Zadreny kompresor ?

Od klimatizace až po xenony
Lukyn
Příspěvky: 114
Registrován: 17 kvě 2012, 17:38
Bydliště: Praha

Zadreny kompresor ?

Příspěvek od Lukyn » 23 črc 2014, 16:21

Ahoj dnes po spusteni klimatizace za jizdy mi nehorazne klel vykon jak kdybych sundal nohu z plynu a misto studeneho vzduchu sel jen teplej... Pak trochu smrad asi tak po 20ti vterinach tak sem ji radsi hend vypl, kdyz sem dojel domu tak sem ji jeste zkousel pred barakem a najednou se rozbehla... Kdyz jsem se koukal pod kapotu tak bylo videt ze kladka kompresoru po ktere beha remen byla asi dost horka protoze byla takova oloupana. Tak ted nevim co stim pouzivat se mi nechce abych neoddelal kompresor komplet. Zajimave je ze v nedeli sem mel zaplou klimu pres hodinu a bez nejmensiho problemu a kompresor mel bejt repasovanej a je na nem max 30tkm. Neporadil by nekdo cim by to mohlo byt ? Protoze v servisu mi rikali ze samotne dily (spojku klimatizace) neprodavaji a ze je to rovnou na repas :( Predem diky.
1,7CDTI 74kW (Z17DTH) Elegance

Reklama
 

Lukyn
Příspěvky: 114
Registrován: 17 kvě 2012, 17:38
Bydliště: Praha

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od Lukyn » 23 črc 2014, 22:18

Tak co jsem vyčetl tak to bude asi ložisko řemenice na kompresoru. Teď otázka dá se to ložisko koupit ? A mohu si ho popřípadě sám vyměnit ? Asi z klimy vytáhnu médium a vyndám celej kompresor pro lepší přístup ale zajímalo by mě jestli to ložisko dokážu vyměnit sám pokud se dá teda koupit nebo bude muset kompresor stejně na repas :(
1,7CDTI 74kW (Z17DTH) Elegance

Uživatelský avatar
denny
Příspěvky: 532
Registrován: 21 pro 2008, 20:45
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od denny » 24 črc 2014, 07:54

Ložisko řemenice to stopro nebude,protože to se točí i pokud není sepnuta spojka pro pohon kompresoru.Pokud ti to dělalo až po sepnutí spojky ,tak se jedná vždy o něco uvnitř kompresoru.

Lukyn
Příspěvky: 114
Registrován: 17 kvě 2012, 17:38
Bydliště: Praha

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od Lukyn » 24 črc 2014, 10:46

A co teď s tím ? :D dneska jsem to zkoušel a kompresor tlačí normálně vše funguje jak má jakoby byl novej, žádné divné zvuky nic. Jde mi o to jestli to řešit nebo ne. Až se uplně po*e*e tak stejnak koupím novej protože repas asi vyjde skorem stejně :( Děkuji za reakci a info :)
1,7CDTI 74kW (Z17DTH) Elegance

arvlad
Příspěvky: 12
Registrován: 22 úno 2011, 07:05

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od arvlad » 05 srp 2014, 13:55

Ahoj. Mám podobný problém. Nechal jsem vyměnit děravý chladič klimatizace, vyměnit a doplnit chladivo včetně oleje. Asi tak po pěti týdnech se mi zadřel kompresor. Sice jsem nejezdil po celou tu dobu s klimatizací, ale asi tak 800 km jsem s ní najel. Celou dobu všechno vypadalo normálně, jen při poslední jízdě to při zapnutí klimatizace s autem tak nějak škublo. To už byl asi přidřený, ale ještě se rozeběhnul. Měl jsem pocit, že to nějak netáhne, jenže jsem to připisoval spíš horku, než abych hledal chybu v kompresoru. Po nějakých 30 km to přestalo chladit. Po dojetí jsem zkusil otočit přítlačným kotoučem spojky a ani oběma rukama jsem s ním nepohnul. Dřív jsem s ním otočil celkem bez odporu jenom prsty jedné ruky, takže na 99% zadřený kompresor. Barva na kotouči i řemenici má puchýře od vysoké teploty a pryžové mezikruží je na několika místech odchlípnuté. A spojka nespíná. Měřil jsem odpor cívky a je přerušená. Buď se přerušilo vinutí a nebo tepelná pojistka, která by prý měla ve vinutí cívky být. Podle příspěvků na fóru vidím, že nejsem jediný případ, kdy po výměně chladiče došlo k zadření kompresoru. Dokonce se to stalo ostatním dříve. Většinou do týdne. Není mi tedy jasné, kde se stala chyba. Nová náplň, nový olej a zadřený kompresor. Ptal jsem se, jestli se při té výměně udělalo všechno co se udělat mělo a prý to bylo provedeno standardním způsobem. Tak nevím. Má někdo nějakou zkušenost, proč k tomu mohlo dojít???

Lukyn
Příspěvky: 114
Registrován: 17 kvě 2012, 17:38
Bydliště: Praha

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od Lukyn » 05 srp 2014, 14:33

No já teď jezdím s klimou bez jediného problému. Díky bohu.... normálně jí zapínám i vypínám několikrát za jízdu abych to vyzkoušel a maká jak má. Tak to asi nechám bejt a až se zadře vyměním ho komplet i s řemenem... Jinak co teď plánuješ dělat ? Mě v servisu řekli že repas vyjde na 3-5000,- a vetšinou si říkají nakonec o 5000,-...
1,7CDTI 74kW (Z17DTH) Elegance

arvlad
Příspěvky: 12
Registrován: 22 úno 2011, 07:05

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od arvlad » 05 srp 2014, 15:11

Zatím nevím. V servisu mi řekli 7500,- za nový. Plus k tomu musím počítat expanzní ventil a pročištění okruhu. To je okolo 2000,- a něco za práci. Měl by se vyměnit i vysoušeč, ale ten je u toho mého auta součástí chladiče a ten je nový. Pod 10000,- se nedostanu. Vidím to spíš tak na 12000,-. Jen se bojím, aby se nezadřel i ten nový. Nějakou příčinu to muselo mít.

Lukyn
Příspěvky: 114
Registrován: 17 kvě 2012, 17:38
Bydliště: Praha

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od Lukyn » 23 srp 2014, 10:50

Tak me kompresor a klima celkove ted funguje na jednicku tak doufam ze se kompresor n*p*s*r* ve spatnou chvili.
1,7CDTI 74kW (Z17DTH) Elegance

arvlad
Příspěvky: 12
Registrován: 22 úno 2011, 07:05

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od arvlad » 04 čer 2015, 11:12

Ahoj. Lukyne jsi na příjmu? Mám něco nového.

Romano77
Příspěvky: 28
Registrován: 06 bře 2012, 20:52

Re: Zadreny kompresor ?

Příspěvek od Romano77 » 04 čer 2015, 17:07

Zdravím pánové.
Nemám časse teď rozepisovat tak jen hodím vlákno "bypass kompresoru"
Kompresor,vysoušeč i expanzní ventil jsem koupil na granex.cz
Pulzní čištění klimatizačního okruhu v Olomouci.

https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =14&t=7433

Po všech strastech se jen modlím ubych už měl od klimy klid.

Hodně zdaru Roman
Astra Caravan 2006 1.9CDTI 88kW 8V (Z19DT)

Odpovědět