Neopravitelná elektroinstalace

Od klimatizace až po xenony
Odpovědět
VojtVop
Příspěvky: 3
Registrován: 15 črc 2014, 00:40
Bydliště: Beroun

Neopravitelná elektroinstalace

Příspěvek od VojtVop » 26 zář 2017, 14:36

Mám problém s Astrou H (1.6 Easytronic), která do osudného dne fungovala dobře, v osudný den ráno se jí nechtělo opakovaně nastartovat, ale nakonec nastartovala a opět fungovala, aby pak večer přestala startovat nadobro. Servis následně ukázal, že odešla velká část elektroinstalace a do funkčního stavu se ji ani po dlouhé době a mnoha krocích dostat nedaří. Vozidlo již dokáže nastartovat, ale jen párkrát, než se objeví chyba (viz níže). Nemá někdo nápad, co by šlo ještě vyzkoušet? Otázkou je taky, co mohlo celý problém způsobit. Kdyby to byl blesk, musel by do auta praštit o hodně dříve a předpokládám, že by odešlo např. i rádio.
Autoservis píše:POSTUP PRACÍ OPRAVY VOZIDLA OPEL ASTRA H, ...
27.2.2017 - ... Provedena kompletní diagnostika vozidla a načteno velké množství závad v několika řídících jednotkách např.U2108, U2106, U2104, U2103, U2105, U2139, U2100, P0115, P0505, P0110, P0606, P1120, P1896, P1895, P0725, P1703, P1600, P1723, B0655, B2961, B3601.
- Kontrola aktuálnosti softwaru v řídící jednotce ECU a Easytroniku – přeprogramováno na poslední aktuální software
(Diagnostika + přeprogramování ECU, UEC, nahráním nového softwaru nedošlo k odstranění závady. ) – Závada přetrvává, přítomny chybové kódy.
B2961 - Spínač polohy klíče zapalování, nesprávná funkce obvodu – při nastavení chybového kódu P0606 vyměňte ŘJ která chybový kód nastavila => VADNÝ CIM modul
( proměření dle postupu v TIS )
3.3.2017 - výměna nového CIM modulu + naprogramování => závada stále stejná
Dále postup dle závady B3601 - Obvod relé zachycení klíče, nesprávná funkce – dle postupu v TIS vyměnit SPÍNAČ ZAPALOVÁNÍ
( D+M CIM modulu – naprogramování )
7.3.2017 - výměna ŘJ spínače spínací skřínky => Po výměně bylo možno vymazat chybové kódy a pokračovat v diagnostickém postupu
( D+M spínače spínací skřínky )
8.3.2017 - Kontrola funkce řj easytronicu(naprogramování funkcí řj – nelze spustit odvzdušnění, příspůsobení bodu dotyku, nelze uložit parametry převodovky) . ŘJ demontována a poslána na kontrolu/opravu do DE. V DE bylo provedeno testování s výsledkem bez závad.
( D+M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
14.3.2017 - zpětná montáž jednotky easytronicu hledání závady -motor nestartuje - Po namontování jednotky do vozu závada přetrvává.
(M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
7.4.2017 - Výměna řj easytronicu ( starší dodané zákazníkem) - Po výměně závada přetrvává, dodaná jednotka byla vadná (netěsnost hydrauliky ovl. spojky)
(M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
19.4.2017 - Výměna řj easytronicu z jiného vozu a zpět. - Po výměně závada přetrvává
( D+M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
5.5.2017 - proměření kabelového svazku od CIMU k řj easytronicu – Na kabelovém svazku nebyla zjištěna závada
18.5.2017 - Výměna štítu přístrojů z jiného vozu – Závada stále přetrvává
( D+M štítu přístrojů )
15.6. – 16.6. 2017 – Zákazník dodal jiné vozidlo ze kterého se postupně měnily díly následovně:
- výměna ŘJ motoru ( ECU ) – naprogramování a kalibrace ŘJ easytronicu – závada přetrvává
( D+M ECU – naprogramování )
- výměna ŘJ easytronicu – naprogramování a kalibrace řj easytronicu – závada přetrvává
( 2x D+M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
- výměna předního el. centra ( UEC ) – naprogramování a kalibrace řj easytronicu – závada přetrvává ( D+M UEC – naprogramování )
- výměna štítu přístrojů – naprogramování a kalibrace řj easytronicu – závada přetrvává
( D+M štítu přístrojů )
- výměna řadící pákyVOZIDLO NÁHLE STARTUJE
( D+M řadící páky )
Po několikátém úspěšném nastartování se začaly postupně montovat ŘJ zpět do vozidla a stanovili jsme závadu v ŘJ easytroniku a řadící páce.
19.6.2017 – z důvodu ověření závady na ŘJ easytroniku byla tato namontována do funkčního vozu ( naprogramování a kalibrace) – KALIBRACE NEÚSPĚŠNÁ
( D+M EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
20.6. – 21.6. 2017 – kompletace obou vozidel do původního stavu ( zpětná montáž řídících jednotek ( ECU,UEC, REC, řadící páka, EASYTRONIK )
( 2x D+M ECU, UEC, EASYTRONIKU – naprogramování + kalibrace + odvzdušnění )
17.7. 2017 – poslání ŘJ easytroniku na opravu do Holandska ( na přání zákazníka )
27.7.2017 – montáž opravené ŘJ easytronicu + montáž starší řadící páky dodané zákazníkem. Naprogramování a kalibrace easytroniku proběhla úspěšně, vozidlo začalo startovat ale po několika startech vozidlo náhodně ztratí komunikaci s několika jednotkami naráz např. ŘJ ECU nebo ABS. Po odpojení akumulátoru vozidlo lze nastartovat v případě, že se obnoví komunikace mezi jednotkami. V případě úspěšného startu se dá s vozidlem normálně jet a při načtení registru závad se neobjevují žádné chyby.
( D+M ŘJ easytroniku + naprogramování a kalibrace a odvzdušnění, D+M řadící páky ) -
1.8.2017 – Na diagnostice načtena závada P1703 a P1723 – závada brzd. spínače v ŘJ easytroniku - kontrola dle postupu v TIS brzd. Spínače – nezjištěna závada = výsledek je: vyměňte ŘJ která chybový kód nastavila (ŘJ easytronicu byla opravena, viz. postup výše)
- Objednán nový neoriginální brzdový spínač => závada stejná ( D+M brzd. spínače )
- Pokusit se nasimulovat přes kolébkový vypínač funkci ve výpisu živých dat => závada stále stejná ( vozidlo startuje ale po chvíli přestane )
3.8.2017 – Z důvodu ztráty komunikace s jednotkou ABS byla z jiného vozu demontována a vyzkoušena jiná ŘJ ABS ( 2x demontáž a montáž + naprogramování obou jednotek + odvzdušnění) = závada stále přetrvává
6.9.2017 (8.9. a 11.9. ) – kontrola datového vedení od CIM modulu do svorkovnice v A sloupku poté k UEC a z UEC do ECU – žádný zkrat nenalezen kabely v pořádku
ZÁVĚR:
Vozidlo startuje nepravidelně, po několika úspěšných pokusech dojde ke ztrátě komunikace mezi jednotkami a vozidlo nelze nastartovat. Po odpojení akumulátoru a následném vymazání všech chybových kódů se zpravidla obnoví komunikace mezi nimi a vůz lze nastartovat.
Po úspěšném startu se v registru chyb neobjevují žádné chybové kódy, vozidlo nevykazuje žádné známky poruchy.

