Stránka 1 z 1
Šotek v přístrojovce
Napsal: 03 pro 2017, 11:57
od lkralicek
Ahoj kluci. Tak potíže s Astřicí nepřestávají, naopak se začínají kupit.
Je tomu tak 3 dny, myslím že to začalo dělat z ničeho nic v pátek odpoledne. Po zasunutí klíčku do zapalování a pootočení do polohy před startování mi začne auto dělat psí kusy - zamkne se a ručička rychloměru začne poskakovat a cinkat jak zběsilá.
Odkaz na Youtube dávám níže:
https://youtu.be/117VSKeBfG4
a
https://youtu.be/Er2_1t5h2Lk
Kdyby někdo věděl proč a nebo co s tím, prosím o info. Jinak auto jede bez potíží, po nastartování vše v OKeju a po dojezdu také.
Děkuji
Lukin
Re: Šotek v přístrojovce
Napsal: 03 pro 2017, 15:25
od Stan.
Chyba U0008 znamené problém ve vysokorycholostní sběrnici CAN
https://translate.google.cz/translate?h ... &sandbox=1
Bohužel pak v TIS jsem u tohoto motoru Z16XEP chybu U0008 nenašel, ani v sekci přístroje nebo zdroj a komunikace.(Pouze je uvedena chyba U0009)
Nenašel jsem v TIS ani chybu P0008 u motoru Z16XEP , motor není nastartován, tak tato chyba asi ani nepřipadá v úvahu
Chtělo by to chybu diagnostikovat přístrojem, co to vypíše za chybu.
Re: Šotek v přístrojovce
Napsal: 03 pro 2017, 19:09
od PepaS
Asi máš MKJ, zkus ho odpojit... prakticky jsem se s tímto jevem nesetkal, ale teoreticky by toto dokázala udělat každá chybná jednotka připojená na CAN sběrnice, takže i chybné MKJ.
Re: Šotek v přístrojovce
Napsal: 03 pro 2017, 22:28
od lkralicek
PepaS píše:Asi máš MKJ, zkus ho odpojit... prakticky jsem se s tímto jevem nesetkal, ale teoreticky by toto dokázala udělat každá chybná jednotka připojená na CAN sběrnice, takže i chybné MKJ.
Je fakt PepaS že MKJ mám. Taky mě to napadlo, že by to mohla dělat ona. 9 dní zpět jsem absolvoval technickou kontrolu a MKJ z auta vypojil před prohlídkou. Minule se to technikovi nelíbilo že tam byla. Nicméně jsem ji vyndal po vypnutí motoru, klíčku, zamčení a počkání cca 30 sekund. Zpět zapojil po prohlídce. Tyto potíže to začalo dělat cca po týdnu od té technické. Vyndal jsem ji a dělalo to stále. Vrátil ji zpět, pořádně zatlačil aby seděla dobře. Ještě to den dělalo, ale již dnes je to pryč. Akorát mi zůstalo svítit oranžové ABS.
Během minulého týdne se mi ještě stala taková věc, že se mi v kapse bundy rozpadl zavírací klíč (plast, deska, klíč, atd...) Poskládal ho, funguje, ale nemůže to s tím také nějak souviset?
Re: Šotek v přístrojovce
Napsal: 03 pro 2017, 23:32
od PepaS
lkralicek píše:Vyndal jsem ji a dělalo to stále.
Tak to potom není problém MKJ, ale některé jiné jednotky / kabeláže. Asi bych udělal toto: nejprve na chvíli odpojit baterku (= reset všech jednotek), potom vymazat všechny chybové kódy a čekat, co se objeví první. Může tam být nějaké souvislost s nízkou teplotou... jelikož ti poskakovala rychlost (přichází z ECM / HS-CAN přes CIM / LS-CAN do IPC) a něco bylo i na ABS (připojeno na HS-CAN), viděl bych jako společný jmenovatel CIM (je připojen na obě sběrnice). Jo, taky v MKJ ověř stav napětí palubní sítě a dobíjení akumulátoru. Chaotické chování několika jednotek může být způsobeno nízkým napětím či nějakými výpadky v síti.
lkralicek píše:Během minulého týdne se mi ještě stala taková věc, že se mi v kapse bundy rozpadl zavírací klíč (plast, deska, klíč, atd...) Poskládal ho, funguje, ale nemůže to s tím také nějak souviset?
Ne.
Re: Šotek v přístrojovce
Napsal: 05 pro 2017, 22:52
od DRIVER
Ahoj. Měl jsem stejný problém.
U mne to byla porušena kabeláž ke snímači otáček v náboji kola.
Někde se ti tam dostala voda nebo dochází ke skratu.
Proto ti nefunguje ABS a rychloměr generuje pohyb.
Tím pádem se auto zamkne jako po rozjezdu a také se zapne varování nepřipoutaní.
U mne byly vyhnite kontakty v konektoru v podběhu levého předního kola.