Mrtvá baterie?
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
- Reklama
Re: Mrtvá baterie?
Na kontrolu baterie se používá záěžový měřák s odporem, při vypínání servisního menu nic nepípne. Vypíná se před vypnutím zapalování, jelikož pak vypneš pouze radio a displej ale servisní menu zůstává v pohotovostním módu a má vyšší odběr. Správně nabitý článek baterie má 2,2V (plně nabitá batere 13,2V) dobíjení okoko 13,8-14,4 je v pořádku, pouze nesmí překročit nabíjení 14,8V, potom se již přebíjí a ničí baterie.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: Mrtvá baterie?
Ja mivam max 14.54V ale nikdy to neklesne pod 14.25V
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: Mrtvá baterie?
Jo už jsem to pochopil s tím servisním menu... Takže ono to běží i když vytáhnu klíčky a zamknu? To je docela divné, když rádio i světlo, která zapnu třeba až při vytaženém klíčku se po nějaké době zhasne...
Každopádně to budu tedy vypínat... Zkusím tu baterku nabít ještě vytaženou z auta a pak to budu sledovat s vypínáním servis. menu... uvidíme...
a s tím napětím je to určitě 13,2V? Já všude četl, že článek má 2,1 takže celá baterka 12,6... Tolik mě to ukazuje po vypnutí motoru...
Každopádně to budu tedy vypínat... Zkusím tu baterku nabít ještě vytaženou z auta a pak to budu sledovat s vypínáním servis. menu... uvidíme...
a s tím napětím je to určitě 13,2V? Já všude četl, že článek má 2,1 takže celá baterka 12,6... Tolik mě to ukazuje po vypnutí motoru...
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
Re: Mrtvá baterie?
Já se teda připojím k tomu servisnímu menu. Za jízdy zapnu, nechám to tak. Jak dojedu kam chcu tak vypnu motor a cca po půl minutě až minutě od zhasnutí motoru a vysunutí klíčku (u mě po otevření dveří řidiče-open & start) to samo pípne (stejný tón jako při aktivaci) a samo se vypne.
Re: Mrtvá baterie?
Akumulátor-orientační tabulka napětí vs. stav nabití
Tabulka sloužící k orientaci, na kolik % máme nabitou nebo vybitou baterii . Platí pro olověné aku s tekutým i gelovým elektrolytem.
0%=11,90V 30%=12,04V 55%=12,24V 80%=12,45V
5%=11,92V 35%=12,08V 60%=12,28V 85%=12,52V
10%=11,94V 40%=12,12V 65%=12,32V 90%=12,58V
15%=1,96V 45%=12,16V 70%=12,36V 95%=12,64V
20%=11,98V 50%=12,20V 75%=12,40V 100%=nad 12,70V
25%=12,00V
Upozornění, že údaje platí pro NEZATÍŽENOU baterii, odpojenou od dobíjení.(nejlépe je kontrolovat baterii odpojenou z auta)
Baterie se nabíjí (nabíječkou) konstantním napětím 14,4V.
Baterie se kontroluje (měří) asi 2 hodiny po odpojení od nabíjení, až klesne svorkové napětí.
Z tabulky je také vidět, že souhlasí s tabulkou v knize "Jak na to" str.58, pouze je podrobnější.
Tome napětí 12,6V v klidu po klesnutí svorkového napětí je v pořádku, všeobecně se udává, že 12,6V a výše je 100% stav plného nabití baterie.
Vesměs se uvádí napětí plně nabité baterie 12,8V - 13V. Proto se také uvádí orientační zaokrouhlování napětí článku 2,1-2,2V. (12,8:6=2,13V a 12,9:6=2,15V)
Pokud budeš kontrolovat stav baterie v autě přes "Testmode", tak Ti stále odebírá proud a klesá i ukazované napětí.
Westler píše:
TIP na ktery jsem bohuzel prisel vlastni zkusenosti: pokud se vam z niceho nic vybije baterka, a pritom jste si jisti ze nezustalo svitit zadny svetylko (kufr, prihladka spolujezdce) tak to muze byt tzv. servisnim modem aktivovanym na radiu (mysleno menu pro zjistovani teploty vody a dalsich skrytych udaju). Radio se totiz prepne do jineho modu a i po vypnuti zapalovani zustava konstantni odber cca 0,4A. Toto staci k vybiti baterky po par dnech, zvlast pokud neni nova. Rada: po aktivaci servisniho modu na radiu (kdyz ho uz nechcete pouzivat) radio zcela vypnout a znovu zapnout, pak by melo byt vse v poradku.
