Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Ahoj všem,
před šesti měsíci mi z ničeho nic po přidání plynu začalo houkat turbo, když jsem ho více vytáčel, tak nouzový režim, ne vždy. Přesně při 120 000 km. Nechal jsem ho tedy v servise vyměnit, když mi to předávali, tak jsem hned říkal, že taky houká a navíc mělo takový pištivý zvuk. Asi po 1300 km se jeho stav zhoršil, řekli mi, že to mám přivést, ale já jsem jel do vzdáleného 50 km města a tam to v serpentinách začalo, bohužel sežralo, než jsem vypnul motor polovinu obsahu oleje, který vylítl výfukem, zůstalo tam na spodní čárce. Dali nové, údajně ho koupili sami, protože jim ho ten původní prodejce nevyměnil. Původně jsem platil 15000. Jenomže to druhé mi začalo v 2000 km srkat, pískat, nevím jak ten zvuk popsat vždy při točení mezi 2-3 tis. otáček. Jel jsem zpátky do servisu, dali mi nové, tentokrát jim ho prodejce vyměnil, ačkoliv jim řekl, že mu nic není, ale vzhledem k tomu, že mělo malou vůli tak dal nový. Doporučil zkontrolovat výfuk, zčásti byly kat zanešené, tak mi je vymlátili a dali už třetí. Ovšem zvuk, úplně stejný se začal ozývat již při 250 km. Rozdíl je v tom, že to před tím, co vyměnil, to dělalo i na volnoběh a k tomu ještě trocha foukání. Tohle co mám, to na volnoběh nedělá. Když motor na 3 tis. otáček vytáčím postupně, tak to neudělá, ale když chci jet dynamicky a sundám nohu z plynu v 2,5 otáček, tak to jakoby pískne, srkne. Studený to nedzpočátku nedělalo, ale teď ano, sice míň, ale dělá. Když budu točit na 2,5 otáč. a nohu z plynu sundám pomalu, tak to neudělá. Výfuk to nedělá. Točil jsem to max. na 2000 otáč. po 250 km na 2500 otáč., jak mi řekli, teď mám 500 km a točím max. do 3000 otáč. Někdo říká, že je v hajzlu turbo, ale třetí? Mechanik je z toho taky na nervy, už mi chce vrátit peníze, abych si to opravil někde jinde, ale to není řešení. Vždy dal nový olej, filtr, vypláchl interkoler, turbo předmazal. Změřil tlaky mazání. Už jsem z toho zoufalej. Nemáte někdo radu? Originál turbo stojí okolo 56 tis. Výfuk okolo 55tis. To je hrůza a děs. To co tam mám je repas za 8 tis. Katy bych koupil v druhovýrobě za 11 tis. Zadní tlumič by měl být v pohodě. Ten taky prohlédl s tím, že tam nic není, co by mohlo vracet spaliny zpět. Tak nevím.
před šesti měsíci mi z ničeho nic po přidání plynu začalo houkat turbo, když jsem ho více vytáčel, tak nouzový režim, ne vždy. Přesně při 120 000 km. Nechal jsem ho tedy v servise vyměnit, když mi to předávali, tak jsem hned říkal, že taky houká a navíc mělo takový pištivý zvuk. Asi po 1300 km se jeho stav zhoršil, řekli mi, že to mám přivést, ale já jsem jel do vzdáleného 50 km města a tam to v serpentinách začalo, bohužel sežralo, než jsem vypnul motor polovinu obsahu oleje, který vylítl výfukem, zůstalo tam na spodní čárce. Dali nové, údajně ho koupili sami, protože jim ho ten původní prodejce nevyměnil. Původně jsem platil 15000. Jenomže to druhé mi začalo v 2000 km srkat, pískat, nevím jak ten zvuk popsat vždy při točení mezi 2-3 tis. otáček. Jel jsem zpátky do servisu, dali mi nové, tentokrát jim ho prodejce vyměnil, ačkoliv jim řekl, že mu nic není, ale vzhledem k tomu, že mělo malou vůli tak dal nový. Doporučil zkontrolovat výfuk, zčásti byly kat zanešené, tak mi je vymlátili a dali už třetí. Ovšem zvuk, úplně stejný se začal ozývat již při 250 km. Rozdíl je v tom, že to před tím, co vyměnil, to dělalo i na volnoběh a k tomu ještě trocha foukání. Tohle co mám, to na volnoběh nedělá. Když motor na 3 tis. otáček vytáčím postupně, tak to neudělá, ale když chci jet dynamicky a sundám nohu z plynu v 2,5 otáček, tak to jakoby pískne, srkne. Studený to nedzpočátku nedělalo, ale teď ano, sice míň, ale dělá. Když budu točit na 2,5 otáč. a nohu z plynu sundám pomalu, tak to neudělá. Výfuk to nedělá. Točil jsem to max. na 2000 otáč. po 250 km na 2500 otáč., jak mi řekli, teď mám 500 km a točím max. do 3000 otáč. Někdo říká, že je v hajzlu turbo, ale třetí? Mechanik je z toho taky na nervy, už mi chce vrátit peníze, abych si to opravil někde jinde, ale to není řešení. Vždy dal nový olej, filtr, vypláchl interkoler, turbo předmazal. Změřil tlaky mazání. Už jsem z toho zoufalej. Nemáte někdo radu? Originál turbo stojí okolo 56 tis. Výfuk okolo 55tis. To je hrůza a děs. To co tam mám je repas za 8 tis. Katy bych koupil v druhovýrobě za 11 tis. Zadní tlumič by měl být v pohodě. Ten taky prohlédl s tím, že tam nic není, co by mohlo vracet spaliny zpět. Tak nevím.
