Stránka 1 z 4
nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 03 lis 2016, 18:57
od Sali
Zdravím všechny Oplaře. Už několik dní si lámu hlavu s tímto problémem s mojí Zafirkou 1.9cdti 110kW (Z19DTH) rv2006. Po zasunutí klíčku a otočení "na kontrolky" se nezapne kontrolka žhavení a po otočení do startovací polohy neroztočí startér. Palubním napětím, resp.baterií to není - má 12,4V a to už jsem zažil (klesne napětí, pohasnou kontrolky a startér se aspoň snaží). Navíc: na displeji BC svítí hodnoty "F", jako by jednotka zobrazovače nedostávala od nějaké nadřazené jednotky údaje - viz přiložené snímky. Výpis diagnostiky mi buď nefunguje, nebo žádné chybové hlášky nemám, protože ať šlapu na plyn a brzdu podle návodu z místního fóra jakkoli, tak se nic nezobrazuje. Další symptom je, že bratrova bluetooth diagnostika se nedokáže k autu připojit (možná není kompatibilní, ale na Insignii a Mazdě Premacy funguje). Dočetl jsem se tu o problémech se startem ve vláknu
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... 80#p131455 , ale nikdo tam nepíše o tom "F", takže můj problém bude asi závažnější. Nikdy to neudělala a už jsem to zkoušel asi 10x a pokaždé to samé. Ještě jedna drobnost - cca 2 měsíce na mě svítí před nastartováním inSP 0, který však nejde klasickým návodem zresetovat. Může to mít souvislost.
Mám tedy na vás prosbu - má někdo nápad, kam sáhnout? Je naděje, že se profík s jeho diagnostikou připojí? Díky za rady a podněty. Mimochodem stalo se to v její 10.narozeniny (+/- pár týdnů), tak snad tam není nějaké kur..tko

Re: nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 03 lis 2016, 19:17
od PepaS
Ty F na displeji svítí proto, protože displej nedostává informace o spotřebě od řídící jednotky motoru ECM nebo ty informace neprobublají z ECM přes CIM do DISP. Pokud se diagnostika nedokáže při zapnutém zapalování spojit s řídící jednotkou motoru (to by měla umět každá diagnostika dělaná pro OBD-II standard s CAN rozhraním), potom je pravděpodobně ECM mrtvá nebo nemá napájení (pojistka ?), kabeláž (kuna ?). Pokud má ECM napájení, musí se s ní správná diagnostika spojit i kdyby bylo vše od ECM odpojené / nefunkční.
Předpokládám, že po zapnutí zapalování se „budíky“ rozsvítí?
Re: nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 03 lis 2016, 20:30
od Sali
Moc díky za rychlou reakci

. Ano, budíky svítí, na nich je nestandardní pouze to, že palivoměru po cca 10s od zapnutí zapalování spadne ručka na nulu.. Hmm, takže to zatím vypadá na ECM jednotku. Pojistky v motorovém prostoru jsem zkoumal, měl jsem skoro všechny i vytažené (myslel jsem, že by pomohl restart), ale žádná nebyla KO. Ty v kufru jsem zatím nekontroloval. Kouknu na ně. Jinak kde bych našel ECM? Mohl bych zkusit změřit, jestli je na nějakém pinu v jeho přívodním konektoru 12V pro vyloučení problému s jeho napájením. Jinak diagnostická zásuvka napájení má (diagnostika svítí, "jen" nekomunikuje). A ještě pro upřesnění: je
toto ECM jednotka pro mojí Zafirku?
Re: nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 03 lis 2016, 21:37
od PepaS
Sali píše:Moc díky za rychlou reakci

