Stránka 1 z 1

Zadřený Kompresor Klimatizace

Napsal: 24 čer 2014, 21:10
od Romano77
Zdravím.
Na začátku června jsem nechal v servisu vyměnit děravý chladič klimatizace.
Týden poté se mi po nastartování a sepnutí kompresoru vyvalil modrý dým (spálená pryž)od přední masky a následně kompresor neběží.
Elektro spojka cvakne , sepne a nic. Teplota trubek ani chladiče se nemění. Okolo řemenice kopresoru jsem vytáhl pár kousků spečené pryže.
Myslím si že je to zbytek spojky mezi řemenicí a kompresorem.Může to být?
Teď jsem četl , že při výměně zadřeného kompresoru by se měl provést proplach klimatizačního okruhu.
Co si o tom myslíte , doteď jsem o tom neslyšel.
Problém , že to dělá jen autoklima Praha
Reklamní tah nebo blbost.

Díky za odpověď i rady.
Roman.

Re: Zadřený Kompresor Klimatizace

Napsal: 25 čer 2014, 13:56
od martin_a
Zdravím, taky mám stejný problém. Nedávno jsem měnil chladič klimatizace, týden to chladilo a už to opět nechladí. Dýmilo se mi taky od masky. Kompresor už nespíná :(

Re: Zadřený Kompresor Klimatizace

Napsal: 25 čer 2014, 16:37
od Stan.
K zadření kompresoru dochází většinou u stáloběžných kompresorů bez chladiva, viz popis výhod a nevýhod dle vyjádření servisu autoklimatizací.

Shrnutí výhod a nevýhod spojkových kompresorů autoklimatizací
Nevýhody - malá možnost regulace spínání - dochází k rázům - mechanická regulace tlaku se všemi výše uvedenými nevýhodami - konstrukčně náročnější - nutnost mechanismu spojky. Výhody + vnitřní komponenty se unášejí jen při chlazení + při úniku chladiva nedochází k vydření kompresoru vlivem stálého otáčení vnitřních částí kompresoru jako u stáloběžných + méně náročnější opravy či výměny jednotlivých komponentů spojky kompresoru dokážeme dodávat i jednotlivé díly

Shrnutí výhod a nevýhod stáloběžných kompresorů autoklimatizace
Výhody + Plynulý náběh chlazení a přesnější ovládání kompresoru autoklimatizace + Plynulost chodu motoru na volnoběh při spínání autoklima + Menší spotřeba paliva oproti kompresorům se spojkou + Jednoduší provedení řemenice (není spojka)
Nevýhody - více dbát na pravidelné kontroly a servis autoklimatizace - při provozu s netěsností hrozí zadření kompresoru nebo jeho výrazné zkrácení životnosti.V tomto případě nedoporučujeme provozovat vozidlo.Je potřeba zajistit funkčnost a těsnost okruhu klimatizace co nejdříve

Re: Zadřený Kompresor Klimatizace

Napsal: 26 čer 2014, 13:21
od Romano77
Ano, tento článek jsem také četl.
My ale nemáme stáloběžný kompresor.
Mám digiklimu a kompresor se dá vypnout.
Je fakt , že než jsem vyměnil chladič, tak jsem asi týden jezdil a klima nebyla 100% plná (po vypnutí mírně syčela v trubkách).
Mohl jsem tomu tímto trochu pomoci, ale kompresor je 8 let.Tak i bez toho mohl odejít.
Uvidí se až dám nový.
Čus Roman.