nestartuje a na BC svítí "F"

Od klimatizace až po xenony
Uživatelský avatar
Sali
Příspěvky: 47
Registrován: 03 lis 2016, 16:55
Bydliště: Praha 4

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od Sali » 06 lis 2016, 13:12

Díky za schemata, už chápu, spínaná je zem 8-) .
PepaS píše:S tím opravováním si dávej pozor – jako všude, i v této branži je na inetu spousta podvodníků. V ecu.de určitě najdeš kvalitu, ale připrav se, že cena opravy bude vyšší, než cena použité jednotky.
Zrovna na ecu.de jsem našel jednu z nejnižších cen opravy. Faktem tedy je, že je to o cca 1000 dražší než koupě bazarové jednotky. Odpoledne zkusím najít ECM, odpojim, připojim, zkusim, případně demontuju a pošlu na rekognoskaci.
Zafira B; 1.9cdti; Z19DTH
Astra F; 1.6i; C16NZ

Reklama
 

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od PepaS » 06 lis 2016, 14:10

V ecu.de je fakturace v EUR – pokud nemáš EUR účet, doporučuji v případě potřeby využít platební portál https://transferwise.com/. Pro převody dnes absolutně nejlepší a nejlevnější servis!!! Mám vyzkoušené platby z GBP, PLN (Polish Zloty), BGN (Bulgarian Lev), RON (Romanian Leu) na EUR účet a z EUR na PLN, GPB, CNY (Chinese Yuan) účty. Výborné kurzy, velmi malé poplatky, rychlé převody. Je tam možná i platba z/do CZK. 8-)
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
Sali
Příspěvky: 47
Registrován: 03 lis 2016, 16:55
Bydliště: Praha 4

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od Sali » 06 lis 2016, 20:57

Dnes jsem vymontoval jednotku motoru z auta. Byla skutečně v podběhu levého předního kola a vcelku dobře přístupná - rozhodně se tedy vytahovala lépe než hydraulická pumpa posilovače řízení :D . Konektor byl uvnitř čistý a když jsem znovu připojil baterii a zkusil auto natočit bez ECM, tak se chovalo úplně stejně, takže se jednotka chová, jako by nebyla. V týdnu jí pošlu na opravu, snad půjde opravit. Apropo byla tam EDC16C39 (OPEL 55205621 Bosch 0281013593), nikoli EDC16C9 jak jsem předpokládal.
V ecu.de je fakturace v EUR
Nevím jestli to mají nově, ale přijímají platbu předem i na český účet a též formou dobírky při převzetí balíku s opraveným dílem.
Zafira B; 1.9cdti; Z19DTH
Astra F; 1.6i; C16NZ

Uživatelský avatar
Sali
Příspěvky: 47
Registrován: 03 lis 2016, 16:55
Bydliště: Praha 4

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od Sali » 10 lis 2016, 19:41

Přišel mi dnes email z Ecu.de - jednotka je otestovaná a je prý v pořádku. No, sice jsem rád, ale zas nevím, kde konkrétně je závada. Od ECM vede kabel nejspíš rovnou do pojistkové skříně, tak ještě zkusím konektor tam, případně je někde porušený kabel, ale od ECM vede v chráničce, tak nevim nevim.
Zafira B; 1.9cdti; Z19DTH
Astra F; 1.6i; C16NZ

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od PepaS » 10 lis 2016, 20:56

Pokud by ses dostal na konektory ECM, potom „propísknout“ při odpojené baterce všechny spoje o kterých tu byla řeč. Také by se dalo vyzkoušet relé ovládané z ECM.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
Sali
Příspěvky: 47
Registrován: 03 lis 2016, 16:55
Bydliště: Praha 4

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od Sali » 11 lis 2016, 14:24

Na konektory ECM se dostanu, má dva, jeden má necelých 100 kontaktů a druhý kolem 60-ti, takže to nebude jen na chvíli. :? Každopádně by měl být jeden z nich přímo spojen s pinem 85 relé K12 (K2) (uzemnění přes ECM) a jeden s výstupem pojistky FE30 (napájení ECM). Relé K12 je ok, protože jsem jej zkoušel měnit za jiná stejná relé v UEC.
Zafira B; 1.9cdti; Z19DTH
Astra F; 1.6i; C16NZ

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od PepaS » 13 lis 2016, 12:44

Tak můžeš měřit:

1) ECM / Z19DTH / XC53 / 28 – zapalovací napětí z pojistky UEC / FE30
2) ECM / Z19DTH / XC53 / 72 – připojeno k cívka relé UEC / K2_X125/85
3) ECM / Z19DTH / XC53 / 1 – zapalovací napětí z pojistky UEC / FE26 (zapíná si ECM přes relé K2_X125)
4) ECM / Z19DTH / XC53 / 5 – zapalovací napětí z pojistky UEC / FE21 (zapíná si ECM přes relé K2_X125)
5) ECM / Z19DTH / XC53 / 2 – GND (kostra)
6) ECM / Z19DTH / XC53 / 4 – GND (kostra)
7) ECM / Z19DTH / XC53 / 6 – GND (kostra)
Z19DTH_XC53.jpg
Vše měřit při odpojené baterce po min. 10 minutách!
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od PepaS » 13 lis 2016, 13:48

Komunikace s ECM přes diagnostiku je až druhou věcí v řadě. Pokud ECM nemá odpovídající napájení (viz. moje předchozí texty), nelze si s ní po CAN komunikovat a další výzkum nemá smysl. Pokud je ale napájení OK a ECM je funkční (?), je možné s ní přes diagnostiku komunikovat.

