Stránka 1 z 1
Servo jde ztuha + bzučení + pohasínání světel
Napsal: 17 črc 2013, 20:17
od ŠAFA
Jeden problém vyřeším druhý se objeví... no snad už nastane období klidu.
Všiml jsem si, že posilovač řízení jde jaksi víc ztuha, né že by nešel vůbec ale není to jak před tím, kdy jsem točil skoro malíčkem na místě, teď to jde taky jednou rukou ale musím se víc snažit. Zároveň jsem si před garáží všiml, že když na místě točím, lehce pohasínají světla a ozývá se jemné bzučení od serva. Co z toho je normální a co ne?
Chci zatím postupovat následovně...
kontrola oleje v servu - může způsobovat?
kontrola dobíjení
kontrola stavu baterie
Nějaké další rady a zkušenosti? Má nádobka nějakou rysku nebo měrku ve víčku? Olej asi jedině GM předpokládám.
Díky
Re: Servo jde ztuha + bzučení + pohasínání světel
Napsal: 18 črc 2013, 07:53
od ŠAFA
Lil někdo do Astry H nebo Zafiry B i olej Castrol CHF? Seženu ho i v místě bydliště a je levnější, ale nemá napsanou specifikaci Opel i když by měl odpovídat originálnímu oleji. Poradí někdo?
Re: Servo jde ztuha + bzučení + pohasínání světel
Napsal: 18 črc 2013, 08:47
od hazmec
Zkus prvně zkontrolovat dobíjení altíku. V pondělí, jak jsem byl zrovna u RomanaK instalovat CID, k němu dojel kajsik borec s Gčkovou Astrou, že mu bzučí servo jak vrtulník. Cosi mu někde jinde dělali na motoru a zapomněli nebo špatně zapojili altík, tak to nedobíjelo. Po správným připojení konektoru bylo po problému. Mrkni do servisního menu kolik dává napětí.
Re: Servo jde ztuha + bzučení + pohasínání světel
Napsal: 18 črc 2013, 09:48
od ŠAFA
Je pravdou, že problém začal chvilku nebo v podstatě možná i současně s opravou magnetické spojky na klimě, zkusím to prověřit... Je možné, že to bude nějaká hloupost.
EDIT: Tak jsem to v garáži dle možností prověřil a oleje je tam cca 2mm pod spodní rysku, to bych neviděl jako zásadní problém ale jak bude možnost někde koupit, drobet tam doleju. Baterka se tváří v podstatě OK, v klidu jsem naměřil 12,55 V což si myslím by mělo být zatím zcela v pohodě. Při startu napětí kleslo na cca 11 V (měřeno ale domácím multimetrem kdoví jak to reaguje na rychlý pokles), což by bylo taky naprosto v pořádku. Napětí při nastartovaném motoru 14,55 V - taky v pořádku. Problém nastane když jsem pustil všemožné blbosti a následně začal točit volantem, to pak spadlo až na nějakých 12,5 V a po přestání točení volantem se to pomalu šplhalo zpět. Je to moje první auto s ele-hydraulikou řízení a nevím, je takový pokles normální nebo to značí už horší altík výhledově zralý na repas/výměnu?
Re: Servo jde ztuha + bzučení + pohasínání světel
Napsal: 19 črc 2013, 14:24
od matyyysek
Namerané na baterke 12,55 je dosť málo ,mala by mať 12,6 - 12,7 asi jazdiš krátke trasy a nestači sa dobyť na ok , keď točíš volantom je úplne normálne ,že ti rapidne klesne napetie , lebo je tam el. servo motor ... Ak máš nabíjačku daj dobiť baterku , alebo si daj naňu urobiť záťažový test , lebo ak príde prvý mráz už ju nenatočiš a bude KO a kúpiš potom novú ....