- Reklama
Re: Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Tak jsem nechal vyměnit měnič tlaku turbodmychadla a zvuky se o 60% ztišily, ale pořád tam jsou. Když jezdím a především řadím v klidu, tak to nedělá, ale když se např. na dvojku rozjedu na 2500 otáček a prudce sundám nohu z plynu s tím, že zařadím za 3, tak to, ale jak říkám o 60% méně vydá zvuk v podobě srknutí. Když točím dvojku až na 3000 otáček, tak to neudělá. Nevím, jestli to mohlo být tím měničem tlaku, již dávno jsem jim říkal, že by bylo dobré ho vyměnit, měl jsem na něj podezření. Nebo jestli je možné, že by ten špatný měnič turbo načal? Těžko říct, nejsem mechanik. Myslím, že by tam mohl být ještě nějaký problém v tlaku. Nevíte také někdo, jestli vadí vytlučený katalyzátory? Nemám koupi nové, zadní tlumič je v pohodě.
Děkuji za každou radu.
Děkuji za každou radu.
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Děkuji za odpověď, z části by to mohl být můj problém.
Nicméně po výměně měniče tlaku se zvuky ztišily asi o 60%, jak jsem psal.
Proto jsem udělal průzkum "skrytou" kamerou, abych přiblížil můj problém.
Dnes, když jsem jel do kopce na čtyřku s klimou a sešlápnul jsem plyn, tak to vůbec netáhlo, jakoby ta klima to brzdila a pak to hodilo nouzák, klimu jsem na chvíli vypnul a po opětovném zapnutí klimy, asi za minutu se posléze kontrolka sama vypnula. Nevím, jestli to tak má být, pravděpodobně neměl motor dostatečný výkon kvůli klimatizaci.
Zvuky jsou ve vozidle slyšet, ale na videích 1-5 ne. Na videu 6 jsou slyšet jak ve vozidla, tak i na videu.
Myslím, že to dělá ten vykuchaný výfuk, ale nechápu, proč se zvuky ztišili výměnou měniče tlaku. Logiku to nemá, ale může to tím být?
Děkuji všem za každou radu.
(1) https://www.youtube.com/watch?v=_7KBK1p ... e=youtu.be
(2) https://www.youtube.com/watch?v=Zk3pW5B ... e=youtu.be
(3) https://www.youtube.com/watch?v=o8zMqzd ... e=youtu.be
(4) https://www.youtube.com/watch?v=sEwCTNB ... e=youtu.be
(5) https://www.youtube.com/watch?v=fGCJO5v ... e=youtu.be
(6) https://www.youtube.com/watch?v=IWvBiNB ... e=youtu.be
Nicméně po výměně měniče tlaku se zvuky ztišily asi o 60%, jak jsem psal.
Proto jsem udělal průzkum "skrytou" kamerou, abych přiblížil můj problém.
Dnes, když jsem jel do kopce na čtyřku s klimou a sešlápnul jsem plyn, tak to vůbec netáhlo, jakoby ta klima to brzdila a pak to hodilo nouzák, klimu jsem na chvíli vypnul a po opětovném zapnutí klimy, asi za minutu se posléze kontrolka sama vypnula. Nevím, jestli to tak má být, pravděpodobně neměl motor dostatečný výkon kvůli klimatizaci.