ECM je přes sběrnici HS-CAN připojena, mimo jiného, k diagnostickému konektoru OBD-II.
OPEL_OBD.jpg
OBD/X40/4,5 GND (jen pro kontrolu, že se na konektor správně díváš, resp. máš správně určenou pozici pinu č. 1)

ECM / Z19DTH / XC53 / 84 <> OBD / X40 / 6 (HSCAN-H)
ECM / Z19DTH / XC53 / 83 <> OBD / X40 / 14 (HSCAN-L)

Když je ECM připojená, měl bys mezi OBD / X40 / 6 a OBD / X40 / 14 naměřit zhruba 60 Ohm a po odpojení ECM cca. 120 Ohm.

Vše měřit při odpojené baterce po min. 10 minutách!
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Uživatelský avatar
Sali
Příspěvky: 47
Registrován: 03 lis 2016, 16:55
Bydliště: Praha 4

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od Sali » 17 lis 2016, 18:09

Všechna propojení mezi ECM a UEC jsem proměřil a nalezl problém - mezi ECM - XC53 (pin 72) a cívkou relé K12 v UEC (pin 85) není spojení, takže je zřejmé, že problém vězí zde. Měl jsem odpojené UEC od konektorů XE1,2,3, přičemž mezi pinem 85 relé K12 a pinem 16 konektoru XE3 propojení je, tím pádem to je na vedení od UEC k ECM.
Jelikož předpokládám, že už mezi nimi další konektor není, jsou asi jen dvě možnosti, buď je přerušená žíla kabelu nebo se žíla odpojila od konektoru. V případě přerušení na cestě by se dalo místo opravit, ale viděl bych to spíš na konektor. Je možné rozdělat konektor ECM (XC53) či XE3 pod UEC, abych se dostal na samotný spoj, nebo jsou konektory nerozebíratelné? Případně bylo by dočasně možné po zapnutí zapalování natvrdo spojit pin 30 a 87 relé K12? Ptám se proto, jestli bych tím nemohl poškodit cokoli, co je napájené přes pojistky FE21,26 a 32.
Zafira B; 1.9cdti; Z19DTH
Astra F; 1.6i; C16NZ

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: nestartuje a na BC svítí "F"

Příspěvek od PepaS » 18 lis 2016, 00:16

Sali píše:Měl jsem odpojené UEC od konektorů XE1,2,3, přičemž mezi pinem 85 relé K12 a pinem 16 konektoru XE3 propojení je, tím pádem to je na vedení od UEC k ECM.
Jelikož předpokládám, že už mezi nimi další konektor není, jsou asi jen dvě možnosti, buď je přerušená žíla kabelu nebo se žíla odpojila od konektoru.
Správně, na UEC jde z XE3 / 16 na cívku relé řídící signál z ECM, kterým si ŘJ zapíná napájení. Pokud se ti do motoru nechodí ohřívat kuna, tak bych to na přerušený vodič neviděl. Propojení mezi UEC a ECM je přímé. Kabelový svazek je fixovaný a na mědi se ještě nešetřilo. Chybný kontakt nebo spíše špatné krimpování vodiče na pin v konektoru možné je.
Sali píše:Je možné rozdělat konektor ECM (XC53) či XE3 pod UEC, abych se dostal na samotný spoj, nebo jsou konektory nerozebíratelné?
Chybu bych spíše hledal na straně ECM, jednotka se klepe, je tam horko jako v peci… piny je samozřejmě možné po uvolnění zámku z těla konektoru vytáhnout. Asi nejistější je cesta nákupu odstřiženého konektoru na vraku z jakékoliv Z19DTx z A-H, V-C, Z-B… v klidu si prohlédneš, nacvičíš a pak teprve budeš operovat naostro. Taky budeš potřebovat nový pin s vodičem, tak bys měl kde brát. Nové piny (kontakty) jen velmi těžko seženeš a navíc bys musel krimpovat, a to je další kapitola sama pro sebe.
Sali píše:Případně bylo by dočasně možné po zapnutí zapalování natvrdo spojit pin 30 a 87 relé K12? Ptám se proto, jestli bych tím nemohl poškodit cokoli, co je napájené přes pojistky FE21,26 a 32.
Těžko říci. ECM si zapíná napájení a kontroluje, zda-li se zapnulo dle jejího očekávání. Co si pamatuji, tak když jsem zapojoval jednotku na stole, relé jsem vypustil a napájení připojil natrvalo, tak se to jednotce ECM nelíbilo a nechtěla se mnou bavit. Kdybys zapínal manuálně přemosťováním relé (30-87), tak by vyloženě nemělo nic vyhořet, ale jak by to chodilo vážně nevím.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

Odpovědět