Autobateria
Re: Autobateria
Omlouvám se, nevšiml jsem si poznámky: Snímač natočení úhlu se programuje pouze u Corsa C a Meriva od MR 04.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- Reklama
Re: Autobateria
vyborna baterka, mam ju, toci jak divaDeepThroat píše:Co třeba Exide?

Astra H Sport Caravan, 6/2006, 1.9CDTi, 110kW, Z19DTH, IDS+, AFL, BAS, ESP....konečne som sa toho zbavil ! :D
Predtym Astra G 1.4 3dv, Peugeot 106, Astra G 1.4 5dv, Corsa B 3dv (asi tyzden :)
www.volnypad.sk
Predtym Astra G 1.4 3dv, Peugeot 106, Astra G 1.4 5dv, Corsa B 3dv (asi tyzden :)
www.volnypad.sk
Re: Autobateria
tak uz aj ja asi budem menit. Mam tam este orginalnu. Po tych skoro 5,5 roku a 110 000km si zasluzi odist do vecnych lovist.
Re: Autobateria
Tak vcera mi bateria vypovedala poslusnost. Mozno to bude tym , ze som dal stahovat vsetky okna na dialku pomocou mkj. Potom som chvilu pockal a uz startovala bez problemov. Dnes zase bez najmensieho zavahania startovala ako ma. Teraz uz ma 6 rokov a 127000km tak uz moze skoncit.
Menit budem za tu odporucanu Vartu Silver 74ah
Menit budem za tu odporucanu Vartu Silver 74ah
Re: Autobateria
Zdravím Vás páni,
Včera som bol u známeho a nezdalo sa mu štartovanie mojej Astry. Tak mi premeral baterku a pri štartovaní spadlo napätie na 9,9V
Nie je to nejako málo? Štartovanie teraz nie je dlhé, aj keď na prvý šup mi to nenaskočí. Mám tam originál baterku 60Ah 370A, dosť možné, že od výroby (2007).
Mám skúsiť doliať destilku a nabiť, príp. dať niekde premerať záťažovým testom? Či sa na to vykašlať, teraz jazdiť keďže je teplo a pre zimou kúpiť novú baterku?
Pred pár mesiacmi baterka dávala 10,8V pri štartovaní. Pri mínusových teplotách mi troška horšie štartovalo, ale mechanik mi povedal, že to môžu byť skôr žhaviče ako baterka. Potom sa oteplilo a štartovanie sa vrátilo do "normálu" takže som to neriešil.
Ďakujem za každú radu
Včera som bol u známeho a nezdalo sa mu štartovanie mojej Astry. Tak mi premeral baterku a pri štartovaní spadlo napätie na 9,9V

Nie je to nejako málo? Štartovanie teraz nie je dlhé, aj keď na prvý šup mi to nenaskočí. Mám tam originál baterku 60Ah 370A, dosť možné, že od výroby (2007).
Mám skúsiť doliať destilku a nabiť, príp. dať niekde premerať záťažovým testom? Či sa na to vykašlať, teraz jazdiť keďže je teplo a pre zimou kúpiť novú baterku?
Pred pár mesiacmi baterka dávala 10,8V pri štartovaní. Pri mínusových teplotách mi troška horšie štartovalo, ale mechanik mi povedal, že to môžu byť skôr žhaviče ako baterka. Potom sa oteplilo a štartovanie sa vrátilo do "normálu" takže som to neriešil.
Ďakujem za každú radu