. Ano, budíky svítí, na nich je nestandardní pouze to, že palivoměru po cca 10s od zapnutí zapalování spadne ručka na nulu.
zajímavé, ECM s měřením množství paliva v nádrži nemá nic společného, to je otázka funkce DISP a IPC a jejich vzájemného propojení přes CIM.
Sali píše:Hmm, takže to zatím vypadá na ECM jednotku.
pokud můžeš, ověř, že tvoje diagnostika umí skutečně komunikovat s ECM – může zkusit v libovolné Astra-H, Vectra-C či Zafira-B. Případně se tady na fóru podívej, kdo má OP-COM v tvém okolí. Základní ověření funkce ECM (žije / nežije) přes diag. je jednodušší, než někde něco odpojovat a měřit. Teď se nemohu podívat do dokumentace na zapojení Z19DTH...
Sali píše:A ještě pro upřesnění: je
toto ECM jednotka pro mojí Zafirku?
ano.
Re: nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 03 lis 2016, 22:17
od Signum
ak by bolo potrebné meniť ECM čo ti úprimne neželám tak mám jednu k dispozícii:
https://www.autobazar.eu/rj-motora-opel ... 51633.html
Re: nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 03 lis 2016, 22:54
od PepaS
Tak jsem se podíval na to napájení Z19DTH. Po zapnutí zapalování CIM přes UEC (el. centrum v motorovém prostoru) zapne přes relé 12V pro ECM. Těch 12V po zapnutí zapalování musíš naměřit v UEC na pojistce F30. Pokud zde nic není, potom ECM nemá šanci fungovat, je zcela bez napájení a chyba nebude v ECM.
Pokud je to na FE30 OK, tak ECM si po zapnutí zapalování přes další relé v UEC zapíná napájení pro další obvody. To zkontroluješ na pojistce FE26. Pokud na FE26 naměříš po zapnutí zapalování 12 V, potom ECM žije v opačném případě (vyloučíme-li vliv kabeláže a relé v UEC) je mrtvá. Pokud je napětí na FE26 OK, potom se s ECM musíš po diagnostice spojit. Pokud ne, máš špatnou diag. Nebo je ECM mrtvá.
Re: nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 05 lis 2016, 15:26
od Sali
Díky za rady, dnes jsem měl čas to změřit: na FE30 napětí při zapnutém zapalování je (ECM je tedy napájeno) a na FE26 nikoli (napětí z ECM nejde), takže je problém nejspíše v ECM

.
Ještě jsem zkoušel prohazovat relé v UEC, pro vyloučení závady v relé, ale vše beze změny (akorát to začalo hlásit "check 3rd brakes light") a také měřit napětí na pinech, kam se relé zasouvají.
Po zapnutí zapalování CIM přes UEC (el. centrum v motorovém prostoru) zapne přes relé 12V pro ECM. Těch 12V po zapnutí zapalování musíš naměřit v UEC na pojistce F30.
Toto relé, které spíná napětí na FE30 je předpokládám K14 (odhaduji dle toho, že pokud vyndám toto relé, tak na FE30 je 0V).
Pokud je to na FE30 OK, tak ECM si po zapnutí zapalování přes další relé v UEC zapíná napájení pro další obvody. To zkontroluješ na pojistce FE26.
Je toto relé K12? Pokud ano, tak nechápu jak to, že na dvou pinech (zřejmě silový přívod a ovládací) ze čtyř je napětí (konkrétně na pinech 30 a 86), což by mělo znamenat, že toto relé by mělo být sepnuté - ovládací napětí z ECM by zde bylo a bylo by pak i na pojistce FE26, což není, takže je v mé úvaze nějaká mejlka

. Můžu tě PepaS požádat o ta schémata podle kterých mi radíš, abych tě neotravoval.. ?
U Astry H je, pokud se nepletu, ECM umístěna někde u podběhu levého předního kola. Má to Zafira B s Z19DTx stejně?
Re: nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 05 lis 2016, 15:40
od Sali
Signum píše:ak by bolo potrebné meniť ECM čo ti úprimne neželám tak mám jednu k dispozícii:
Dík za nabídku. Na netu jsem našel různé firmy co opravují jednotky, přičemž by nemělo pak být potřeba párování s autem. Mám pocit, že se jiná jednotka musí nastavit na konkrétní auto... (?)
Re: nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 05 lis 2016, 19:54
od PepaS
Sali píše:Je toto relé K12? Pokud ano, tak nechápu jak to, že na dvou pinech (zřejmě silový přívod a ovládací) ze čtyř je napětí (konkrétně na pinech 30 a 86), což by mělo znamenat, že toto relé by mělo být sepnuté - ovládací napětí z ECM by zde bylo a bylo by pak i na pojistce FE26, což není, takže je v mé úvaze nějaká mejlka

Měříš dobře, ale uvažuješ špatně – více viz. schéma. ECM spíná cívku relé na zem (pin 85). Jakmile je tedy na pinu 86 +12 V a na 85 je zem (přes ECM), potom cívkou relé teče proud, relé je sepnuté a napětí se objeví na FE26.
Pozn.: název relé vyražený na řídicí jednotce motorového prostoru neodpovídá názvu relé v elektrickém obvodu - K2_X125 je v pozici K12.
Re: nestartuje a na BC svítí "F"
Napsal: 05 lis 2016, 20:01
od PepaS
Sali píše:Na netu jsem našel různé firmy co opravují jednotky, přičemž by nemělo pak být potřeba párování s autem. Mám pocit, že se jiná jednotka musí nastavit na konkrétní auto... (?)
S tím opravováním si dávej pozor – jako všude, i v této branži je na inetu spousta podvodníků. V
ecu.de určitě najdeš kvalitu, ale připrav se, že cena opravy bude vyšší, než cena použité jednotky.