Tak jsem se dneska pustil do opravy klapky vnitřní cirkulace. Něco jsem nafotil, tak to sem hodím. Zdokumentoval Frydex.
Jak opravit klapku vnitřní cirkulace vzduchu
Začít je třeba sundáním stěračů, kdo nemá stahovák, což je asi většina lidí, tak stačí povolit matice (ořech 16) z osek a nechat je našroubované na konci. Držením stěrače zespoda a klepáním kladívkem po matici se stěrač pomalu sesune z tisícihranu. Po vytažení těsnící gumy co drží platový kryt pod stěračema, je třeba tento kryt opatrně nadzvednou a dlouhým šroubovákem vycvakat těsně pod oknem 4 plastové držáky. Já jsem měl už dva zlomené – nejspíš odborníci kteří měnili čelní sklo (u předchozího majitele), se s tím moc nepárali a při sundávání to rvali hlava nehlava. Plast se nejlíp vytahuje za pravou stranu (při pohledu na něj) směrem doprava nad blatník. Ještě nezapomeňte na hadičku k ostřikovačům. Je docela pevně nasazena, ale jde silnějším tahem sundat.
Pak už je vidět za mřížkou samotná klapka. Mřížka je přitažená čtyřma, respektive dvěma šrouby (torx 25). Šrouby drží už i samotnou klapku. Po vytažení plastu s mřížkou je tam ještě jeden šroubek (ořech 5,5) který drží klapku na ventilátoru.
Tímto máme shora splněno a můžem začít vevnitř v autě vytažením přihrádky u spolujezdce. Přihrádka je na čtyřech šroubech (torx 20) a uprostřed nahoře nacvaknutá. Při vytahování pozor na kabel světla v přihrádce.
Pak je ventilátor a klec s klapkou jak na dlani a zbývá povolit poslední dva šrouby (ořech,klíč 5,5) proti sobě na klapce a může jít ven.
Kablík k motorku klapky má nahoře zobáček, ten jsem podebral tenkým šroubovákem a za kabely vytáhnul. Samotná klec s klapkou je docela ježek v kleci, je třeba trochu násilí, aby šla ven, kolem té trubky pod palubkou u airbagu se jí moc nechce, je to natěsno, ale ono se to poddá.
Samotný problém je pak vidět, když sundáme motorek z klece klapky a klapka vypadne z klece ven…
Zpevnit rozlámaný plast se dá vyrobeným futrálkem, viz obrázek JirkyF a návod na něj s rozměry tady dával Lojzino. Jen místo vnějšího rozměru 12,5mm bych použil max 12,2mm. Musel jsem trubku dodatečně stočit a protože se do otvoru v kleci nevešla. I díru v kleci klapky jsem trochu přejel pilníkem.
K tomuto chci jem dodat, že futrálek může být klidně delší (to jsem nakonec musel udělat), protože jsem to měl tak rozlámané, že se mi začátek toho natrženého plastu od klapky rozlomil.
Vyrobená delší trubka, na už nasazené klapce
Mimochodem, trubku je třeba nasazovat na klapku přes otvor od motorku, pokud trubku nasadíte na klapku když je vytažená z klece, tak pak klapku do samotné klece nedáte.
Nakonec video s opravenou klapkou, ještě nenamontovanou.
Pokud máte dotaz nebo připomínku, můžete jej napsat do komentářů pod článek, také se tento problém řešil i na našem fóru v tématu klapka recirkulace – nezaparkovala.
Dobrý deň. Má dotaz ,ako opraviť ventilátor na Opel Zafíra r.2001? Sú nefunkčné polohy 1,2,3 v polohe 4 ventilátor pracuje. Sú niekde umiestnené nejaké odpory? Podľa výstupu z prepínača to tak nejak vyzerá ,lebo 1ka je najtenší kábel a 4 je najhrubší červený ,ktorý si myslím je už na priamo. Prosil by som o radu, ako to opraviť a kde sa asi nachádzajú tie odpory alebo regulátory. Za radu Vám vopred dakujem.
Nevim jak u Opelu, ale bude to asi všude stejné. U Passatu jsem měl odpor ventilátoru u ventilátoru a kdyz odešel, tak jak říkáš, šlo to jen na nejvyšší stupeň. Takže bych hledám u ventilátoru.
Ahoj. Při jizde mi huci ventilator ten co je v kasliku. Nevite čím to může být?