pokud si chcete udělat představu jak špatně už na tom je vaše baterie (kam až to klesne), případně při nastarovaném motoru, pokud se chcete ujistit že vám ještě pořád funguje alternátor.
Westler píše:pozor! mám změřeno že ukazované hodnoty napětí vůbec neodpovídají tomu co je skutečně v palubní síti, v mém případě je odchylka až 0.5V
...čas poslední synchronizace hodin s RDS
...prý identifikace stanice se kterou k synchronizaci času došlo (?)
...nekorigovaná teplota z čidla v nárazníku (asi se koriguje podle teploty motoru a hádal bych ještě podle rychlosti aby v tomto případě z naměřených 19°C udělal displej zobrazovaných 13°C)
...V: aktuální rychlost v km/h (na rozdíl od GIDu se jim sem jednotka nevešla). Zajímavé je, že zde zřejmě není uplatněna tachometrová bezpečnostní korekce, takže zejména při vyšších rychlostech je zde pozorovatelný rozdíl
...T: teplota motoru (přesněji asi tedy chladící kapaliny) ve °C (zase se jim sem ta jednotka nevešla). Hodí se sledovat, když máte podezření na problémy s termostatem, případně pro závodníky informace kdy ještě dát motoru čas na zahřátí...
Re: Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 27 srp 2012, 23:51
od petrusek
dojezd obrazovka 1 - TC - stav nádrže
...na prvním řádku je aktuální dojezd v km (zde 726), další trojice jedniček/nul bude analogie údajů FCO, RFC a CSD zobrazovaných na GIDu, kde FCO = Fuel-Cut-Off (1 při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí kdy brzdíte motorem, jinak 0), RFC = Residual-Fuel-Cut (??), CSD = Cold-Start-Dist (něco se studeným startem?)
...na druhém řádku jsou tři různé údaje o zbývajícím množství paliva v nádrži, podle analogie s GIDem: TC-Inst (okamžitá hodnota z čidla), TC-Time (průměr za blíže nespecifikovanou uplynutou dobu), TC-Dist (průměr za blíže nespecifikovanou ujetou vzdálenost)
dojezd obrazovka 2 - RC - spotřeba
...čísla na prvním řádku jsou shodná s předchozí obrazovkou
...na druhém řádku jsou tři různé údaje o spotřebě, podle analogie s GIDem: RC-Inst (okamžitá - nejvíce kolísající), RC-Time (průměr za blíže nespecifikovanou uplynutou dobu), RC-Dist (průměr za blíže nespecifikovanou ujetou vzdálenost)
...Bus: první číslice mi reaguje na stisknutí brzdového pedálu (při stisknutém 4, jinak 0 jako ostatní). U zbývajících číslic jsem nikdy nic jiného než 0 neviděl
Re: Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 28 srp 2012, 00:00
od petrusek
Zbývající 3 obrazovky, které podle mne mají vztah k Check-Controlu a nemám k nim co říct:
Westler píše:poslední obrazovka (Store) někdy ukazuje uloženou chybu, např. 00000004008, nepřišel jsem na to co to znamená ani jak ty kódy rozluštit, diagnostice plyn-brzda to neodpovídá
tím jsme se dostali na konec servisního menu a dalším stisknutím BC se dostaneme zpátky na naposled zvolenou standartní obrazovku palubního počítače. Dokud Test mód nedeaktivujeme delším přidržením (do pípnutí) tlačítka SETTINGS, nebo vypnutím rádia a displeje, můžeme si pomocí tlačítka BC dát libovolný počet dalších koleček celým servisním menu.
Re: Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 28 srp 2012, 00:38
od petrusek
stanomata píše:neviem co by si rad na tomto type zistil
tak dobře:
- obrazovka 1-3: o verze čeho se jedná a jaké verze existují? jaká informace je uložena v "Code"?
-
obrazovka 6: jedná se opravdu o teplotu displeje? čím je tak důležitá že ji tam zařadili? proč by displej vůbec měl mít čidlo teploty?
-
obrazovka 4: co to je?
stanomata píše:mam ho tiez, mna zaujim teplota motora a v dalsom prekliknuti spotreba a dojazd
-
obrazovka 9: co je RFC a CSD (druhá a třetí jednička/nula zobrazená za dojezdem)? za jakých okolností zobrazuje 0 a za jakých 1?
- obrazovka 9 a 10: za jaký čas/vzdálenost se průměruje stav nádrže/spotřeba?
- obrazovka 11 - 14: souvisí opravdu s Check-Controlem (jak se domnívám) nebo s něčím úplně jiným? s čím? jak?
Re: Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 23 dub 2014, 20:29
od dvorak
Mám také na ASTŘE H palubní počítač, ale ovládá se trochu jinak. Procházet stránkami lze pomocí pravého tlačítka pod displeyem (levým se nastavují hodiny a datum).Tlačítko BC hlásí NO FUNCTION . Jednoltivé stránky jsou stejné jak je zde popisováno, ale ne mohu se dostat na RANGE (TC,RC). Stránka s udávanou spotřebou (3 hodnoty) vykazuje astronomické údaje - od 10 do 17 litrů, což je nesmysl, skutečná průměrná spotřeba je kolem 7 -8 litrů/100 km. Někde jsem se dočetl, že musí být natankována plná nádrž, aby hodnoty byly správné.
KADETT C 16 NZ - minulost
ASTRA H Z14 XE - současnost
Re: Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 23 dub 2014, 22:02
od petrusek
dvorak píše:...pomocí pravého tlačítka pod displeyem...
Tímhle?
Jestli jo, tak to není BID, ale TID. Což je na druhou stranu divné, protože někdo tady tvrdil, že TID vůbec neumí BC... I když, BC není totéž co Test Mode...
Re: Popis: Test Mode (servisní menu) na displeji BID
Napsal: 24 dub 2014, 10:11
od dvorak
Děkuji za rychlou reakci. Ještě k tomu -ty 3 hodnoty ukazující spotřebu se mění v závislosti na nastavení intensity osvětlení displeye(palubní desky). Půjdu s tím na diagnostiku.
Ještě bych poprosil o informaci, i když to nepatří na toto vlákno, jaký klíč potřebuji na olejový šroub ? Bude to nějaká hvězdička (torx), jaké číslo ?
Děkuji.
ASTRA H Z 14 XEP