Stránka 1 z 2

Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 02 úno 2017, 08:11
od Diablo1st
Zdravím páni,

na STK mi zistili, že mám vybitý jeden silentblok na ramene. Je to č. 3 na tomto obrázku.

Prvá otázka znie čo všetko treba vymeniť:
- len ten jeden silentblok
- oba silentbloky na jednej strane
- len zadné silentbloky na oboch stranách
- všetky 4 silentbloky
- všetky silnetbloky + čap na jednej strane
- všetky silnetbloky + čap na oboch stranách
- komplet celé rameno
- nejaká iná možnosť?

Ďalšia otázka je akú značku kúpiť. Je nejaká preferovaná na podvozok?

Ďakujem za akúkoľvek pomoc 8-)

Re: Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 02 úno 2017, 09:05
od BikerMarius
Ahoj,

kolik máš najeto km? mně odešli na prave straně originaly v 173tkm. Koupil jsem cela ramena
MOOG ta vydržela 60tkm kulovy čepy 50tkm. Jestli si to budeš dělat sám tak bych vymněnil cele rameno, granex.cz jedno za 1350,-(Febi) samotnej jeden silneblok stojí myslim kolem 300,- ani jsem nezkoumal jak moc je težké ho z ramene dostat ven.

Re: Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 02 úno 2017, 09:52
od michalcrash
Já to dělám tak, že jakmile je něco takhle špatně na přední nápravě, koupím obě ramena kompletní, obě dvě axiální táhla řízení, oba dva čepy řízení, k tomu rovnou i obě dvě tyčky stabilizátoru, vymění se to a šup s tím na geometrii.... Pokaždé pokud jsem měnil jen něco, vzápětí se í za chvilku ozvalo něco dalšího, následovala další výměna dalšího dílu, další geometrie.... Takhle to vezmu z jedný vody načisto a mám nějakou dobu zaručený klid, nehledě na to, že pak akorát člověk platí zbytečně geometrii víckrát.... I když je fakt, že já s autem najezdim opravdu hodně, nevím kolik najezdis ty...ze značek podvozkovych dílů se mi osvědčilo třeba TRW, FEBI, MOOG, nebo výborný je Lemförder, ale už trošku dražší....

Re: Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 02 úno 2017, 11:17
od Diablo1st
Najazdené mám 180t km. Jazdím cca. 15t km za rok. Auto mám od 120t km, takže predpokladám, že je tam všetko originál. Možno aj tyčky stabilizátora sú ešte originál.

Otázka je, oplatí sa kúpiť komplet ramená, alebo len všetky silentbloky a čapy? Na oceli sa predsa nemá čo pokaziť, pokiaľ nie je skrútená či?

Re: Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 02 úno 2017, 12:03
od BikerMarius
Rameno samotny se asi bez nehody samo nezkroutí, otázka je spíš kolik času tomu chceš dát. Rameno vymnění poměrně rychle dva šrouby a nejvetší potíž bude vyndat kulak z čepu. Ale vymněnit samotny silenbloky muže být bez nařadí ktomu určenýmu dost komplikovany. A čeby byvaji original přinýtovaný tak se musí odvrtat = další prace navíc. Myslim si že vservisu tu vymnění cele rameno levneji než "zrepasují" původní. Ale za poptání nic nedáš.

Re: Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 02 úno 2017, 17:12
od Diablo1st
michalcrash píše:Já to dělám tak, že jakmile je něco takhle špatně na přední nápravě, koupím obě ramena kompletní, obě dvě axiální táhla řízení, oba dva čepy řízení, k tomu rovnou i obě dvě tyčky stabilizátoru, vymění se to a šup s tím na geometrii....
Mám pár otázok na toto:
- prečo si menil aj axiálne tiahla?
- ak nie sú vybité čapy riadenia a tyčky stabilizátora nie je zbytočné ich meniť? Či myslíš, že by aj tak po pár kilometroch odišli?
Popravde takto radikálne sa mi to nechce riešiť, predsa len mám vybitý "len" jeden silentblok. Takýto "repas" nápravy už cenovo víde na 200-300€, čo nie je zrovna málo.
BikerMarius píše:Rameno samotny se asi bez nehody samo nezkroutí, otázka je spíš kolik času tomu chceš dát. Rameno vymnění poměrně rychle dva šrouby a nejvetší potíž bude vyndat kulak z čepu. Ale vymněnit samotny silenbloky muže být bez nařadí ktomu určenýmu dost komplikovany. A čeby byvaji original přinýtovaný tak se musí odvrtat = další prace navíc. Myslim si že vservisu tu vymnění cele rameno levneji než "zrepasují" původní. Ale za poptání nic nedáš.
Toto je veru dobrý argument. Predsa len dostať tie silenbloky von a nové nazad nemusí byť sranda.

Ak by som menil len obe ramená treba robiť geometriu či nie?

Re: Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 02 úno 2017, 17:26
od michalcrash
Víš, většinou, spíše pokaždé přesně pár dní po výměně třeba spodního pravého čepu, odešel levý, úplně zničehonic, pár dní předtím byl dobrý, žádnou díru jsem nevymetl.... Jinak měním to komplet hlavně protože mám opravdu vysoký nájezd a mě se to prostě vyplatí vyřešit hned najednou než s tím laborovat pár týdnů.... Jinak proč měním i tyčky řízení, pokud jsou ok? Jednoduše proto, že když už mám dole čepy řízení, tak mě už cca 220 Kč za tyčku řízení nezabije a kdyby se ozvala později, tak už to není necelá petistovka navíc, ale petistovka a další petistovka za geometrii....nehledě na čas.... Jinak já mám díly za dobrý ceny, tyčka řízení cca 200-250, čep řízení 200-250, rameno kompletni cca 1200 Kč, vše od TRW jsem bral posledně.... Čili max jsem byl do 4200 - 4300 i se stabilizačkama plus petistovka geometrie, ale už jsem nemusel řešit vůbec nic pak.... Ale říkám rovnou, můj nájezd je na zdejší poměry dost velký, minimálně 50-60000 km za rok....

Re: Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 02 úno 2017, 17:49
od Diablo1st
Ohľadom toho axiálneho tiahla riadenie, tam je niečo, čo sa môže pokaziť? Rozumiem ten čap riadenia, ten sa môže vybiť, ale čo sa môže pokaziť na tom tiahle? Veď je to len kus ocele s kĺbom na jednej strane a závitom na druhej, či sa pletiem?

Re: Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 02 úno 2017, 20:17
od michalcrash
Nepleteš se, ale právě v tom kloubu vznikne vůle... Už jsem u kamarádova Citroena C5 viděl dokonce tyčku řízení vylomenou z toho kloubu....

Re: Vybitý silentblok na ramene

Napsal: 03 úno 2017, 07:56
od Diablo1st
No nič, pre istotu pôjdem k jednému špecialistovi na nápravy a tlmiče, nech sa mi na to pozrie čo všetko by radil vymeniť.

Teraz k značke dielov na podvozok. Napr. komplet rameno je od Lemforder pomaly 2x drahšie ako od TRW, Febi a Moog. Po konzultácii s pár mechanikmi som do užšieho výberu zahrnul len TRW alebo Lemforder.
Otázka znie: oplatí sa priplatiť si za Lemforder?