V soupisu pro září chybí ještě výměna přední pojistkové skříně, která byla dle mně řečených informací provedena.Autoservis píše:POSTUP PRACÍ OPRAVY VOZIDLA OPEL ASTRA H, ...
27.2.2017 - ... Provedena kompletní diagnostika vozidla a načteno velké množství závad v několika řídících jednotkách např.U2108, U2106, U2104, U2103, U2105, U2139, U2100, P0115, P0505, P0110, P0606, P1120, P1896, P1895, P0725, P1703, P1600, P1723, B0655, B2961, B3601.
- Kontrola aktuálnosti softwaru v řídící jednotce ECU a Easytroniku – přeprogramováno na poslední aktuální software
(Diagnostika + přeprogramování ECU, UEC, nahráním nového softwaru nedošlo k odstranění závady. ) – Závada přetrvává, přítomny chybové kódy.
B2961 - Spínač polohy klíče zapalování, nesprávná funkce obvodu – při nastavení chybového kódu P0606 vyměňte ŘJ která chybový kód nastavila => VADNÝ CIM modul
( proměření dle postupu v TIS )
3.3.2017 - výměna nového CIM modulu + naprogramování => závada stále stejná
Dále postup dle závady B3601 - Obvod relé zachycení klíče, nesprávná funkce – dle postupu v TIS vyměnit SPÍNAČ ZAPALOVÁNÍ
( D+M CIM modulu – naprogramování )
7.3.2017 - výměna ŘJ spínače spínací skřínky => Po výměně bylo možno vymazat chybové kódy a pokračovat v diagnostickém postupu
( D+M spínače spínací skřínky )
8.3.2017 - Kontrola funkce řj easytronicu(naprogramování funkcí řj – nelze spustit odvzdušnění, příspůsobení bodu dotyku, nelze uložit parametry převodovky) . ŘJ demontována a poslána na kontrolu/opravu do DE. V DE bylo provedeno testování s výsledkem bez závad.
( D+M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
14.3.2017 - zpětná montáž jednotky easytronicu hledání závady -motor nestartuje - Po namontování jednotky do vozu závada přetrvává.
(M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
7.4.2017 - Výměna řj easytronicu ( starší dodané zákazníkem) - Po výměně závada přetrvává, dodaná jednotka byla vadná (netěsnost hydrauliky ovl. spojky)
(M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
19.4.2017 - Výměna řj easytronicu z jiného vozu a zpět. - Po výměně závada přetrvává
( D+M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
5.5.2017 - proměření kabelového svazku od CIMU k řj easytronicu – Na kabelovém svazku nebyla zjištěna závada
18.5.2017 - Výměna štítu přístrojů z jiného vozu – Závada stále přetrvává
( D+M štítu přístrojů )
15.6. – 16.6. 2017 – Zákazník dodal jiné vozidlo ze kterého se postupně měnily díly následovně:
- výměna ŘJ motoru ( ECU ) – naprogramování a kalibrace ŘJ easytronicu – závada přetrvává
( D+M ECU – naprogramování )
- výměna ŘJ easytronicu – naprogramování a kalibrace řj easytronicu – závada přetrvává
( 2x D+M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
- výměna předního el. centra ( UEC ) – naprogramování a kalibrace řj easytronicu – závada přetrvává ( D+M UEC – naprogramování )
- výměna štítu přístrojů – naprogramování a kalibrace řj easytronicu – závada přetrvává
( D+M štítu přístrojů )
- výměna řadící páky – VOZIDLO NÁHLE STARTUJE
( D+M řadící páky )
Po několikátém úspěšném nastartování se začaly postupně montovat ŘJ zpět do vozidla a stanovili jsme závadu v ŘJ easytroniku a řadící páce.
19.6.2017 – z důvodu ověření závady na ŘJ easytroniku byla tato namontována do funkčního vozu ( naprogramování a kalibrace) – KALIBRACE NEÚSPĚŠNÁ
( D+M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
20.6. – 21.6. 2017 – kompletace obou vozidel do původního stavu ( zpětná montáž řídících jednotek ( ECU,UEC, REC, řadící páka, EASYTRONIK )
( 2x D+M ECU, UEC, EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
17.7. 2017 – poslání ŘJ easytroniku na opravu do Holandska ( na přání zákazníka )
27.7.2017 – montáž opravené ŘJ easytronicu + montáž starší řadící páky dodané zákazníkem. Naprogramování a kalibrace easytroniku proběhla úspěšně, vozidlo začalo startovat ale po několika startech vozidlo náhodně ztratí komunikaci s několika jednotkami naráz např. ŘJ ECU nebo ABS. Po odpojení akumulátoru vozidlo lze nastartovat v případě, že se obnoví komunikace mezi jednotkami. V případě úspěšného startu se dá s vozidlem normálně jet a při načtení registru závad se neobjevují žádné chyby.
( D+M ŘJ easytroniku + naprogramování a kalibrace a odvzdušnění, D+M řadící páky ) -
1.8.2017 – Na diagnostice načtena závada P1703 a P1723 – závada brzd. spínače v ŘJ easytroniku - kontrola dle postupu v TIS brzd. Spínače – nezjištěna závada = výsledek je: vyměňte ŘJ která chybový kód nastavila (ŘJ easytronicu byla opravena, viz. postup výše)
- Objednán nový neoriginální brzdový spínač => závada stejná ( D+M brzd. spínače )
- Pokusit se nasimulovat přes kolébkový vypínač funkci ve výpisu živých dat => závada stále stejná ( vozidlo startuje ale po chvíli přestane )
3.8.2017 – Z důvodu ztráty komunikace s jednotkou ABS byla z jiného vozu demontována a vyzkoušena jiná ŘJ ABS ( 2x demontáž a montáž + naprogramování obou jednotek + odvzdušnění) = závada stále přetrvává
6.9.2017 (8.9. a 11.9. ) – kontrola datového vedení od CIM modulu do svorkovnice v A sloupku poté k UEC a z UEC do ECU – žádný zkrat nenalezen kabely v pořádku
ZÁVĚR:
Vozidlo startuje nepravidelně, po několika úspěšných pokusech dojde ke ztrátě komunikace mezi jednotkami a vozidlo nelze nastartovat. Po odpojení akumulátoru a následném vymazání všech chybových kódů se zpravidla obnoví komunikace mezi nimi a vůz lze nastartovat.
Po úspěšném startu se v registru chyb neobjevují žádné chybové kódy, vozidlo nevykazuje žádné známky poruchy.
Pro zjištění ztráty komunikace, byly provedeny práce, které jsou popsány od data 27.7.2017. ZÁVADA PŘETRVÁVÁ .
Chování vozidla je netypické, víše uvedená ztráta komunikace není popsaná v databázi závad vydaných výrobcem k uvedenému typu vozu.
Moc díky za případné nápady