Astra H caravan,
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)
r.v. 2006
Z19DTL (1,9CDTi, 74kW)
Re: Autobateria
I mě baterie dosloužila. Měla by být ještě originál černá GM, 55Ah a startovací proud 255 A. Mám už vyhlídlou Vartu Silver Dynamic 61 Ah, startovací proud 600 A. A to mě trochu překvapilo. Je normální, že origo baterie má startovací proud jen 255 A, když většina dostupných baterií v této kategorii má přes 400 A? Aspoň jsem žádnou 255 A nenašel. Tak mě jen zajámá, zda-li s tím není nějaký problém. Motor mám benzín Z16XER.
Cosmo, Z16XER, 85 kW, 2009, sedan, polokůže, tempomat, vyhřívané sedačky
- swabel
- Příspěvky: 2166
- Registrován: 14 čer 2009, 02:14
- Bydliště: Tvrdošín - SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobateria
255A GM je v inej norme, ako bežné baterky v norme "EN"
Neporovnávaj to spolu.
Pre príklad - 740A EN = 440A DIN = 490A IEC (opel používa DIN)
Skúšobný prúd pri štartovaní pomocou akumulátora za studena podľa rôznych noriem (Prúd pri studenom štarte je meradlom štartovacieho výkonu akumulátora za studena - 18 ľC)
1. DIN (Nemecka priemyselná norma) DIN EN 50 342
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Čas vybíjania by po vybíjaní skúšobným prúdom ICC za studena mal byť pri konečnom napätí 7,5 V minimálne ešte 10 sekúnd. Okrem toho musí akumulátor spĺňať ešte 2 ďalšie požiadavky. Čas do dosiahnutia konečného napätia 6 V by mal byť:
Podľa C1: t6V ≤ 90 s
Podľa C2: t6V ≤ 150 s
2. SAE (americká norma)
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Čas vybíjania skúšobným prúdom za studena do dosiahnutia 7,2 V musí byť minimálne 30 s.
3. IEC (Medzinárodná elektrotechnická komisia) 95-1
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Pri vybíjaní skúšobným prúdom za studena (ICC) by napätie po 60 sekundách malo byť ešte minimálne 8,4 V.
Rezervná kapacita
Rezervná kapacita je kapacita, ktorú môže akumulátor dodávať niekoľko minút pri výpadku alternátora, dokým auto prip. nepríde do najbližšieho servisu. Závisí však od spotrebičov v aute. IEC predpisuje tento test:
Vybíjanie 25 A do dosiahnutia konečného napätia 10,5 V pri teplote 27 ľC. Nameraný čas v minútach = rezervná kapacita
4. EN (európska norma) DIN EN 50 342
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Čas vybíjania by po vybíjaní skúšobným prúdom ICC za studena mal byť pri konečnom napätí 7,5 V minimálne ešte 10 sekúnd. Okrem toho musi akumulátor spĺňať ešte 2 ďalšie požiadavky. Čas do dosiahnutia konečného napätia 6 V by mal byť:
Podľa C1: t6V ≤ 90 s
Podľa C2: t6V ≤ 150 s
Keďže sú v norme EN definovane odstupňovania, je nutne prúdy upraviť zaokrúhlením nahor alebo nadol:
< 200 A – stupeň 10 A
200 – 300 A – stupeň 20 A (220, 240, 260, 280 A)
300 – 600 A – stupeň 30 A (330, 360, 390, 420, 450, 480, 510, 540, 570 A)
600 – 800 A – stupeň 40 A (640, 680, 720, 760 A)
> 800 A – stupeň 50 A

Pre príklad - 740A EN = 440A DIN = 490A IEC (opel používa DIN)
Skúšobný prúd pri štartovaní pomocou akumulátora za studena podľa rôznych noriem (Prúd pri studenom štarte je meradlom štartovacieho výkonu akumulátora za studena - 18 ľC)
1. DIN (Nemecka priemyselná norma) DIN EN 50 342
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Čas vybíjania by po vybíjaní skúšobným prúdom ICC za studena mal byť pri konečnom napätí 7,5 V minimálne ešte 10 sekúnd. Okrem toho musí akumulátor spĺňať ešte 2 ďalšie požiadavky. Čas do dosiahnutia konečného napätia 6 V by mal byť:
Podľa C1: t6V ≤ 90 s
Podľa C2: t6V ≤ 150 s
2. SAE (americká norma)
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Čas vybíjania skúšobným prúdom za studena do dosiahnutia 7,2 V musí byť minimálne 30 s.
3. IEC (Medzinárodná elektrotechnická komisia) 95-1
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Pri vybíjaní skúšobným prúdom za studena (ICC) by napätie po 60 sekundách malo byť ešte minimálne 8,4 V.
Rezervná kapacita
Rezervná kapacita je kapacita, ktorú môže akumulátor dodávať niekoľko minút pri výpadku alternátora, dokým auto prip. nepríde do najbližšieho servisu. Závisí však od spotrebičov v aute. IEC predpisuje tento test:
Vybíjanie 25 A do dosiahnutia konečného napätia 10,5 V pri teplote 27 ľC. Nameraný čas v minútach = rezervná kapacita
4. EN (európska norma) DIN EN 50 342
Test sa vykonáva pri - 18 °C. Čas vybíjania by po vybíjaní skúšobným prúdom ICC za studena mal byť pri konečnom napätí 7,5 V minimálne ešte 10 sekúnd. Okrem toho musi akumulátor spĺňať ešte 2 ďalšie požiadavky. Čas do dosiahnutia konečného napätia 6 V by mal byť:
Podľa C1: t6V ≤ 90 s
Podľa C2: t6V ≤ 150 s
Keďže sú v norme EN definovane odstupňovania, je nutne prúdy upraviť zaokrúhlením nahor alebo nadol:
< 200 A – stupeň 10 A
200 – 300 A – stupeň 20 A (220, 240, 260, 280 A)
300 – 600 A – stupeň 30 A (330, 360, 390, 420, 450, 480, 510, 540, 570 A)
600 – 800 A – stupeň 40 A (640, 680, 720, 760 A)
> 800 A – stupeň 50 A
Insignia ST A20DTH OPC Line AT + Chip, VECTRA C CARAVAN Z19DTH AT - ex, VECTRA C GTS Z19DTH AT - ex , Zafira B OPC - ex, Astra H Caravan OPC Line 2 - ex
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Diagnostika GM MDI, pal. PC, SECURITY CODE, RADIO CODE, info@opel-shop.sk, +421 915850900 OPEL-SHOP.SK
Re: Autobateria
Diky za vycerpavajici info
Co dodat, jiny kraj, jina norma. 


