Ohřátý nestartuje
Ohřátý nestartuje
Ahoj,mám Astru 17 cdti 74 kW,2007 rok,když se ohřeje,tak minimálně hodinu a půl nenastartuju,všichni mi říkali čidlo kliky,to jsem vyměnil origo Bosch,baterka dobrá,nafta dobrá,chyba žádná,nic k nalezení,poraďte někdo,nebo už mi hrábne.dík
- Reklama
-
- Příspěvky: 188
- Registrován: 20 dub 2010, 18:45
- Bydliště: Liberec
Re: Ohřátý nestartuje
Tak takhle je to fakt těžký něco poradit.... Co takhle diagnostika? To že někdo řekne čidlo u kliky je hezký, ale takhle se dá vyměnit půl auta a závadu to fakt neodstraní.... První od čeho se odpíchnout je prostě diagnostika v rukou někoho kdo tomu aspoň trochu rozumí....z toho lze pak vycházet. Těžko můžeš po někom chtít aby věštil tady....
Opel Astra Caravan 1.3 CdTi
Re: Ohřátý nestartuje
Myslím že tento týden sem četl svět motorů a zrovna tento problém byl popsán jako baterie,malé napětí u baterii při startování,nebo startér,ale tento problém je někde ve fóru rozsáhle popsán.Závist288 píše:Ahoj,mám Astru 17 cdti 74 kW,2007 rok,když se ohřeje,tak minimálně hodinu a půl nenastartuju,všichni mi říkali čidlo kliky,to jsem vyměnil origo Bosch,baterka dobrá,nafta dobrá,chyba žádná,nic k nalezení,poraďte někdo,nebo už mi hrábne.dík
Re: Ohřátý nestartuje
Přesně tento dotaz je v posledním čísle 42/2017 SM (Svět motorů), týká se sice Octavie r.v 2004, ale může to možná pomoci i u Opla.
Popsaný problém je velmi častý nejen u TDI ale i mnoha jiných dieselů s elektronickou regulací jako má třeba Opel.
Při studeném startu motoru se zvýší dávka paliva a zapne žhavení - motor chytne bezpečně i když třeba některá z podmínek není ideální.
Při teplém startu motoru agregát chytá z nízkou dávkou paliva a pokud jsou startovací otáčky nižší, nebo je trochu nižší komprese, tak má
náhle agregát problém naskočit.
1) První problém je již slabší baterie
2) Opotřebený startér (zejména za tepla se zvětší vůle ložisek a kotva se může křížit) - točí pak pomaleji než jsou startovací otáčky dieselu
3) Špatně nastavené rozvody - změřit hodnotu synchronizace vačkové hřídele diagnostikou, měla by být co nejblíže k nule
4) Jako další může být špatně usazený senzor otáček a snímač může pak dávat řídící jednotce mylné informace
5) Problém mohou způsobovat také vůle zdvihátek ventilů - ventil se otevře pouze částečně a nasaje málo vzduchu, nemá tak potřebný
kompresní tlak pro start, podobný efekt může mít také opotřebovaná vačková hřídel.
Popsaný problém je velmi častý nejen u TDI ale i mnoha jiných dieselů s elektronickou regulací jako má třeba Opel.
Při studeném startu motoru se zvýší dávka paliva a zapne žhavení - motor chytne bezpečně i když třeba některá z podmínek není ideální.
Při teplém startu motoru agregát chytá z nízkou dávkou paliva a pokud jsou startovací otáčky nižší, nebo je trochu nižší komprese, tak má
náhle agregát problém naskočit.
1) První problém je již slabší baterie
2) Opotřebený startér (zejména za tepla se zvětší vůle ložisek a kotva se může křížit) - točí pak pomaleji než jsou startovací otáčky dieselu
3) Špatně nastavené rozvody - změřit hodnotu synchronizace vačkové hřídele diagnostikou, měla by být co nejblíže k nule
4) Jako další může být špatně usazený senzor otáček a snímač může pak dávat řídící jednotce mylné informace
5) Problém mohou způsobovat také vůle zdvihátek ventilů - ventil se otevře pouze částečně a nasaje málo vzduchu, nemá tak potřebný
kompresní tlak pro start, podobný efekt může mít také opotřebovaná vačková hřídel.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Ohřátý nestartuje
Na diagnostice to bylo v oplu,a vůbec nic neukázala,prý nevědí.