Pro zjištění ztráty komunikace, byly provedeny práce, které jsou popsány od data 27.7.2017. ZÁVADA PŘETRVÁVÁ .
Chování vozidla je netypické, víše uvedená ztráta komunikace není popsaná v databázi závad vydaných výrobcem k uvedenému typu vozu.
V soupisu pro září chybí ještě výměna přední pojistkové skříně, která byla dle mně řečených informací provedena.

Moc díky za případné nápady
Astra H 1.6 77kW Easytronic, model 2004, Elegance, Papyrus
Astra H 1.6 77kW Easytronic + LPG, model 2005, Edition, Breezeblau

Reklama
 

Uživatelský avatar
nero
Příspěvky: 405
Registrován: 28 čer 2009, 11:04
Bydliště: Topoľčany

Re: Neopravitelná elektroinstalace

Příspěvek od nero » 26 zář 2017, 20:08

v nicku nemáš odkial si, ak nemáš ďaleko do Brna dohodni sa s Romanomk je odborník na oplíky
Astra h 1,6 77Kw r. 2006, Mitsubishi ASX 1,6 86Kw r. 2015,

PepaS
Příspěvky: 911
Registrován: 11 kvě 2009, 11:35
Bydliště: Lysá nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Neopravitelná elektroinstalace