Cosmo, Z16XER, 85 kW, 2009, sedan, polokůže, tempomat, vyhřívané sedačky
- destroyer_svk
- Příspěvky: 687
- Registrován: 08 úno 2011, 21:22
- Bydliště: Galanta - SVK
Re: Autobateria
Pripajam cerstvu skusenost s autobateriou.V utorok rano som sa chystal na silvestrovsku chatu,rano start pri -7C na prvykrat ale uz sa mi od pondelka zdalo ze je nejaka "bolava".
Bolo to citit najma na volnobehu po starte a zapnuti vyhrievania sedadiel a vyssom stupni ventilatora.
Vypinalo sa kurenie a po chvilke sa zaplo.Problem bol v tom ze som spravil asi 2-3 km a v priebehu kratkej doby dvakrat startoval.No a po mensom nakupe som uz akosi nenastartoval.
Tak volam kamosom v blizkom okoli nikto samozrejma doma a hore (bolo 7:30).
Vyskusam asistencne sluzby z poistky,jasne pomozeme Vam,zorganizujeme nastartovanie kablami,toto jedine mate vylucene z poistenia (vlastna vina) cize budete musiet platit,tak do 60 € a pockate si asi 45 minut.
Dakujem,za tu cenu a cas som si asistencne sluzby zorganizoval sam.Kupil som si startovacie kable na pumpe a chvilu pockal na nejaku dobru dusu,ktora mi pomohla.A mohol som ist dalej.
Dnes doobedu pri navrate domov absolutne mrtva autobateria.Takze start opat kablami.
Jedna sa o 4 rocnu Varta Silver Dynamic 750A (EN).Menena presne takto na Silvestra resp. par dni po Novom roku...s autom jazdene takmer kazdy den a dlhsie trasy,autobateria na jesen a na jar vzdy dobijana...darmo,tovar beznej spotreby...
Bolo to citit najma na volnobehu po starte a zapnuti vyhrievania sedadiel a vyssom stupni ventilatora.
Vypinalo sa kurenie a po chvilke sa zaplo.Problem bol v tom ze som spravil asi 2-3 km a v priebehu kratkej doby dvakrat startoval.No a po mensom nakupe som uz akosi nenastartoval.

Vyskusam asistencne sluzby z poistky,jasne pomozeme Vam,zorganizujeme nastartovanie kablami,toto jedine mate vylucene z poistenia (vlastna vina) cize budete musiet platit,tak do 60 € a pockate si asi 45 minut.
Dakujem,za tu cenu a cas som si asistencne sluzby zorganizoval sam.Kupil som si startovacie kable na pumpe a chvilu pockal na nejaku dobru dusu,ktora mi pomohla.A mohol som ist dalej.
Dnes doobedu pri navrate domov absolutne mrtva autobateria.Takze start opat kablami.
Jedna sa o 4 rocnu Varta Silver Dynamic 750A (EN).Menena presne takto na Silvestra resp. par dni po Novom roku...s autom jazdene takmer kazdy den a dlhsie trasy,autobateria na jesen a na jar vzdy dobijana...darmo,tovar beznej spotreby...

Astra H Caravan Cosmo 1,9 CDTI OPC Look
VW Golf Variant VII 1,4 TSI DSG Highline
Škoda Octavia III 2,0 TDI DSG Elegance - ex
Škoda Felicia 1,3 GLX
VW Golf Variant VII 1,4 TSI DSG Highline
Škoda Octavia III 2,0 TDI DSG Elegance - ex
Škoda Felicia 1,3 GLX
Re: Autobateria
Já jsem na pětileté baterii řešil taky. Už cca po 4 letech jsem pozoroval občasné dlouhé točení při startu. Bylo to takové náhodné, nikde žádná chyba a nikdy se mě nestalo, že byt to nakonec nenatočil.Diablo1st píše:Zdravím Vás páni,
Včera som bol u známeho a nezdalo sa mu štartovanie mojej Astry. Tak mi premeral baterku a pri štartovaní spadlo napätie na 9,9V![]()
Pak jsem si jednou všiml, že mě při točení zhasíná GID a že to dřív nedělalo, tak jsem poměřil napětí při točení a bylo to snad jen okolo 7V. Teda já mám 1.9 CDTI a tam ty proudy do altíku budou větší, než u benzínu, který máš asi podle baterie ty.
Koupil jsem novou baterku a od té doby OK. Ono to i hned bylo slyšet na tom jak to točilo. Asi podpětím při točení už nefungovala správně elektronika.