12V po zapnuti klice / motoru
12V po zapnuti klice / motoru
Ahoj ve spolek.
Mam takovej dotaz. Zjistil jsem ze zasuvka zapalovace ma stalych 12V. To mi bohuzel nevyhovuje pouzivam palubni kameru a nechci aby jela nonstop protoze se bojim o baterku. Kde tu kameru tedy zapojit aby fungovala jen po zapnuti zapalovani?
Dekuji
Mam takovej dotaz. Zjistil jsem ze zasuvka zapalovace ma stalych 12V. To mi bohuzel nevyhovuje pouzivam palubni kameru a nechci aby jela nonstop protoze se bojim o baterku. Kde tu kameru tedy zapojit aby fungovala jen po zapnuti zapalovani?
Dekuji
- Reklama
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Já použil spínaných 12V ze spínačky (15) z ovládání ventilátoru topení ale mám manuální klimatizaci tak netuším jak je to u automatické.
Opel Astra H GTC 1.9 CDTI 110 kW
pajakuv ASTROLET
pajakuv ASTROLET
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
To ja mam automatickou a startovani tlacitkem. Tak jsem z toho v lese.
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Najdi si někde v blízkosti ve svazku kabelů celý černý vodič (nikoliv kombinaci barev např. černobílý)
Červený vodič = stálé napájení od Aku baterie +12V
Černý vodič = zapalovací napětí +12V (po zapnutí klíčku zapalování)
Hnědý vodič = -pól ukostření
Kombinace barev = většinou ovládací vodiče
Červený vodič = stálé napájení od Aku baterie +12V
Černý vodič = zapalovací napětí +12V (po zapnutí klíčku zapalování)
Hnědý vodič = -pól ukostření
Kombinace barev = většinou ovládací vodiče
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Super. Dekuji moc.
Nemas tip, kde u ridicovych nohou je to nejlepsi najit?. Pripadne napajeni pres relatko nebo to utahne i tak?
Dekuji
Nemas tip, kde u ridicovych nohou je to nejlepsi najit?. Pripadne napajeni pres relatko nebo to utahne i tak?
Dekuji
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Zkus spínač vnějšího osvětlení Pin 7 (je napojen pouze na světelnou diodu podsvícení spínače pro vozidla s REC pojistka FR18 i bez REC poj. FE33), případně přes relátko, průřez vodiče je 0,5mm
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Díky za info, co je to prosím-tě to REC?
Oprava:
Už jsem něco vyčetl. Ale nevím jestli to mám. Budu muset pohledat.
Jinak si myslím že na maximální proud 1 A by měla stačit 0.5. Spíš jde o to jestli by mě to někde nehlásilo nějakou chybu, nebo abych něco neodpálil.
Mám zkušenosti jen ze starých pleček
Oprava:
Už jsem něco vyčetl. Ale nevím jestli to mám. Budu muset pohledat.
Jinak si myslím že na maximální proud 1 A by měla stačit 0.5. Spíš jde o to jestli by mě to někde nehlásilo nějakou chybu, nebo abych něco neodpálil.
Mám zkušenosti jen ze starých pleček
Naposledy upravil(a) whoode dne 13 bře 2017, 10:41, celkem upraveno 2 x.
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Ze Vam do toho kecam.Je to zadni elektricke centrum.Google pomuze.
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Pohled na REC čtvrtý obrázek od zhora
https://www.opel-astra-h.cz/pojistky-opel-astra-h/
Pohled pouze na pojistkovou skříň bez REC také čtvrtý obrázek od zhora
Doplnění:
REC - zadní elektronické centrum v zavazadlovém prostoru
UEC - přední elektronické centrum v motorovém prostoru
CIM - elektronický modul řízení na hřídeli volantu
Připojením na Pin 7 u spínače světel jsou v obvodu pouze světelné diody pro podsvícení spínače světel.
https://www.opel-astra-h.cz/pojistky-opel-astra-h/
Pohled pouze na pojistkovou skříň bez REC také čtvrtý obrázek od zhora
Doplnění:
REC - zadní elektronické centrum v zavazadlovém prostoru
UEC - přední elektronické centrum v motorovém prostoru
CIM - elektronický modul řízení na hřídeli volantu
Připojením na Pin 7 u spínače světel jsou v obvodu pouze světelné diody pro podsvícení spínače světel.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: 12V po zapnuti klice / motoru
Já tohle kdysi řešil taky.
Dostal jsem od technika v Opelu radu, že jakýkoliv černý drát u REC. Já měl tedy verzi bez REC. Oměřil jsem tam měříkem snad všechny dráty a ve všech bylo napětí i bez klíče.ě
Dostal jsem od technika v Opelu radu, že jakýkoliv černý drát u REC. Já měl tedy verzi bez REC. Oměřil jsem tam měříkem snad všechny dráty a ve všech bylo napětí i bez klíče.ě