Zvuky jsou ve vozidle slyšet, ale na videích 1-5 ne. Na videu 6 jsou slyšet jak ve vozidla, tak i na videu.
Myslím, že to dělá ten vykuchaný výfuk, ale nechápu, proč se zvuky ztišili výměnou měniče tlaku. Logiku to nemá, ale může to tím být?
Děkuji všem za každou radu.
(1) https://www.youtube.com/watch?v=_7KBK1p ... e=youtu.be
(2) https://www.youtube.com/watch?v=Zk3pW5B ... e=youtu.be
(3) https://www.youtube.com/watch?v=o8zMqzd ... e=youtu.be
(4) https://www.youtube.com/watch?v=sEwCTNB ... e=youtu.be
(5) https://www.youtube.com/watch?v=fGCJO5v ... e=youtu.be
(6) https://www.youtube.com/watch?v=IWvBiNB ... e=youtu.be
Re: Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Mechanik mi poškodil membránu v pouzdře, do které jde tlaková hadička z měniče tlaku, tak proto asi nouzák, protože to ztrácelo výkon, profukoval hadičku kompresorem a víčko pouzdra se utrhlo.
sháním nové katy asi bosal, nic jiného mě za dobrý peníz nenapadá. Pak to nechám vše namontovat a uvidím.
Nemáte někdo nějaký typ ohledně nákupu katů?
Děkuji za každou radu.
sháním nové katy asi bosal, nic jiného mě za dobrý peníz nenapadá. Pak to nechám vše namontovat a uvidím.
Nemáte někdo nějaký typ ohledně nákupu katů?
Děkuji za každou radu.
Re: Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Když montoval měnič tlaku, tak kompresorem profukoval hadičky, tu k turbu měl vyndanou, ale ta do zařízení z membránou ne, říkal jsem mu, že to není normální, řek mi, že to vede do motoru. Říkám mu, že by tam mohlo něco vlétnout. Pak uš jenom rána a ulítlo víčko. Teď, ale netěsní a prodávajíá to jen jako celek. 6500,-.
Re: Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Ty si procházíš peklem. Snad už to konečně dořešíš. Sleduji to tu od začátku a nestačím se divit po takové době a pořád problémy.
Re: Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
JJ navíc mě sere, že jí mám od začátku, staral jsem se o ní možná líp než o manželku, všechno sem jí dal a ona se mi takhle odvděčila. Jezdil jsem s ní opatrně, to možná způsobilo kolaps turba, už při 80000 km mi zatuhl talkový píst v turbu. Snad dostane rozum, ale hodně tomu přispěl ten mechanik. Pořád, ale na ní nechci zanevřít. Jinak je to super auto. Má nalítáno 124000 a je furt jako nová. Všechny díly mimo výfuku budu mít originál, tak snad to bude dobrý. Výfuk budu mít od Bosalu, protože známý mi ho zajistí s velkou slevou, ale originál stojí okolo 53000,- a originál turbo 56000. To ale opravdu dát nechci. Myslíte, že takový výfuk vydrží?
Re: Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Místo výfuku stačí i trubka, aspoň to bude mít pořádný zvuk.
Já měl minule auto golfa 4, turbo mi odešlo společně s váhou vzduchu. Turbo jsem nakonec koupil repas za 12tisíc a sloužilo hodně dlouho a dobře. Originál dle mě zbytečná investice. Holt se vyplatí chladit turbo před vypnutím. Jak začne sanitka už je pozdě
Já měl minule auto golfa 4, turbo mi odešlo společně s váhou vzduchu. Turbo jsem nakonec koupil repas za 12tisíc a sloužilo hodně dlouho a dobře. Originál dle mě zbytečná investice. Holt se vyplatí chladit turbo před vypnutím. Jak začne sanitka už je pozdě
Re: Problémy s turbem u 1.7 TDCI 74kw
Teď jsem přijel z diagnostiky kód chyby P 134 nevím co to je, nějaké tlaky nebo co. Vymazal mi je, dělal mi to známý, ale přičítá to té poškozené "pokličce" co mi mechanik zničil a je napojená hadičkou na měnič tlaku. V neděli přijede z Itálie. Tak mu to dám, ať to dodělá.