Příspěvek od PepaS » 28 zář 2017, 17:08

Podle popisu to z mého pohledu vypadá na problém s komunikací na sběrnici HS-CAN.
Autoservis píše:Vozidlo startuje nepravidelně, po několika úspěšných pokusech dojde ke ztrátě komunikace mezi jednotkami a vozidlo nelze nastartovat. Po odpojení akumulátoru a následném vymazání všech chybových kódů se zpravidla obnoví komunikace mezi nimi a vůz lze nastartovat. Po úspěšném startu se v registru chyb neobjevují žádné chybové kódy, vozidlo nevykazuje žádné známky poruchy.
Tohle je velmi zajímavý stav, ze které ho by se při identifikaci závady mělo vycházet. Pomocí diagnostiky zjistit, se kterými jednotkami nelze komunikovat. Pokud to budou všechny na HS-CAN, tak je jasné, že může být problém v kabeláži HS-CANu nebo některá z jednotek (CIM {Integrovaný modul sloupku řízení}, SAD {Semiaktivní tlumicí systém}, ECM {ŘJ motoru}, AT {Automatická převodovka}, ABS {Protiblokovací systém}, AFL {Adaptivní přední osvětlení}/XNL {Xenonové světlomety}, ZF {Elektrický posilovač řízení} skladba jednotek závisí na výbavě vozu) HS-CAN „zamrazila“. Jelikož závada mizí po resetu jednotek, tj. po odpojení akumulátoru, tak to na kabeláž nevypadá. Potom tedy některá z citovaných jednotek – když je HS-CAN „zamražený“, tak zkusit postupně odpojováním napájecího napětí (vyjímáním pojistek) identifikovat jednotku, která HS-CAN trvale drží v dominantní úrovni (na diferenciální CAN sběrnici se vyskytují pouze dvě úrovně – dominantí a recesivní. Pokud některá z jednotek trvale vysílá dominantí stav, potom je CAN „zamrzlý“ a žádná další jednotka na takto zamražené lince nemůže komunikovat). Takže v zamrzlém stavu vzít k ruce schémata vedení HS-CAN sběrnice a postupně jednotky vypínat a zkoušet, kdy dojde k obnovení komunikace mezi diagnostikou a zbývajícími jednotkami na HS-CAN. Jo, pro obnovení komunikace není nutné resetovat uložené chybové kódy.

Samozřejmě odpojování jednotek přes pojistky za živa není ideální...

Pokud se zamrzlý stav objeví rychle, potom možná lepší metoda – při odpojeném akumulátoru odpojit všechny jednotky na HS-CAN, které pro běh motoru nejsou nutné. Nejsem si jistý, ale ECM, CIM a AT by měly stačit. No a zkusit... a jít dál....

Jo, jako první bych prověřil stav napájecího napětí.
http://www.PepaS.cz - vše o češtině, slovenštině a o Modulu Komfortní Jednotky pro OPEL

VojtVop
Příspěvky: 3
Registrován: 15 črc 2014, 00:40
Bydliště: Beroun

Re: Neopravitelná elektroinstalace

Příspěvek od VojtVop » 29 zář 2017, 01:12

nero: Díky, pokud nebude zbytí, tak možná využiju. Auto je teď v servisu v Praze a prozatím vzhledem ke složitosti situace (technické, ale i finanční) preferuji, aby se ho ještě pokusil dát dohromady současný servis.

PepaS: Díky moc za obsáhlou zprávu. Nakonec autoservis přišel s vlastním postupem:
Autoservis píše:1. proměření odběru startéru
pokud bude závada přetrvávat:
2. výměna zadního el. centra (REC) z vozu 2
pokud bude závada přetrvávat:
3. Výměna řadící páky a ŘJ easytronicu z vozu 2

V případě, že závada bude přetrvávat i po bodu 3. doporučujeme pokračovat výměnou všech ŘJ z vozu 2, a když se závada již neprojeví budeme postupně nahrazovat ŘJ z vozu 2 jednotkami původními do té doby, než budeme schopni určit problémovou ŘJ.
Nechám zatím provést bod 1, pak případně předám tvoji zprávu.
Astra H 1.6 77kW Easytronic, model 2004, Elegance, Papyrus
Astra H 1.6 77kW Easytronic + LPG, model 2005, Edition, Breezeblau

Uživatelský avatar
Hoonza
Příspěvky: 110
Registrován: 07 srp 2009, 14:27

Re: Neopravitelná elektroinstalace

Příspěvek od Hoonza » 29 zář 2017, 12:16

To co píše Pepas je srozumitelné. Že by došlo z ničeho nic k závadě na kabeláži je dost nepravděpodobné. Kdyby hlodala kuna tak předpokládám, že by to v servisu zaregistrovali. Nějaká z jednotek bude způsobovat anomálie, které vyústí v rozpad komunikace.
Pokud budou v servisu postupně přehazovat jednotky z druhého vozu, tak jak mají v plánu, tak na to asi přijdou. Problém je ten že "výzkum je drahý" a musí to někdo zaplatit.

Smutné na tom celé je, že závada bude charakteru - výměna jednotky XY za funkční (otázka i s programováním max. hodiny práce), ale to testování okolo zaplatí ovšem zákazník....
Astra H Sport, Z18XER 103 KW r. 2008, IDS+, Bi-Xenon, Keyless (Open&Start)

Odpovědět