Čidlo teploty chladící kapaliny

Od klimatizace až po xenony
n-mirek
Příspěvky: 5
Registrován: 02 říj 2017, 21:32

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od n-mirek » 02 říj 2017, 21:57

Prosím pomožte.
Situace: Zafira B, motor Z18XER. Škubal studený motor, při poklesu na 0st.C ani nenaskočil. Pomocí tlačítek Settings a BC jsem si nechal zobrazit teplotu chladící kapaliny a ta byla 53st.C u studeného motoru, tj. nesmysl. Vyměnil jsem tedy čidlo teploty chl. kapaliny u termostatu, viz obrázek. Ale nyní, po 3 letech opět škubání studeného motoru, teplota 53st.C. Opět pomohla výměna čidla, ale... studený motor chytne, po asi dvou minutách jízdy se však nedá skoro jet, skáče to.
Otázka zní: Není nápadné, že odešly dvě čidla po sobě? Co může čidlo odpálit? Přepětí? Kde se tam vezme? Potřeboval bych hodnoty odporů toho čidla při určitých teplotách, mohl bych je proměřit měřákem. Čím jiným to může být? Jestli jsem to dobře pochopil, mohl bych ještě proměřit na svorkách konektoru to napětí, jak má být v rozmezí 4,8 až 5,2V. Potřeboval bych to ale upřesnit. Pin 1 je jeden vodič, ten má mít to napětí proti kostře a co ten druhý? Jak poznám, že je v pořádku?
Díky!
Přílohy
20171002_212658.jpg

Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od Stan. » 03 říj 2017, 07:17

U motoru Z18XER jsou 2 čidla chladící kapaliny. Jedno B39A je v blízkosti termostatu a druhé B39B je umístněno na chladiči ze strany u rozvodů.Na Pinu 2 moc nenaměříš, je tam nízké referenční napětí blízké 0. Zkontroluj na diagnostice, zda se Ti neobjevila nějaká chyba. Provizorně alespoň v autě brzda/plyn. Vypni zapalování a zmáčkni součastně pedály plynu a brzdy, za stálého držení pedálů pak zapni zapalování (nestartovat!!), zda se Ti objeví na kilometrovníku nějaká chyba ECNxxxxxx, pokud není žádná chyba objeví se ECN000000, může se také vyskytnout více chybových kódů.Škubání pak může také dělat zapalovací lišta nebo svíčky.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

n-mirek
Příspěvky: 5
Registrován: 02 říj 2017, 21:32

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od n-mirek » 03 říj 2017, 12:01

Díky!

Zkusím to. Hodnota Coolant je od toho čidla u termostatu. A jak se dovím, jestli je to druhé čidlo u chladiče v pořádku? Dovím se někde, co zrovna to čidlo hlásí za teplotu?
Potřeboval bych závislost odporu toho B39A na teplotě nebo jen odpor při teplotě např. 20st.C, abych ho mohl proměřit.
Děkuji mnohokrát!

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od Stan. » 03 říj 2017, 13:37

n-mirek píše: Potřeboval bych závislost odporu toho B39A na teplotě nebo jen odpor při teplotě např. 20st.C, abych ho mohl proměřit.
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=14&t=27989
Katalogová čísla snímačů teploty vody: (A)Z18XER
GM 55353807 (Opel 63 38 045) u termostatu
GM 55353809 (Opel 63 38 046) u chladiče
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

n-mirek
Příspěvky: 5
Registrován: 02 říj 2017, 21:32

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od n-mirek » 03 říj 2017, 21:16

Stan. píše:U motoru Z18XER jsou 2 čidla chladící kapaliny. Jedno B39A je v blízkosti termostatu a druhé B39B je umístněno na chladiči ze strany u rozvodů.Na Pinu 2 moc nenaměříš, je tam nízké referenční napětí blízké 0. Zkontroluj na diagnostice, zda se Ti neobjevila nějaká chyba. Provizorně alespoň v autě brzda/plyn. Vypni zapalování a zmáčkni součastně pedály plynu a brzdy, za stálého držení pedálů pak zapni zapalování (nestartovat!!), zda se Ti objeví na kilometrovníku nějaká chyba ECNxxxxxx, pokud není žádná chyba objeví se ECN000000, může se také vyskytnout více chybových kódů.Škubání pak může také dělat zapalovací lišta nebo svíčky.
Děkuji, zkusil jsem to tedy, ale ze seznamu chyb nejsem příliš moudrý. Ano, něco se týká toho čidla. Více nechápu.
Zobrazilo se to v tomto pořadí:
ECN 001463
ECN 011514
ECN 013004
ECN 017011
ECN 000000

Během jízdy hodnota Coolant postupně roste, dnes od 13st.C do max. 99st.C, kde se napevno ustálila.
V intervalu od 40st. do 50st.C to škube a skáče, skoro se nedá jet. Takže čidlo B39A jsem měl již podruhé vadné, nedalo se jet se studeným motorem, po výměně čidla se nedá jet s částečně zahřátým motorem. Máte tip čím to může být?
Mělo by smysl odpojit na nějakou dobu baterii?
Proč již podruhé odešlo čidlo B39A stejným způsobem a to tak, že obě vadná čidla ukazovala 53st.C při studeným motoru? Tak buď se upálí a bude mít nekonečně velký odpor nebo tam bude zkrat, ne? Ale opravdu každou výměnou čidla za druhé najednou hodnota Coolant klesla z těch nesmyslných 53st. na reálných třeba 15st. Konektorem to není, zkoušel jsem opakovaně připojit vadné čidlo se stejným výsledkem, stále 53st. Ale teď měřím to údajně vadné čidlo... při teplotě 20st. má 2kOhm, při asi 90st. má 250 Ohm, po vyndání z mrazáku má přes 5k Ohm. Mezi piny a skeletem je nekonečno, i to jsem zkusil. Takže je možná v pořádku a chyba je jinde.
Děkuji!