Viz téma" Autobateria
Možno zkontrolovat: Pokud se Vám "Servisní menu" opět otevře rolováním a stiskem BC tlačítka v položce Palubní počítač,( mimo opětovného stisku tlačítka "Settings") tak je Servisní menu stále připojeno.
Tabulka sloužící k orientaci, na kolik % máme nabitou nebo vybitou baterii . Platí pro olověné aku s tekutým i gelovým elektrolytem.
0%=11,90V 30%=12,04V 55%=12,24V 80%=12,45V
5%=11,92V 35%=12,08V 60%=12,28V 85%=12,52V
10%=11,94V 40%=12,12V 65%=12,32V 90%=12,58V
15%=1,96V 45%=12,16V 70%=12,36V 95%=12,64V
20%=11,98V 50%=12,20V 75%=12,40V 100%=nad 12,70V
25%=12,00V
Upozornění, že údaje platí pro NEZATÍŽENOU baterii, odpojenou od dobíjení.(nejlépe je kontrolovat baterii odpojenou z auta)
Baterie se nabíjí (nabíječkou) konstantním napětím 14,4V.
Baterie se kontroluje (měří) asi 2 hodiny po odpojení od nabíjení, až klesne svorkové napětí.
Z tabulky je také vidět, že souhlasí s tabulkou v knize "Jak na to" str.58, pouze je podrobnější.
Tome napětí 12,6V v klidu po klesnutí svorkového napětí je v pořádku, všeobecně se udává, že 12,6V a výše je 100% stav plného nabití baterie.
Vesměs se uvádí napětí plně nabité baterie 12,8V - 13V. Proto se také uvádí orientační zaokrouhlování napětí článku 2,1-2,2V. (12,8:6=2,13V a 12,9:6=2,15V)
Pokud budeš kontrolovat stav baterie v autě přes "Testmode", tak Ti stále odebírá proud a klesá i ukazované napětí.
Westler píše:
TIP na ktery jsem bohuzel prisel vlastni zkusenosti: pokud se vam z niceho nic vybije baterka, a pritom jste si jisti ze nezustalo svitit zadny svetylko (kufr, prihladka spolujezdce) tak to muze byt tzv. servisnim modem aktivovanym na radiu (mysleno menu pro zjistovani teploty vody a dalsich skrytych udaju). Radio se totiz prepne do jineho modu a i po vypnuti zapalovani zustava konstantni odber cca 0,4A. Toto staci k vybiti baterky po par dnech, zvlast pokud neni nova. Rada: po aktivaci servisniho modu na radiu (kdyz ho uz nechcete pouzivat) radio zcela vypnout a znovu zapnout, pak by melo byt vse v poradku.
Viz téma" Autobateria
Možno zkontrolovat: Pokud se Vám "Servisní menu" opět otevře rolováním a stiskem BC tlačítka v položce Palubní počítač,( mimo opětovného stisku tlačítka "Settings") tak je Servisní menu stále připojeno.
Naposledy upravil(a) Stan. dne 15 led 2014, 07:53, celkem upraveno 1 x.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Mrtvá baterie?
Je tedy možné, že u někoho se servisní menu vypíná a u někoho se ne? Uvědomil jsem si, že to vybití opravdu následovalo po tom, co jsem při jízdě měl zapnuté servis. menu a pak auto odstavil na dva dny...
A 12,6 sice mám po zastavení, ale když se kuknu za pár hodin nebo na druhý den tak už je to 11,6-11,8... Stejně to bylo i včera při cestě Brno-Olomouc, žádné zastávky.. V sobotu ráno příjezd a v neděli poledne už bylo zas jenom 11,7.. Ale startovalo to v pohodě... Zkusím to teda ještě jednou nabýt a dávat si pozor na to servisní menu.. Ale stejně je to divné... A taky nechápu, že všechno se inteligentně vypne vč. světel zapnutých po vytáhnutí klíčku, ale tohle ne... A zrovna tohle je naprosto skryté...
