Mrtvá baterie?
Napsal: 08 led 2014, 20:17
Zdravím.
Baterka se mi začala nějak divně chovat tak prosím o Váš názor.
O svátcích jsme najeli 1000km všechno dlouhé trasy, ta poslední byla cca 350km a to pouze s jedním zastavením. Pak auto stálo asi 2-3 dny (teploty těsně nad 0) a nenastartoval jsem. Ani jedno otočení to nedalo, přes kabely to však chytlo hned, nebylo třeba nějak moc čekat ani dobíjet ve vyšších otáčkách druhého auta. Moc jsem nechápal jak se mohla vybít, když jsem jezdil samé dlouhé trasy?
Baterku jsem dobíjel přes nějakou inteligentní nabíječku zásuvkou v autě. Dobíjel jsem ji neuvěřitelných cca 50h, ale byla to nabíječka na motorky, která dává v maximu jen 0,8A takže to asi není až tak divné.. Každopádně ta nabíječka má být nějaká chytřejší, umí i desulfataci a testování baterky. Testy to zahlásilo že je vše v pořádku a je nabitá. Nabíječka je půjčená ale je stále v provozu a měla by fungovat spolehlivě.
Cca 10min po odpojení nabíjení BC však hlásil pouze nějakých 12,3V (možná dokonce 12,1 ale to si nejsem už jistý). Při jízdě to dává 13,6-14,2. Po zaparkování to ukazuje 12,6. Což vypadá všechno logicky. Nemám ale přesný voltmetr, můžu se spoléhat na údaje z BC?
Nabíjení jsem skončil v pondělí odpo. Včera jsem nejezdil a dnes ve středu mi to před startem ukázalo pouze 11,6! Což by ale podle informací z netu mělo znamenat že je baterka na 0%. Nastartoval jsem však bez problému na jedno otočení.
Pokud můžu spoléhat na BC, tak alternátor je v pohodě a je teda mrtvá baterka? Jen mě přijde divné, že by umřela tak najednou po dlouhých cestách a bez toho aby vůbec byly mrazy... A taky je divné, že testy nabíječky proběhly v pořádku (testuje se samovolné vybíjení v cyklech 30min, a pokud to za 1 den spadlo o celý 1V tak by to mělo něco objevit..)
Díky za názory.
Baterka se mi začala nějak divně chovat tak prosím o Váš názor.
O svátcích jsme najeli 1000km všechno dlouhé trasy, ta poslední byla cca 350km a to pouze s jedním zastavením. Pak auto stálo asi 2-3 dny (teploty těsně nad 0) a nenastartoval jsem. Ani jedno otočení to nedalo, přes kabely to však chytlo hned, nebylo třeba nějak moc čekat ani dobíjet ve vyšších otáčkách druhého auta. Moc jsem nechápal jak se mohla vybít, když jsem jezdil samé dlouhé trasy?
Baterku jsem dobíjel přes nějakou inteligentní nabíječku zásuvkou v autě. Dobíjel jsem ji neuvěřitelných cca 50h, ale byla to nabíječka na motorky, která dává v maximu jen 0,8A takže to asi není až tak divné.. Každopádně ta nabíječka má být nějaká chytřejší, umí i desulfataci a testování baterky. Testy to zahlásilo že je vše v pořádku a je nabitá. Nabíječka je půjčená ale je stále v provozu a měla by fungovat spolehlivě.
Cca 10min po odpojení nabíjení BC však hlásil pouze nějakých 12,3V (možná dokonce 12,1 ale to si nejsem už jistý). Při jízdě to dává 13,6-14,2. Po zaparkování to ukazuje 12,6. Což vypadá všechno logicky. Nemám ale přesný voltmetr, můžu se spoléhat na údaje z BC?
Nabíjení jsem skončil v pondělí odpo. Včera jsem nejezdil a dnes ve středu mi to před startem ukázalo pouze 11,6! Což by ale podle informací z netu mělo znamenat že je baterka na 0%. Nastartoval jsem však bez problému na jedno otočení.
Pokud můžu spoléhat na BC, tak alternátor je v pohodě a je teda mrtvá baterka? Jen mě přijde divné, že by umřela tak najednou po dlouhých cestách a bez toho aby vůbec byly mrazy... A taky je divné, že testy nabíječky proběhly v pořádku (testuje se samovolné vybíjení v cyklech 30min, a pokud to za 1 den spadlo o celý 1V tak by to mělo něco objevit..)
Díky za názory.