Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Napsal: 05 čer 2014, 14:52
Ahoj všem,
před šesti měsíci mi z ničeho nic po přidání plynu začalo houkat turbo, když jsem ho více vytáčel, tak nouzový režim, ne vždy. Přesně při 120 000 km. Nechal jsem ho tedy v servise vyměnit, když mi to předávali, tak jsem hned říkal, že taky houká a navíc mělo takový pištivý zvuk. Asi po 1300 km se jeho stav zhoršil, řekli mi, že to mám přivést, ale já jsem jel do vzdáleného 50 km města a tam to v serpentinách začalo, bohužel sežralo, než jsem vypnul motor polovinu obsahu oleje, který vylítl výfukem, zůstalo tam na spodní čárce. Dali nové, údajně ho koupili sami, protože jim ho ten původní prodejce nevyměnil. Původně jsem platil 15000. Jenomže to druhé mi začalo v 2000 km srkat, pískat, nevím jak ten zvuk popsat vždy při točení mezi 2-3 tis. otáček. Jel jsem zpátky do servisu, dali mi nové, tentokrát jim ho prodejce vyměnil, ačkoliv jim řekl, že mu nic není, ale vzhledem k tomu, že mělo malou vůli tak dal nový. Doporučil zkontrolovat výfuk, zčásti byly kat zanešené, tak mi je vymlátili a dali už třetí. Ovšem zvuk, úplně stejný se začal ozývat již při 250 km. Rozdíl je v tom, že to před tím, co vyměnil, to dělalo i na volnoběh a k tomu ještě trocha foukání. Tohle co mám, to na volnoběh nedělá. Když motor na 3 tis. otáček vytáčím postupně, tak to neudělá, ale když chci jet dynamicky a sundám nohu z plynu v 2,5 otáček, tak to jakoby pískne, srkne. Studený to nedzpočátku nedělalo, ale teď ano, sice míň, ale dělá. Když budu točit na 2,5 otáč. a nohu z plynu sundám pomalu, tak to neudělá. Výfuk to nedělá. Točil jsem to max. na 2000 otáč. po 250 km na 2500 otáč., jak mi řekli, teď mám 500 km a točím max. do 3000 otáč. Někdo říká, že je v hajzlu turbo, ale třetí? Mechanik je z toho taky na nervy, už mi chce vrátit peníze, abych si to opravil někde jinde, ale to není řešení. Vždy dal nový olej, filtr, vypláchl interkoler, turbo předmazal. Změřil tlaky mazání. Už jsem z toho zoufalej. Nemáte někdo radu? Originál turbo stojí okolo 56 tis. Výfuk okolo 55tis. To je hrůza a děs. To co tam mám je repas za 8 tis. Katy bych koupil v druhovýrobě za 11 tis. Zadní tlumič by měl být v pohodě. Ten taky prohlédl s tím, že tam nic není, co by mohlo vracet spaliny zpět. Tak nevím.
před šesti měsíci mi z ničeho nic po přidání plynu začalo houkat turbo, když jsem ho více vytáčel, tak nouzový režim, ne vždy. Přesně při 120 000 km. Nechal jsem ho tedy v servise vyměnit, když mi to předávali, tak jsem hned říkal, že taky houká a navíc mělo takový pištivý zvuk. Asi po 1300 km se jeho stav zhoršil, řekli mi, že to mám přivést, ale já jsem jel do vzdáleného 50 km města a tam to v serpentinách začalo, bohužel sežralo, než jsem vypnul motor polovinu obsahu oleje, který vylítl výfukem, zůstalo tam na spodní čárce. Dali nové, údajně ho koupili sami, protože jim ho ten původní prodejce nevyměnil. Původně jsem platil 15000. Jenomže to druhé mi začalo v 2000 km srkat, pískat, nevím jak ten zvuk popsat vždy při točení mezi 2-3 tis. otáček. Jel jsem zpátky do servisu, dali mi nové, tentokrát jim ho prodejce vyměnil, ačkoliv jim řekl, že mu nic není, ale vzhledem k tomu, že mělo malou vůli tak dal nový. Doporučil zkontrolovat výfuk, zčásti byly kat zanešené, tak mi je vymlátili a dali už třetí. Ovšem zvuk, úplně stejný se začal ozývat již při 250 km. Rozdíl je v tom, že to před tím, co vyměnil, to dělalo i na volnoběh a k tomu ještě trocha foukání. Tohle co mám, to na volnoběh nedělá. Když motor na 3 tis. otáček vytáčím postupně, tak to neudělá, ale když chci jet dynamicky a sundám nohu z plynu v 2,5 otáček, tak to jakoby pískne, srkne. Studený to nedzpočátku nedělalo, ale teď ano, sice míň, ale dělá. Když budu točit na 2,5 otáč. a nohu z plynu sundám pomalu, tak to neudělá. Výfuk to nedělá. Točil jsem to max. na 2000 otáč. po 250 km na 2500 otáč., jak mi řekli, teď mám 500 km a točím max. do 3000 otáč. Někdo říká, že je v hajzlu turbo, ale třetí? Mechanik je z toho taky na nervy, už mi chce vrátit peníze, abych si to opravil někde jinde, ale to není řešení. Vždy dal nový olej, filtr, vypláchl interkoler, turbo předmazal. Změřil tlaky mazání. Už jsem z toho zoufalej. Nemáte někdo radu? Originál turbo stojí okolo 56 tis. Výfuk okolo 55tis. To je hrůza a děs. To co tam mám je repas za 8 tis. Katy bych koupil v druhovýrobě za 11 tis. Zadní tlumič by měl být v pohodě. Ten taky prohlédl s tím, že tam nic není, co by mohlo vracet spaliny zpět. Tak nevím.