přístrojovka

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět
bredyss
Příspěvky: 5
Registrován: 13 lis 2013, 22:47

přístrojovka

Příspěvek od bredyss » 24 srp 2018, 12:06

Zdravím všechny a žádám o radu.
Opel Astra H 2007 1,7 a závada probíha asi takto:Při nastartování auta se automaticky rosvítí tlumené světla přední i zadní , přístrová deska nesvítí, ručičky jsou na nule, nesvítí ani jedna kontrolka v přístrojovce a nejde klima. Jinak auto normálně funguje.Středový panel funguje. Když následně odpojím baterii a auto vychladne tak při opětovnmém zapojení vše normálně funguje a nikdy to nevypadne za jízdy. Pak zastavíš zamkneš ...a když odemkneš tak zjistíš, že to zase nefunguje, ale není ta závada pravidelně.
...jo a někdy se rosvítí airbag.
děkuji

Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: přístrojovka

Příspěvek od Stan. » 24 srp 2018, 14:28

Zkus udělat při závadě provizorní diagnostiku brzda/plyn, zda se nezobrazí nějaký chybový kód. Odpojením baterie pravděpodobně pak vždy chybu vyresetuješ.
Ukázka čtení chybových kódů, brzda/plyn ECN XXXXXX na displeji km (v diagnostické zásuvce nesmí být při tomto čtení chyb nic připojeno).
Za stálého držení pedálů se zapne zapalování na kontrolky - nestartovat (pedály držet stále stlačené až do přečtení případného chybového kódu).
Bez chyb se zobrazí ECN 000000, případně se může zobrazit i více chybových kódů. Zobrazení chybového kódu viz video
https://www.youtube.com/watch?v=F1b4WTBAfE8
Pokud je nastavena varianta denního svícení č.5, tak se automaticky rozsvítí přední i zadní světla hned po nastartování motoru,
(nesvítí přístroje, přední parkovací světla, osvětlení SPZ a nejdou ovládat dálková světla mimo světelné houkačky).
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
nero
Příspěvky: 405
Registrován: 28 čer 2009, 11:04
Bydliště: Topoľčany

Re: přístrojovka

Příspěvek od nero » 25 srp 2018, 10:35

asi ti odchádzajú budíky mal som niečo podobné, až nakoniec budíky zhasli a viac nenaskočili, najprv som myslel že to robí CIM modul, ale po výmena nepomohla nakoniec vymenené budíky za nové odvtedy pokoj
Astra h 1,6 77Kw r. 2006, Mitsubishi ASX 1,6 86Kw r. 2015,

bredyss
Příspěvky: 5
Registrován: 13 lis 2013, 22:47

Re: přístrojovka

Příspěvek od bredyss » 26 srp 2018, 11:43

dík za radu zkusil jsem tu diagnostiku a napsalo na displeji toto:
065074
050074
05007F
děkuji
Naposledy upravil(a) bredyss dne 26 srp 2018, 13:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
vojtavojta
Příspěvky: 3778
Registrován: 14 dub 2010, 18:41
Bydliště: Vsetín

Re: přístrojovka

Příspěvek od vojtavojta » 26 srp 2018, 12:30

Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM

bredyss
Příspěvky: 5
Registrován: 13 lis 2013, 22:47

Re: přístrojovka

Příspěvek od bredyss » 26 srp 2018, 13:11

0650 a 0500 jsem našel ale co je to číslo 74 za těmi čísly
děkuji
Naposledy upravil(a) bredyss dne 26 srp 2018, 19:28, celkem upraveno 1 x.

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: přístrojovka

Příspěvek od Stan. » 26 srp 2018, 18:10

Chybový kód P0500 - Signál rychlosti vozidla (ABS) neodpovídá otáčkám motoru a vstřikovaného množství paliva. (obvod čidla přední levé nebo pravé kolo)
Chybový kód P0650 - Vadné spojení s obvodem sběrnice CAN - Řídící jednotka se nezůčastní komunikace po sběrnici CAN (obvod zdroje napájení a komunikace)
Sběrnice CAN není komunikace s CIM (modul sloupku řízení) - Řídící jednotka která vyslala chybový kód se zobrazí diagnostikou TECH2
Chybové kódy se čtou pouze první 4 místa zleva - další dvě místa se nepoužívají, ani není nikde uveden jejich význam.
Chyba P0650 bude důsledek chyby P0500 kdy se nezobrazí kontrolka MIL,viz popis závady - obvod kontrolky MI