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od Stan. » 04 říj 2017, 07:15

Popis chybových kódů:
P0014 - Mechanické seřízení výfukového vačkového hřídele (ŘJ rozpoznala nesprávnou polohu vačkové hřídele)
P0115 - Obvod pro regulaci chladící kapaliny
P0130 - Obvod snímače O2 (Lambda sonda) snímač 1 u motoru - nesprávná funkce
P0170 - Snímač O2 (Lambda sonda) chudé/bohaté výfukové plyny
Závada se bude asi odvíjet od vačkové hřídele a nejdříve zkusit zkontrolovat.
Zkontrolovat Pojistku FE26 v motorovém prostoru
Zkontrolovat elektromagnetický ventil výfukového vačkového hřídele Y162 - (Vypnout zapalování a rozpojit konektror u elekromagnetického ventilu, zapnout zapalování a na konektoru ze strany kabelů změřit napětí, mezi Pinem2 - červenomodrý vodič a kostrou musí být minimálně 11V) napájení od pojistky FE26
Motor (A)Z18XER má také dvoustupňový termostat, při nízkém až středním zatížení má být teplota cca 105°C a při středním až vysokém zatížení se na signál z ECU (ŘJ motoru) sepne vyhřívací tělísko v termostatu a teplota by měla být cca 90°C. Ventilátor spíná při cca 115°C.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

n-mirek
Příspěvky: 5
Registrován: 02 říj 2017, 21:32

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od n-mirek » 04 říj 2017, 22:05

Tak jsem to vše zkontroloval a změřil. Největším oříšek bylo sejmutí konektoru z toho elektroventilu. Všechno je OK. Zkusil jsem odpojit na chvíli baterii, ty chyby ale nezmizely. Myslel jsem, že by se načetly jen aktulání. Ta chyby chudá/bohatá směs a lambda sonda může souviset s tím dávkováním směsi pro teplý motor, přestože byl úplně studený, si myslím... Hned jsem to jel projet, jelo to normálně, ale motor jsem startoval už na 40st.C. Zítra očekávám cukatůru. Uvidím.
Ještě jednou velké díky!!!

n-mirek
Příspěvky: 5
Registrován: 02 říj 2017, 21:32

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od n-mirek » 26 říj 2017, 20:05

Ještě bych poprosil o radu.

Sleduju to delší dobu a chová se to stále stejně. Čidlo teploty vody ukazuje dobře, ale po každém studeném startu při ohřátí na teplotu v rozmezí 40 až 55 stupňů to cuká až skáče, netáhne, je problém se rozjet. Nad tuto teplotu bez problému, samotný studený start do této teploty taky OK. Chtěl bych se zeptat, jak vynulovat stav chyb, abych zjistil, co nového tam přibylo po té, co jsem vyměnil to čidlo.
Děkuji!

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od Stan. » 27 říj 2017, 11:09

n-mirek píše:Ještě bych poprosil o radu. Chtěl bych se zeptat, jak vynulovat stav chyb, abych zjistil, co nového tam přibylo po té, co jsem vyměnil to čidlo.
Děkuji!
Některé chyby nejdou vymazat pouhým resetem (odpojením baterie) a musí se smazat diagnostikou, která umožňuje vymazání chyb.
Podívej se v tabulce zda nemáš v blízkosti bydliště člena, který má diagnostiku. S servisu si pak účtují za diagnostiku okolo 600kč
https://www.opel-astra-h.cz/forum/downl ... &mode=view
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Jaryn
Příspěvky: 67
Registrován: 27 lis 2011, 17:41
Bydliště: Kolín

Re: Čidlo teploty chladící kapaliny

Příspěvek od Jaryn » 10 kvě 2018, 14:22

Ahoj Opláci.
Dnes v koloně jsem si všimnul,že mi jede sahara(asi by měla).
Naladil jsem tedy ukazatel teploty kde skákalo 98-99 °.Minulý rok jsem měnil chladící kapalinu a teplota nepřelezla 85°.Sahara vždy 5sec.jede a 5sec.stojí a tak stále dokola.
Po vypnutí klíčku se teplota změní na 73°,po dalším zapnutí klíčku o5 93°.
Těch 73° mi ukázal po napíchnutí i opcom.Asi tedy pravdivá hodnota.
Po vychladnutí motoru stejný problém jen s nižšími teplotami.
Setkal se s tím už někdo?
Děkuji za rady.
Opel Astra H 1.8 16V 103kw Z18XER .2006
Opel Corsa D 1.2 59 kw Z12XEP.2008
OP-COM

Odpovědět