A 12,6 sice mám po zastavení, ale když se kuknu za pár hodin nebo na druhý den tak už je to 11,6-11,8... Stejně to bylo i včera při cestě Brno-Olomouc, žádné zastávky.. V sobotu ráno příjezd a v neděli poledne už bylo zas jenom 11,7.. Ale startovalo to v pohodě... Zkusím to teda ještě jednou nabýt a dávat si pozor na to servisní menu.. Ale stejně je to divné... A taky nechápu, že všechno se inteligentně vypne vč. světel zapnutých po vytáhnutí klíčku, ale tohle ne... A zrovna tohle je naprosto skryté...
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
Re: Mrtvá baterie?
Tak dneska už jsem startoval puštěním z kopce(včera jsem nejezdil)... Docela nepraktické muset zastavovat jenom v kopci, naštěstí se to dnes s nějakým tím docházením dalo...
Návštěva servisu u Romana:
13,64V při volnoběhu, při vyšších otáčkách až 14,2... takže alternátor ok, dobíjení je v pořádku, servisní menu ukazuje naprosto přesně!
klidový odběr postupně spadnul až na nějaké 0,004A nebo tak nějak, prostě nula, takže zkrat žádný..
Vypadá to tedy na baterku téměř jistě... A už už jsem ji chtěl jít kupovat ALE...
Jel jsem cestu tak 15km, stál 4h, pak bez problému nastartoval a hle na volnoběh mám 14,2! zapínám světla pak i dálkové a zakolísá to na 14,0 ale hned zase na 14,2 a chvílemi i 14,3! Takové hodnoty jsem neměl ani v otáčkách... Mno a po cestě domů se to drželo stejně... Tak jsem zvědavý ještě to asi zkusím nabýt a budu to pozorovat...
Mě neříkejte že jsem měl tak banální věc jako znečištěný kontakt (při měření odběru se jedna svorka sundávala, tak se pak mohla nasadit lépe než byla?)
Mno jsem zvědavý co z toho nakonec vyleze! Horší je že to pískání, které jsem automaticky považoval za řemen řemen asi není, protože to nepřestalo ani po promazání... Takže tam stejně ještě budu muset....
Návštěva servisu u Romana:
13,64V při volnoběhu, při vyšších otáčkách až 14,2... takže alternátor ok, dobíjení je v pořádku, servisní menu ukazuje naprosto přesně!
klidový odběr postupně spadnul až na nějaké 0,004A nebo tak nějak, prostě nula, takže zkrat žádný..
Vypadá to tedy na baterku téměř jistě... A už už jsem ji chtěl jít kupovat ALE...
Jel jsem cestu tak 15km, stál 4h, pak bez problému nastartoval a hle na volnoběh mám 14,2! zapínám světla pak i dálkové a zakolísá to na 14,0 ale hned zase na 14,2 a chvílemi i 14,3! Takové hodnoty jsem neměl ani v otáčkách... Mno a po cestě domů se to drželo stejně... Tak jsem zvědavý ještě to asi zkusím nabýt a budu to pozorovat...
Mě neříkejte že jsem měl tak banální věc jako znečištěný kontakt (při měření odběru se jedna svorka sundávala, tak se pak mohla nasadit lépe než byla?)
Mno jsem zvědavý co z toho nakonec vyleze! Horší je že to pískání, které jsem automaticky považoval za řemen řemen asi není, protože to nepřestalo ani po promazání... Takže tam stejně ještě budu muset....
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback
---------------------------
Re: Mrtvá baterie?
Jeste poznamka k mereni autobaterie: spravne by se mela merit budto odpojena (klidovy test) nebo pri maximalni zatezi, tj. pri startu (zatezovy test), kdy by napeti nemelo klesnout cca pod 10V.
Uz i odemknuti auta nebo rozsviceni vnitrniho osvetleni znamena proudovy odber a tim padem pokles napeti na baterii, proto je takove mereni nic nevypovidajici...
Uz i odemknuti auta nebo rozsviceni vnitrniho osvetleni znamena proudovy odber a tim padem pokles napeti na baterii, proto je takove mereni nic nevypovidajici...
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: Mrtvá baterie?
Ano,pokud chces udelat klidovy test baterky,tak baterka by mela byt odpojena minimalne dve hodiny. Pokud chces udelat zatezovy test,je to presne jak pises ale pokud mas pocit ze se baterka rychle vybiji,tak musis udelat klidovy odber,pri zavrenym aute a jenom otevrit motorovy prostor a sledovat jak klesa napeti,si myslim.
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM