Stránka 1 z 2
Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 17 lis 2014, 19:41
od pueblo
Ahoj kolegové,
snažil jsem se najít, ale nenašel. Pokud mě odkážete na téma kde to je, budu rád
. Pokud to tu není, mám dotaz.
Mám AFL xenony s automatickým sklápěním podle zatížení vozidla. Dá se nějak nastavit citlivost regulátoru sklonu světlometů? OpComem, Techem, nějak?
Když jedu sám nebo ve dvou, je to OK. Jakmile auto naložím na dovču, světla se sklopí a svítí taky dobře. Bohužel v případě, když si dozadu sedne už jen jedna osoba, světla se sklopí a svítí kousek před auto, jako kdyby bylo auto narvaný nákladem. Chybí mi nějaká poloha mezi.
Probíhá regulace sklonu lineárně v celém rozsahu nebo skokově v několika úrovních? Dá se to nějak nastavit? Nebo mám regulátor (snímač) rozbitý?
Díky za nápady
Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 17 lis 2014, 20:06
od vojtavojta
Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 17 lis 2014, 23:23
od Westler
Ohledem serizovani xenonu jsem hledal vsude mozne, bohuzel nikdo nic nevi a kdo vi tak nepovi.
Mam AHL (ne AFL), pry jsou mezi nima trochu rozdily, takze nasledujici radky ber s rezervou.
Na zadni naprave je cidlo zatizeni, u AHL se nastavi jednorazove pri startu motoru, u AFL pry snima kontinualne.
Sklon kuzelu svetla se meni taky v zavislosti zda se jede do kopce (zvedne dosvit) nebo z kopce (snizi dosvit).
U AFL by mela byt funkce ktera mirne prizvedne svetelny kuzel pri vyssich rychlostech (cca 100kmh), u AHL tohle chybi.
Vlastni nastaveni sklonu neni mozne, ani TECHem. Jedine co lze, tak zkalibrovat tzv. nulovou polohu a od ni se pak svetla sklapi dolu. Dale lze nasimulovat ruzna zatizeni zadni napravy a sledovat vliv na sklon svetlometu (tzv. testovaci mod). Jestli si to dobre pamatuju tak je tam zatizeni 10%, 20%, atd. Rizeni sklonu by tedy melo byt linearni.
Bohuzel mam stejnou zkusenost jako Pueblo, pri vetsim zatizeni (3 osoby + zavazadla), tak automatika sklopi svetla zbytecne moc dolu.
Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 18 lis 2014, 18:31
od pueblo
Díky za upřesnění
Sám přidám informaci, kterou jsem našel v návodu k autu a přiznám se, že jsem o tom vůbec neměl ani ponětí
Víte, že se dá funkce AFL aktivovat a deaktivovat? Tedy pokud je auto AFL funkcí vybaveno.
Deaktivovaný systém se pozná podle toho, že po zapnutí zapalování kontrolka systému AFL pouze svítí. Pokud po zapnutí zapalování bliká a pípne, je systém AFL aktivní.
Aktivace a deaktivace probíhí shodně, dle následujícího spostupu:
1. při vypnutém zapalování přitáhnout páčku blinkrů (světelná houkačka) a držet
2. zapnout zapalování a stále držet, dokud budíky nepípnou a kontrolka začne (přestane) blikat.
Zjistil jsem, že mám funkci deaktivovanou. Jakmile jsem zapnul, hned jsem vyrazil na projížďku a teprve jsem pochopil o čem AFL je
Není to jen natáčení světel do zatáček, to je funkční i při vypnuté funkci AFL, ale spousta jiných vzorů svícení, no prostě pecka!
Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 19 lis 2014, 21:22
od RomanK
Není tato funkce spíš přepnutí na provoz v zemích kde je levostranný provoz?
Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 21 lis 2014, 08:30
od pueblo
Romane nemyslím si, ale je kolem toho málo informací. V manuálu je npsáno tohle:
Adaptivní přední osvětlení - kontrolka svítí nebo bliká žlutě.
Svítí
Porucha v systému.
Pokud dojde k závadě natáčecího zařízení pro osvětlení zatáčky, bude se příslušné potkávací světlo deaktivovat a rozsvítí se světlo do mlhy.
Vyhledejte pomoc v servisu.
Bliká
Systém se přepnul na symetrická potkávací světla. Kontrolka B bliká přibližně 4 sekundy po zapnutí zapalování, čímž upozorňuje, že došlo k přepnutí systému 6-2.
Adaptivní přední osvětlení (AFL) 6-4.
Vozidla s adaptivním předním osvětlením
Přizpůsobení nasměrování paprsku světlometu:
1. Zatáhněte za páčku a podržte ji.
2. Zapněte zapalování.
3. Po uplynutí přibl. 3 sekund zazní akustický signál.
Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 21 lis 2014, 12:31
od mach00
V novějších manuálech je toho napsáno o něco méně jak ve starších.
Cituji (resp. kopíruji) ze starších manuálů:
Kontrolka pro adaptivní přední osvětlení
Svítí: Porucha v systému. Systém není připraven k provozu.
Dojde-li k poruše adaptivního předního osvětlení, je příslušné potkávací světlo vypnuté. Z bezpečnostních důvodů se automaticky rozsvítí odpovídající světlo do mlhy. Obrat’te se na servis. Doporučujeme autorizovaný servis Opel.
Pokud kontrolka bliká po dobu přibližně 4 sekund po zapnutí zapalování, světlomety byly nastaveny pro symetrická potkávací světla; viz „Světlomety při jízdě v zahraničí“.
Světlomety při jízdě do zahraničí - Vozidla s adaptivním předním osvětlením (AFL)
1. Přitáhněte a podržte páčku dálkových světel směrem k volantu (světelné houkačky).
2. Zapněte zapalování.
3. Po přibližně 3 sekundách zazní akustický signál a potom bliká kontrolka AFL přibližně 4 sekundy.
Po konverzi při každém zapnutí zapalování bliká kontrolka AFL přibližně 4 sekundy.
Pro návrat k asymetrickým potkávacím světlům znovu přitáhněte a podržte páčku dálkových světel, zapněte zapalování a počkejte na akustický signál. Kontrolka AFL nebude potom dále blikat.
Z tohoto vyplývá, že se nejedná o aktivaci/deaktivaci funkce AFL, ale pouze o přepnutí asymetrických potkávacích světel (které zvyšují pole viditelnosti na pravé straně jízdního pruhu) na symetrická pro provoz na opačné (levé) straně jak psal Roman.
Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 21 lis 2014, 14:42
od pueblo
No vida, tak už je jasno, díky
Dneska si dám úkol, večer zajedu za les na polňačku a budu pozorovat
Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 21 lis 2014, 17:43
od martini
Tak jak dopadlo pozorovani........
Re: Xenony - nastevní regulátoru sklonu
Napsal: 22 lis 2014, 09:54
od Jocker
Kazdopadne jsem včera byl astru teochu projet a byl jsme prekvapen pri 2 osobach jak to auto sviti do zeme. V kufru nic nebylo. Mam chut to jet nechat zkontrolovat na technickou... Je pak po rucnim nastaveni potreba udelat nejakoz kalibraci?