Chybový kód P0650 je definován jako porucha řídicího obvodu indikátoru poruchy (MIL - Malfunction Indicator Lamp). Znamená to, že v okruhu výstupu počítače existuje problém, který může být pravděpodobně způsoben vadným elektrickým obvodem nebo žárovkou.
Chybový kód P0650 je uložen, když PCM (řídící modul hnacího ústrojí, také známý jako ECM nebo řídicí modul motoru v jiném vozidle) nebo jiný podpůrný řídicí modul, zjistil problém nebo poruchu s řídicím obvodem kontrolky poruchy (MIL je rovněž známo jako svítí kontrolka motoru nebo servisní motor brzy svítí). K tomu dochází, když PCM detekuje napětí, které je příliš vysoké nebo příliš nízké. Sledováním uzemňovacího obvodu PCM řídí tuto kontrolku a kontroluje napětí na daném obvodě uzemnění.
Kontrolka poruchy vozidla upozorňuje řidiče na možný problém s vozidlem. Pokud nepracuje správně, může řidič používat vozidlo, které si neuvědomuje současné problémy, nebo se může během provozu stát.
Mějte na paměti, že je normální činnost, kdy se MIL na několik sekund rozsvítí a zhasne po nastartování vozidla nebo po zapnutí zapalování vozidla. Zkontroluj zda se kontrolka rozsvítí po zapnutí zapalování
Tento kód nezpůsobuje příznaky za jízdy. Vzhledem k tomu, že problém je v kontrolním světle samotném, indikátor Check Engine zobrazí některé chyby. Na rozdíl od ostatních chybových kódů způsobí chybový kód P0650 kontrolku Check Engine, aby se nerozsvítil, nebo kontrolka kontrolního motoru bude stále svítit. Příznaky se liší v závislosti na podmínkách. Některé varianty jsou:

Kontrola kontrolky motoru se nezapne ani v případě, že se vyskytne problém
Kontrola kontrolky motoru svítí, i když není problém

Možné příčiny:
Existuje mnoho faktorů, které mohou způsobit tento kód chyby, například:

Otevřený obvod, zkrat, poškozená nebo zkorodovaná kabeláž a související elektrické komponenty v sběrnici CAN sběrnice
Poškozená nebo vadná MIL žárovka nebo LED
Poškozený nebo vadný obvod MIL
Poškozený nebo přerušený obvod sběrnice CAN
Vadná nebo poškozená ECM

Jak zkontrolovat:
Existuje mnoho způsobů a metod pro diagnostiku tohoto kódu, ale nejběžnějším procesem většiny techniků je:
Začne se pomocí skeneru OBD-II, aby zkontrolovali uložený kód chyby P0650
Dále zkontrolovat, zda se kontrolka rozsvítí několik sekund při spuštění vozidla a brzy se vypne
Poté kontrolovat, zda je žárovka spálena nebo ne
Dále zajistit, že žárovka je správně nasazena a má řádné elektrické připojení
Poté zkontrolovat elektroinstalaci a elektrické připojení a vyhledat známky korozi nebo poškození
Odpojit konektory a kontrolovat ohnuté kolíky, poškozené svorky nebo korozi, které mohou způsobit chybový kód
Potom zkontrolovat vypálenou pojistku MIL
Použít DVOM (digitální voltmetr) ke kontrole zkratů na uzemnění nebo otevřených obvodů
Jak opravit:
Opravy tohoto kódu chyby zahrnují:
Vyměňte vyhořelou nebo poškozenou žárovku nebo LED
Řádně upevnit žárovku pro správné elektrické připojení
Vyměňit poškozené a poškozené vodiče a další související elektrické konektory
Opravte nebo vyměňte poškozené svorky
Vyrovnejte ohnuté kolíky
Vyměňte vypálené pojistky
Nahradit vadnou ECM (vzácný stav)

Je důležité vždy správně diagnostikovat a opravit chybové kódy v pořadí, v jakém se objevují. Je to proto, že následné kódy mohou být příznakem výše uvedeného problému. A to je obvykle případ Chybového kódu P0650, který může být jednoduše příznakem většího problému.
Chybové kódy se čtou pouze 4 místa zleva - další dvě místa se nepoužívají, ani není nikde uveden jejich význam.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

bredyss
Příspěvky: 5
Registrován: 13 lis 2013, 22:47

Re: přístrojovka

Příspěvek od bredyss » 27 srp 2018, 09:47

ještě jednou děkuji .

Odpovědět