Celodenní svícení - poloha vypínače

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět
Uživatelský avatar
sauce
Příspěvky: 570
Registrován: 18 srp 2010, 09:02

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od sauce » 27 zář 2010, 09:21

"... nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního předpisu"

Tím se myslí extra světla pro denní svícení, která se dají dodatečně namontovat.
A pokud jsou namontována, tak musí svítit přes den jenom ta, nic jiného.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od Kesi » 27 zář 2010, 09:29

Ja mám xenony a po naštartovaní sa mi rozsvietia a plus parkovačky v zadu. Bol som na STK a problém som s tým nemal.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Uživatelský avatar
Sajfi
Příspěvky: 163
Registrován: 14 črc 2011, 14:13
Bydliště: Praha

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od Sajfi » 01 čer 2012, 16:59

Tak mě taky zničehonic přestalo fungovat denní svícení (varianta5) a pro znovuzprovoznění stačí při běžícím motoru rychle přepínat světla na rozsvíceno/zhasnuto. Už to zase chodí a nemusela se ani odpojovat baterka ... :-) Třeba se tato skutečnost bude někomu hodit ... :-)
EX Astra Caravan H, 1,9 CDTI (88 kW), r. v. 2006

zahuta
Příspěvky: 1
Registrován: 25 led 2011, 12:55

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od zahuta » 04 pro 2012, 16:30

Abych šetřil výbojky (bi-xenony s automatickým zapínáním na základě světelného čidla), dodělal jsem si LED světla pro denní svícení, která mají svou jednotku pro jejich rozsvícení (vyvedený fous k žárovce obrysovek) při nastartování (řízeno zvýšením a poklasem napětí palubní sítě).
Vše ostatní jsem nechal, jak bylo z fabriky a funguje to naprosto perfektně samo. Hlavní volič osvětlení je v poloze AUTO, takže bez jakéhokoli ručního spínání ve dne svítí přední LED-ky a jakmile se setmí nebo při vjezdu do tunelu okamžitě spínají automaticky tlumená světla s obrysovkami a LED-ky se samy zhasnou. Když vyjedu z tunelu (nebo při dlouhé cestě se po noci rozední), zase jde všechno naopak - zhasnou xenony vč. obrysovek a rozsvítí se LED-ky.
Dále funguje i to, že při mlze se nemusí nic přepínat, stačí ťuknout na tlačítko zadní nebo přední mlhovky a celé osvětlení se řádně zapne samo.
LED jsem si montoval sám (nejsem elektrikář) :D

power2
Příspěvky: 2959
Registrován: 17 bře 2011, 22:03

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od power2 » 04 pro 2012, 17:25

To co ušetříš za výbojky, to vrazíš do denního svícení. Nevidím tam žádnou finanční úsporu

Uživatelský avatar
Halis
Příspěvky: 209
Registrován: 30 srp 2011, 20:51
Bydliště: Mělník

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od Halis » 04 pro 2012, 20:37

RE power2: neodsuzoval bych to tak snadno- jde také o altík, baterii a řídící jednotky xenonu, které se tímto šetří :?:
Opel Zafira B, Z19DTH, 2006

Obrázek

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od RomanK » 04 pro 2012, 22:05

Halis píše:RE power2: neodsuzoval bych to tak snadno- jde také o altík, baterii a řídící jednotky xenonu, které se tímto šetří :?:
Můžeš popsat přesně, jak se tyto součástky šetří? Nebo je to jen otřepaná fráze zastánců DS? S prémiovým palivem bych měl taky ušetřit až jeden litr paliva na nádrž. 1.) tento efekt nepozoruji. 2.) prémiové palivo je dražší (50 litrů nádrž, 1 litr = 2%. Při ceně naturalu 35 kč by bylo prémiové palivo mělo stát míň než 35+2%=35,70 aby se vyplatilo)
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od Oťas » 05 pro 2012, 08:11

Na denním svícení z LED se nedá ušetřit, kdo tvrdí opak, ať napíše za kolik desetiletí bude návratnost.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Uživatelský avatar
Frydex
Moderátor
Příspěvky: 2755
Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od Frydex » 05 pro 2012, 17:44

Řeknu vám to asi tak... potřebuju to tam ? Ne !.... Ale chci to !
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...." Obrázek

power2
Příspěvky: 2959
Registrován: 17 bře 2011, 22:03

Re: Celodenní svícení - poloha vypínače

Příspěvek od power2 » 05 pro 2012, 17:59

To jo, ale trochu sem nezachápal, když sem to viděl na staré Karose

Odpovědět