Stránka 1 z 3

kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 06 říj 2008, 16:52
od milans
zdravim, potrebujem pomoct, mam Astru H 88kw, Z19DT, 1.9 CDTi, dnes som si vsimol, ze auto straca vykon, musel som hlavne v nizsich otackach poriadne dupnut na plyn, ktory skoro vobec nereagoval, necitil som ziadnu akceleraciu, resp. az potom, co som nan poriadne sliapol, v jednom okamihu som postrehol, ze mi preblikla signalka elektroniky motora, t.j. oranzove auticko s klucom. Po vypnuti motora a po otoceni klucika do pohotovostbej polohy tato kontrolka nezhasla ( predtym vzdy po asi 2 -3 sekundach zhasla aj s inymi kontrolkami ), stalo sa tak az po nastartovani motora, po asi 2 sekundach. Ak mozete a viete, poradte. Predbezne v stredu by som mal ist na diagnostiku. Vdaka

Re: kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 07 říj 2008, 07:58
od Rado77
Ta kontrolka nehasne ani mne v pohotovostnej polohe, az po nastartovani cca po 2 sekundach ako pises. Takto je to ok myslim. Ale ak sa ti rosvecuje pocas jazdy, je horsie. 3 mozne problemy:

- vzduch (ale to by blbol aj volnobeh)
- iskra (tu by to tiez bolo pozorovatelne aj na volnobehu, ze vypadava valec, celkovo by viac motor hucal a mal by slaby vykon)
- palivo (tu jedine blby vstrek, al. problem v dodavke paliva - zasvinene palivo)

V cDTi motoroch sa nevyznam, tam su nejake zhavice ci co...

Idealne nez laborovat to supnut na diagnostiku, tam by mali zistit konkretnu pricinu. Ci uz si potom opravu vykonas sam, alebo v nejakom no-name lacnom servise, alebo autoriz. servise, to je druha vec. Ale toto bude najrychlejsia cesta bez zbytocneho laborovania, stracania dni a zasvinenych ruk :) Je mozne (moderne motory to tak robievaju), ze ak je problem na niektorom valci (ci uz nema iskru, al. dost paliva), uplne dany valec odstavia, aby nedochadzalo k poskodeniu katalyzatora.

Ale mozno je problem uplne inde a mas trebars zalepeny EGR ventil...

Ja by som toto hodil na diagnostiku (aj ked nerad, radsej si vec poriesim sam ked viem a mam istotu,ze je to urobene dobre).

Re: kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 07 říj 2008, 09:56
od pekki
no myslim ze diesel nejiskri :lol:

Re: kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 07 říj 2008, 16:06
od milans
pekki, pekki, Rado sa aspom snazi pomoct ......

Re: kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 07 říj 2008, 19:08
od milans
to Rado77 : tym valcom to asi nebude, lebo by som asi citil trhnutie pri tom, ako sa rozbehne ostatny valec, vzdy islo o plynule zrychlenie. Ked to mam popisat, tak po stlaceni pedalu ziadna akceleracia, tak som ho stlacil este viac a potom som citil rozbeh, resp. som ho uvolnil a potom opat stlacil a auto tahalo. Co mam skusenost s 1,7 CDTI, ak by nesiel jeden valec, nesiel by cely motor. Skusal to jeden mechanik tak, ze odpojil nejaky el.pripoj na hornej casti vstreku a zhasol cely motor. Mozno to bude asi AGR ventil, k tomu sa priklonil aj jeden mechanik z Opla v BA, nick signum na opelclub-e.sk. Ak by to bol tento problem, bolo by to asi v este v pohode, lebo co viem, ten ventil, ak nebude nejaka mech. alebo zavazna elekt. porucha, by mal ist vycistit

Re: kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 08 říj 2008, 17:15
od milans
takze moj problem je mozno ciastocne vyrieseny, na diagnostike ukazalo tuto chybu : unik v systeme nasavaneho vzduchu P 2279. Mechanik v znackovom servise uviedol, ze bud ide o vadu nejakych virivych .... ( uz neviem co ) alebo EGR ventilu. Netesnost v trubiciach vylucil z dovodu, ze by inak kontrolka svietila stale. Potom zistil, ze moj motor tie virive .... (uz neviem co ) nema, cize je to ten sk.....ý EGR ventil. S navacsou pravdepodobnostou asi jeho elektricka cast ( ta mechanicka cast vraj nejde vycistit ). Cestou z prace som inak preklinal toho paka, ktory ten ventil vymyslel, auto pravidelne trhalo, hlavne v nizsich otackach. Vynikajuci pocit z jazdy ! Tak co mi teraz doporucujete ? Kolko taky EGR ventil stoji ?

Re: kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 08 říj 2008, 18:57
od RomanK
Nový na motor Z19DTL,DT stojí 4113.- Kč (kat.č. 5851827), výměnou 3138.- Kč (kat.č. 851757)
Nový na motor Z19DTJ,DTH stojí 6003.- Kč (kat.č. 5851067), výměnou 3138.- Kč (kat.č. 851823)

Pro tebe je ta levnější varianta (88 kW Z19DT), na druhou stranu je to tak všechno, co na tomto motoru odchází.

Re: kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 08 říj 2008, 22:24
od milans
to RomanK : ak to nevyriesim inak, tak sa ti ozvem. Zatial dik.

Re: kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 09 říj 2008, 12:29
od Rado77
Takze EGR-ko. Mozno je len ventil zlepeny, ako som pisal na zaciatku a staci vycistit, prefuknut. Ale ak nie, treba kupit novy :( Idealne riesenie ho potom zaslepit uplne a je pokoj - t.j. miesto tesnenia medzi EGR a hlavou valcov dat kus plechu (miesto origo tesnenia s dierou). Na EK to nezistia, a bude pokoj na furt.

Re: kontrolka elektroniky motora - help

Napsal: 09 říj 2008, 16:18
od RomanK
Rado77 píše:Takze EGR-ko. Mozno je len ventil zlepeny, ako som pisal na zaciatku a staci vycistit, prefuknut. Ale ak nie, treba kupit novy :( Idealne riesenie ho potom zaslepit uplne a je pokoj - t.j. miesto tesnenia medzi EGR a hlavou valcov dat kus plechu (miesto origo tesnenia s dierou). Na EK to nezistia, a bude pokoj na furt.
Tohle nedoporučuji dělat, ŘJ motoru to zjistí na poklesu plnícího tlaku. V určitém režimu je motor plněný vzduchem co jde přes váhu a spalinami přepouštěnými z výfuku. Pokud tam chybí vzduch se spalinami z výfuku, tak čidlo zaregistruje pokles tlaku v sání.